• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Tant Groda

Jag kan tyvärr inte då jag surfar med iphonen.

Här är det ruvarläge än. Händer inte spec. mycket. Jag SAKNAR ett varmt bad!!!

Csillag: Hållar alla tummar och tår!

Fidelis: Härligt! Kommer att gå toppen bra!!!!

• Lac2010

Hej tjejer, tack för alla styrkekramar! De värmer. Min man ringer och ringer till gyn här i Nyköping som en tok för att få en kontroll med samma läkare och maskin som både visat och spelat ljudet av pyrets hjärta. Men verkar som vi får vänta till måndag :( har än så länge inga känningar i magen eller fått någon tendens till rosa på pappret..så vet inte vad vi ska tro. Men har ställt in mig på att det blir ett MA och att de kommer få hjälpa till att få ut det. Känns inte roligt att ställa sig in på de värsta, men då kan jag inte bli mer ledsen iaf.. Bara så mycket gladare om det visar sig att det fortfarande lever. kram till er alla!

• Fidelis ad urnam

Vad ska man tänka på när man ruvar? Några bra direktiv?

• Fidelis ad urnam

Nu säger de säkert så här till alla, men läkaren sa att vi fick tillbaks ett guldägg och att mina slemhinnor ser jättefina ut. Så odsen ser bra ut. Fick en blodförtunnande medicin också och ska få ta progesteronet till slutet av första trimestern

• Csillag
    Fidelis ad urnam skrev 2012-11-02 14:29:49 följande:
    Nu säger de säkert så här till alla, men läkaren sa att vi fick tillbaks ett guldägg och att mina slemhinnor ser jättefina ut. Så odsen ser bra ut. Fick en blodförtunnande medicin också och ska få ta progesteronet till slutet av första trimestern
    Skönt du fick blodförtunnande,de hade jag oxå.Enda gången de fungerat.Annars behöver du inte tänka på nått.
    Man ska leva som vanligt.
    Ju mer man tänker på att man ruvar ju mer psykiskt sätter de sej o kan bli en spärr.
    E du van att träna så träna som vanligt.Ju mer man rör sej,ju mer blodcirkulation,vilket bara är me än positivt!

Vete kudde dom första två dagarna.

Annars kan man inte göra så mkt..går inte styra.

Skönt att höra ni fick tillbaka ett guldägg-
    Håller tummarna på att de ska fäst innom dom närmaste dagarna.
    Dm va ju bara odlade 2 dagar va?Då tar de ju längre tid för att fästa.
    Sålev som vanligt. 
  • Csillag

Hej flickor!

Jag e på rymmen!!!

Närrå skämt o sido,så illa va de inte.
    Fick permission över helgen,mn måste åka på kotroller varje dag.
    Men hellre de o få sova i sin egen säng.
    Det är jag datorn,tv o ett gäng mediciner..
    Åhhh ja får ju inte glömma, Vicka på tårna  

• Fidelis ad urnam
    Csillag skrev 2012-11-02 15:39:20 följande:
    Skönt du fick blodförtunnande,de hade jag oxå.Enda gången de fungerat.Annars behöver du inte tänka på nått.

Man ska leva som vanligt.

Ju mer man tänker på att man ruvar ju mer psykiskt sätter de sej o kan bli en spärr.

E du van att träna så träna som vanligt.Ju mer man rör sej,ju mer blodcirkulation,vilket bara är me än positivt!

Vete kudde dom första två dagarna.

Annars kan man inte göra så mkt..går inte styra.

Skönt att höra ni fick tillbaka ett guldägg-

Håller tummarna på att de ska fäst innom dom närmaste dagarna.

Dm va ju bara odlade 2 dagar va?Då tar de ju längre tid för att fästa.

Sålev som vanligt. 

De odlade 3 ägg.
  • Ah77
    Fidelis ad urnam skrev 2012-11-02 14:29:49 följande:

Håller tummarna! Undrar, varför blodförtunnande? Vilken klinik går du på? :)
  • Fidelis ad urnam
    Ah77 skrev 2012-11-02 17:53:10 följande:
    Håller tummarna! Undrar, varför blodförtunnande? Vilken klinik går du på? :)

Går i Falun. Hon sa att det var för att förminska risken för missfall och blodproppar
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012