• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Fidelis ad urnam
    Lac2010 skrev 2012-11-05 16:46:29 följande:
    Hej tjejer. Fick bekräftat idag att det va mf.. Så sitter nu i soffan med sonen och myser och bara kramas. Fick ta ett piller på kliniken, sen fick jag 4 till med mig hem..att ta på onsdag för att få igång allt..så kallade abortpiller..känns ruttet att få ta dom. Usch! Mår som en påse skit! Men mitt i alla tårar ringer min mormor och säger att det är väl klart att lillprinsen ska ha ett syskon..säg till i mars när ni flyttat klart och är på plats på nya stället så betalar vi nästa FET. Vilket kommer bli det sista.. Älskar mina morföräldrar! De fick mig att le en dag som denna! ❤
    Jag beklagar så så mycket  
    Kramar 
  • Fidelis ad urnam

hur är det med stress och IVF? Ska man undvika stress eller är det en myt?

• Make your own kind of music

Fidelis: Jag har nog aldrig känt mig så orolig, negativ och stressad som vårt senaste, femte, försök. Nu är jag i slutet på vecka 23 och känner min lilla tjej i magen flera ggr per dag. :) Personligen anser jag att det är en myt att stress påverkar resultatet och det håller läkarna med om! Så var inte orolig över normal vardagsstress. Det är inte avgörande utan fungerar det inte så är det av andra orsaker. Lycka till!

• Fidelis ad urnam

En till fråga, varför ligget testdatumet så långt från återinsättning av embryot? 

• Tant Groda

Fidelis: td är väldigt olika beroende på vilken klinik man tillhör. Jag hade test dag 12 och fick ta blodprov.

• Fidelis ad urnam
    Tant Groda skrev 2012-11-06 13:44:18 följande:
    Fidelis: td är väldigt olika beroende på vilken klinik man tillhör. Jag hade test dag 12 och fick ta blodprov.
    Jag har testdag 18 och då med ett graviditetstest som vi fick med. 2 dagars odlat embryo 
  • Fidelis ad urnam

Det är lite drygt att ruva. Jag måste hela tiden intala mig själv att det är för tidigt att känna någonting och att det jag känner med 99% säkerhet beror på progesteronet. 

• Tant Groda

Jag tänker likadant. Svårt att veta vad som är symtom och vad som är menssmärtor!
    Jag känner något, men vet inte vad det är.

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012