• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Fidelis ad urnam

Ja jag hoppas ser fram mot (utan att lägga för mycket press på dig, för det är inte så jag menar) att se ditt resultat av denna IVFen.

• Tant Groda

Victrix: det finns en tråd gör oss som går i Malmö. Kan dock inte länka.
    Jag fick vänta i 1,5 år, men jag är inget bra exempel. När jag läser malmötråden så har jag fått uppfattningen att det är ca 4 månader väntan. Välkommen

• Victrix
    Tant Groda skrev 2012-11-07 12:30:52 följande:
    Victrix: det finns en tråd gör oss som går i Malmö. Kan dock inte länka.
    Jag fick vänta i 1,5 år, men jag är inget bra exempel. När jag läser malmötråden så har jag fått uppfattningen att det är ca 4 månader väntan. Välkommen
    Okej, tack för ditt svar :) ska kika in på den tråden om jag lyckas hitta den. Oj, 1,5 år, det länge. Hur kom det sig? (du behöver inte svara ifall det inte är något du vill gå in på).
    B
  • Tant Groda

Det hoppas jag också.
    En av anledningarna till att det tog lång tid var att vi fick gå via genetik

• Fidelis ad urnam

Inga av våra övriga två ägg/embryon kunde frysas.

• Tant Groda

Fidelis: Kram! Jag vet hur det känns, jag fick inget till frysen heller. Men du får tänka på att chanserna för att du lyckas fortfarande är lika stora.

• Sindyrella1983

Jag är också kvar, läser allt men känner inte riktigt att jag har så mycket att skriva och tillföra.... Vår remiss har ju varit på RMC i Malmö i lite mer än en månad nu, och enligt remissbekräftelsen så är det ca 4 månaders väntetid och när jag ringde ner så säger dom att dom skickar ut kallelsen ca 3-4 veckor innan man ska ha tiden. Så vi har minst två månader till innan något alls händer Rynkar på näsan 
    Därför är det lite svårt för mig att tillföra något än i diskussionerna =)

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012