• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Fidelis ad urnam

Urk, min förkylning har brutit ut ordentligt. 
    Är ruvardag 1 dagen efter återinsättning av ägget? 

• Tant Groda

Då har jag fått svar. Är i ett mellanläge och de kunde inte svara på om jag var gravid eller inte. Ska ta om provet nästa vecka.

• Fidelis ad urnam
    Tant Groda skrev 2012-11-05 13:36:48 följande:
    Då har jag fått svar. Är i ett mellanläge och de kunde inte svara på om jag var gravid eller inte. Ska ta om provet nästa vecka.
    Vad innebär det? Du behöver inte svara, blev bara nyfiken. 
    Vilken ruvardag är du på? 
  • Tant Groda

Ruvardag 12 är jag på!
    Det innebär att mitt hcg ligger på 31 kliniken räknar på 50, men gravtest visar positivt på 20-25. Så antingen är jag låghormonare, embryot kan ha fäst senare, men kan också var ett missfall! Eller att hag helt enkelt inte är gravid

• Fidelis ad urnam
    Tant Groda skrev 2012-11-05 14:10:12 följande:
    Ruvardag 12 är jag på!
    Det innebär att mitt hcg ligger på 31 kliniken räknar på 50, men gravtest visar positivt på 20-25. Så antingen är jag låghormonare, embryot kan ha fäst senare, men kan också var ett missfall! Eller att hag helt enkelt inte är gravid
    ok. Håller tummarna för att de första två alternativen
    Vilket försök är du på? 
  • Fidelis ad urnam
    Tant Groda skrev 2012-11-05 14:20:58 följande:
    Jag är på mitt första försök! Så jag har 2 försök kvar om vi inte lyckas.
    Jag hoppas ändå på en graviditet
  • Fidelis ad urnam
    Tant Groda skrev 2012-11-05 14:27:30 följande:
    Vi får se. Hoppas inte allt för mycket!
    förstår dig dock på den punkten. Jag vill så gärna bestämma mig för att det har tagit sig, speciellt då läkaren lät så positivt till förutsättningarna och så säker på sin sak. Men rädslan för besvikelse är för stor. 
  • Lac2010

Hej tjejer. Fick bekräftat idag att det va mf.. Så sitter nu i soffan med sonen och myser och bara kramas. Fick ta ett piller på kliniken, sen fick jag 4 till med mig hem..att ta på onsdag för att få igång allt..så kallade abortpiller..känns ruttet att få ta dom. Usch! Mår som en påse skit! Men mitt i alla tårar ringer min mormor och säger att det är väl klart att lillprinsen ska ha ett syskon..säg till i mars när ni flyttat klart och är på plats på nya stället så betalar vi nästa FET. Vilket kommer bli det sista.. Älskar mina morföräldrar! De fick mig att le en dag som denna! ❤

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012