LisaW81 skrev 2012-11-03 20:38:44 följande:
Hej alla kämpare! Jag är inte särskilt aktiv med inlägg i denna tråd men följer den eftersom jag och min man gjort flera ivfer tidigare. Vi har också gått i Falun och har varit jättenöjda med personalen och klinikens kompetens. Första gången vi var där tog vi själva upp frågan om blodförtunnande med läkaren. Det finns ju olika typer av blodförtunnande medel, vi fick Fragmin vilket ska hjälpa embryot att lättare fästa i livmoderväggen. Jag tycker du gör helt rätt Fidelis som litar på läkarna!
Tyckte bara de va märkligt,
Men jag vet fler som går/tt i Falun som får ut mediciner väldigt lätt av läkarna där.
.Blodförtunnande e inte man ska ta om de inte behövs.
Att läkare i Falun ens skriver ut massa blodförtunnande fortfarande e ju skrämmande,o ärligt nått jag sj skulle kunna ta upp med min egna klinik så dom lägger ytterligare en anmälan på Falun för just den här saken.
Blodförtunnande e inget man ska ha om de inte finns medicins bakgrund till!
Jag vet va Fragmin är.
Har dom sprutorna oxå,då jag har högrisk graviditet och tog dom min förra graviditet med.
Å kan informera att fragmin tar man inte bara för att ägget ska fästa lättare utan för att hålla myon o proppar borta resten av graviditeteni första hand.Tagit Trombyl 150 sen ÄP och de ska jag fortsätta med hela graviditeten.
Fragminen ska jag ta V 35
Ett Mf i bagagen e ingenting,Även om de e ett helvete att få de o inget ja önskar min värsta fiende ens.
Men de finns ingen studie som stödjer att man ska sätta in blodförtunnande pa ett MF.
Men jag vet att Falun inte är dom enda,Vet Malmö gjort likadant innan mn fått sej en repremand om att sluta med att vara så lättvindiga med sina mediciner och sätta tillbaka två ägg utan ordentliga grunder o efter riktlinjerna.
Å ja Falun är kompitenta,Men dom ligger oxå tyvärr många år efter i studier o forskning än va många andra kliniker i Sverige gör.
Sen om du träffar en ordentlig MF utredare så kommer han säga dej att Sverige har brist på kunskap om just MF/MA och dess mediciners verkan utan dom gör de dom sett en liten skillnad men inget man ska ta för ett MF.
Så jo Fidelis borde ifrågasatt läkaren.
Den som varit med i flera år innom detta vet att en läkare kan ibland ha fel,dom kan vara enkelspåriga o köra samma medicin varje gång för de e just den medicinen deras klinik använder i första hand, men dom kan oxå vara väldigt lättvindiga o skriva ut "onödiga" preparat för att få en patient gravid o höja stadistiken för deras klinik.