• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • LisaW81

Tycker att det är lite trist stämning i denna tråd, varför inte försöka peppa istället? Jag vet mycket väl att Fragmin även motverkar proppar i livmodern och efter övervägande med både läkare och sköterskor (utanför Falun-kliniken) så beslutade jag och min man att möjligheterna med läkemedlet övervägde riskerna.

• Tant Groda

Fidelis: tycker inte du ska oroa dig! Och i de allra flesta fallen vet läkaren vad de gör.

• Fidelis ad urnam
    Kulla79 skrev 2012-11-03 21:45:29 följande:
    Hej. Har läst denna tråd ett tag och känns "

lite" som om jag känner er. Blir väldigt upprörd när jag läser diskussionen som pågår här nu. Vad är det för prat om att göra anmälan mot Falun från sin egna klinik som är en helt annan? Det är det dummaste jag har hört. Ska man inte våga skriva på forumet längre vilken klinik man går på och vad man får för ev mediciner? Det är väl klart att man litar på sin läkare. Dom vill ju också att man ska lyckas. Det är ju faktiskt dom som jobbar med detta som ändå har mest kunskap även om man varit i ivf svängen länge och kan/ vet mycket om det. Dom ger ju inte ut mediciner som är skadliga för sina patienter. Alla kliniker vill ju ha bra statistik så varför förstöra den med felaktig medicinering? Ber om ursäkt att jag lade mig i men kände att jag var tvungen att skriva det jag känner och tycker ang detta. Kram på er alla

Håller med dig. Klart man ska kunna lita på de läkare som jobbar på den klinik man går hos. Jag trodde också att detta var en plats man kunde få uteslutande stöttning på, men inte.
  • enäggs81

Det har ju blivit en diskussion mellan Fidelis och Csillag . För övrigt är det väl ingen dålig stämning i denna tråd? Ingen annan har ju frågasatt din behandling. Så nu tycker jag alla ska va lugna och fina ;)

• Fidelis ad urnam
    enäggs81 skrev 2012-11-03 22:09:47 följande:
    Det har ju blivit en diskussion mellan Fidelis och Csillag . För övrigt är det väl ingen dålig stämning i denna tråd? Ingen annan har ju frågasatt din behandling. Så nu tycker jag alla ska va lugna och fina ;)

Jag diskuterar inte ett Skit. Jag är nöjd med min behandling och litar på min läkare.
  • Fidelis ad urnam

Men urk. Har gått och blivit förkyld de lux och varje gång jag hostar får jag för mig att embryot ska flyga ut (skitlöjligt JAG VET, men det är så jag tänker)

• Tant Groda

Fidelis: Blev också förkyld i början av min ruvarperiod. Börjar dock bli frisk, men vet vad du känner när du nyser. Har också lite problem med att göra nummer 2! Tror jag ska skit ut embryot varje gång!

• Fidelis ad urnam
    Tant Groda skrev 2012-11-04 16:55:19 följande:
    Fidelis: Blev också förkyld i början av min ruvarperiod. Börjar dock bli frisk, men vet vad du känner när du nyser. Har också lite problem med att göra nummer 2! Tror jag ska skit ut embryot varje gång!
    Ha ha ha, så känner jag med!
    Efter vi hade satt in embryot och stod vid receptionen för att fixa med högkostnadskort osv så fick jag plötsligt lätt panik, vände mig mot maken och viskade "tänk om den ramlar ut nu, jag står ju upp!!" 
    Maken bara log och smekte mig på ryggen och sa att det är nog ingen fara alls  
  • Tant Groda

Fidelis: Man blir allt lite knäpp av att ruva. Dagen efter när jag var på toa på morgonen så trilla något ut.', blev helt skräckslagen och tänkte NU åkte den ur. Blev förvånad att den var så stor och kall och gul!!! Det var en TIA, pengar alltså!!! Fråga mig inte hyr den kom i trosan, men det var det som trillade ut

• Fidelis ad urnam
    Tant Groda skrev 2012-11-04 18:14:59 följande:
    Fidelis: Man blir allt lite knäpp av att ruva. Dagen efter när jag var på toa på morgonen så trilla något ut.', blev helt skräckslagen och tänkte NU åkte den ur. Blev förvånad att den var så stor och kall och gul!!! Det var en TIA, pengar alltså!!! Fråga mig inte hyr den kom i trosan, men det var det som trillade ut
    ha ha ha ha ha ha
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012