• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • familjenekberg

Inte just nu då jag är gravid efter Fet i våras är i v30 nu men håller fortfarande koll på tråden då jag har fått mycket stöld härifrån och vill härnäst hjälpa till när jag kan.

• Fidelis ad urnam
    familjenekberg skrev 2012-11-07 21:10:40 följande:
    Inte just nu då jag är gravid efter Fet i våras är i v30 nu men håller fortfarande koll på tråden då jag har fått mycket stöld härifrån och vill härnäst hjälpa till när jag kan.
    Ok, grattis
    Vilket försök tog det sig på? Har inte lärt mig alla termer ännu.  
  • Fidelis ad urnam
    familjenekberg skrev 2012-11-07 21:17:21 följande:
    Tackar, första försöket blev inställt men andra satte vi in ett fryst embryo och det tog sig då.
    så mer eller mindre första försöket som faktiskt blev ett försök. varför ställdes första in om jag får vara nyfiken?
  • familjenekberg
    Fidelis ad urnam skrev 2012-11-07 21:22:23 följande:
    så mer eller mindre första försöket som faktiskt blev ett försök. varför ställdes första in om jag får vara nyfiken?

Fick en blödning vid ägglossnings tiden visade sig vara två äggulor som vuxit sig för stora och inte sprukigt fick vänta till mensen sen fick jag spreja för att stänga av kroppens egen cykel sen ta hormoner för att bygga upp slemhinnan igen och ta medicin början för att kompensera för att kroppen inte hade egna tills den kom igång av dig själv igen. I mitt fallffram till v 12.
  • Fidelis ad urnam
    familjenekberg skrev 2012-11-07 21:29:28 följande:

Fick en blödning vid ägglossnings tiden visade sig vara två äggulor som vuxit sig för stora och inte sprukigt fick vänta till mensen sen fick jag spreja för att stänga av kroppens egen cykel sen ta hormoner för att bygga upp slemhinnan igen och ta medicin början för att kompensera för att kroppen inte hade egna tills den kom igång av dig själv igen. I mitt fallffram till v 12.
    Vad för medicin tog du till vecka 12? 

• familjenekberg

Sprejade fram till 3 dagar innan insättning sen fick tog jag protesterna vagitorier plus tablett med en annan hormon kommer inte ihåg namnet men det inne håll östrogen tror jag. Har dåligt minne var ju maj juni jag åt det. Tog det tre gånger om dagen.

• Fidelis ad urnam
    familjenekberg skrev 2012-11-07 21:37:22 följande:
    Sprejade fram till 3 dagar innan insättning sen fick tog jag protesterna vagitorier plus tablett med en annan hormon kommer inte ihåg namnet men det inne håll östrogen tror jag. Har dåligt minne var ju maj juni jag åt det. Tog det tre gånger om dagen.
    Ok. Tack för att du delar med dig
  • familjenekberg
    Fidelis ad urnam skrev 2012-11-07 21:38:19 följande:
    Ok. Tack för att du delar med dig

Nu blir det sängen har stor tenta i morgon så lite sömn är nog bra. Sov gott och lycka till.
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012