• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Vincents mamma

Hej! Är åxå kvar :)

Tänk inte så mycket på statistik... till mig sa dom att det är många som inte lyckas på första ivf för då ställer ma in medecinerna och så och man vet inte hur kroppen reagerar.. MEN vi lyckades på första försöket! Sonen på snart 2 år ligger här och sover!  

• Fidelis ad urnam
    Vincents mamma skrev 2012-11-07 20:08:44 följande:
    Hej! Är åxå kvar :)

Tänk inte så mycket på statistik... till mig sa dom att det är många som inte lyckas på första ivf för då ställer ma in medecinerna och så och man vet inte hur kroppen reagerar.. MEN vi lyckades på första försöket! Sonen på snart 2 år ligger här och sover!  
    Jag ska försöka sluta googla. Är inte kul att bli så här ledsen
  • Fidelis ad urnam
    familjenekberg skrev 2012-11-07 20:35:10 följande:
    Vi lyckades på första försöket med sonen, trots att jag var överviktig då. Så ge inte upp.
    Jag har ett BMI på 32, gick upp 4 kilo under behandlingen men har gått ner 3 av dem sedan insättningen av embryot. 
    Men, hur gammal var du då? Jag är ju 30  
  • familjenekberg

Var 28 men fynd 29 ca en månad senare så det är nästan samma. Varför har ni bekymmer här är det simmarna som är bekymret.

• Fidelis ad urnam
    familjenekberg skrev 2012-11-07 20:44:10 följande:
    Var 28 men fynd 29 ca en månad senare så det är nästan samma. Varför har ni bekymmer här är det simmarna som är bekymret.
    Här vet vi inte. De hittar inga fel alls på mig här i gävle. De har kollat med VUL, tagit blodprover om det ena och det andra och det tredje men hittar inga fel. de skyllde på min övervikt (har gått ner ca 40 kilo sedan vi började försöka 2005, det mesta under de senaste 2 åren), men det verkar inte vara hela orsaken. När jag hade gått ner från 130 till 114 blev jag gravid av mig själv, efter pergotime men hade inte använt det på två månader när jag blev med barn, men det blev missfall i vecka 8  
    Sedan dess har det inte hänt någonting och det är två år sedan. Nu väger jag 94 och vill, vill, vill.
    Inget fel på mannens spermier, inga fel på mig. Men jag har ökad hårväxt på kroppen, men det är inte PCO enligt läkarna och inget fel på testosteronnivån. Så, oförklarligt barnlösa är vi. 

• familjenekberg

Vad jobbigt gör er, vet hur jobbigt det är att kämpa med vikten på det sättet. Var själv tvungen att gå ner en massa blev 20-25 kg innan vi fick försöka.

Håller fingrar och tår för att ni ska lyckas.

• Fidelis ad urnam
    familjenekberg skrev 2012-11-07 20:54:07 följande:
    Vad jobbigt gör er, vet hur jobbigt det är att kämpa med vikten på det sättet. Var själv tvungen att gå ner en massa blev 20-25 kg innan vi fick försöka.

Håller fingrar och tår för att ni ska lyckas.
    Får man fråga vad du vägde, eller BMI kanske?
  • Fidelis ad urnam
    familjenekberg skrev 2012-11-07 21:01:24 följande:
    Då hade jag Bm 35 när vi satte igång gick upp lite under behandlingen så strax över 35 vid insättning.
    ok, lite liiite mer än mig då. Ja vi får se hur det går. MÅSTE bara sluta googla! 
    Nu har inte jag hängt med på dig, är du igång med IVF nu? 
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012