• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • LnH
    jazmine25 skrev 2012-12-07 11:46:44 följande:
    Igår gjorde jag mitt VUL som jag hade sett fra emot med skräckblandat förtjusning. Jag verkligen livrädd innan jag hoppade upp i GYN stolen. Läkaren var verkligen tröstande och otroligt varm. Hon visade snabbt att inne i hinn säcken fanns det en liten bebis. Även fast jag bara var i v.6 (5+6) igår så visade hon oss ett tickande hjärta. Vilken magi. Och nu känner jag mig bara lugn inte en gnutta oro finns kvar hos mig nu.
    Gratiis!!!! Vad skönt att det fungerade och att du slapp göra flera ivf:er!!! Du tar Fragmin nu eller hur? hur länge ska du ta detta??

Själv så var jag på återbesök och denna gång så får vi verkligen 2 stycken embryon tillbaka. Han pratade om att allt ser bra ut och att det verkar vara problem med att ägget inte kan fästa. Han sa att det fanns studier som visar om man har myom så kan det göra att det inte fäster bra för att det kan förhindra blodflödet. Så jag fick trombyl utskrivet med. Eftersom vi nu kör au natural så att säga, hoppas på mirakel så tar jag en halv barnalbyl per dag. De såg inte att det var helt stopp i den ena äggstocken så ifall det bara beror på myomet så kanske det kan hända ett mirakel...vem vet. Förra gången jag blev gravid men fick tidigt missfall tog jag två albyl dagarna de skulle fästa och sen inget mera, vem vet det kanske berodde på detta. För det känns som om det är ngt mera fel än bara fel på äggstockarna, men ingen har velat ta mera tester de säger bara att det kommer nog gå.
    Vi får väl se vad som händer...
  • jazmine25
    LnH skrev 2012-12-08 18:16:06 följande:
    Gratiis!!!! Vad skönt att det fungerade och att du slapp göra flera ivf:er!!! Du tar Fragmin nu eller hur? hur länge ska du ta detta??

Själv så var jag på återbesök och denna gång så får vi verkligen 2 stycken embryon tillbaka. Han pratade om att allt ser bra ut och att det verkar vara problem med att ägget inte kan fästa. Han sa att det fanns studier som visar om man har myom så kan det göra att det inte fäster bra för att det kan förhindra blodflödet. Så jag fick trombyl utskrivet med. Eftersom vi nu kör au natural så att säga, hoppas på mirakel så tar jag en halv barnalbyl per dag. De såg inte att det var helt stopp i den ena äggstocken så ifall det bara beror på myomet så kanske det kan hända ett mirakel...vem vet. Förra gången jag blev gravid men fick tidigt missfall tog jag två albyl dagarna de skulle fästa och sen inget mera, vem vet det kanske berodde på detta. För det känns som om det är ngt mera fel än bara fel på äggstockarna, men ingen har velat ta mera tester de säger bara att det kommer nog gå.
    Vi får väl se vad som händer...
    Japp jag tar fragmin och progetseron varje dag. Fragmin tar man vanligtvis till ca 10 dagar efter förlossningen. Vet faktiskt inte varför man fortsätter efter förlossningen. Jag har ju gjort en missfalls utredning som jag tror inte visade på några fel då vår GYN inte har hört av sig. Tur man hade en annan schysst GYn som ville skriva ut fragmin till mig. Jag vet att många är emot det men min GYn tyckte och säger att det inte kan skada så varför inte testa. Nu vet inte jag om det är på grund av fragminen det gått så pass bra som det gjort men jag har i alla fall aldrig tidigare kommit så här långt i en graviditet förut. Båda mina missfall fick jag i v.6 (5+1-3) och nu är jag i v.7 (6+2).

Hoppas albylen och trombylen hjälper och att det går bättre nu när du får två ägg tillbaka. Lycka till!

• Jottatotta

Hej alla härliga tjejer i denna tråd.

Har inte varit inne på ett bra tag då jag varit inlagd på förlossningen i fyra veckor efter en störtblödning som började med en bil stående i vägkanten och ambulansfärd in till sjukhuset.Där konstaterades föreliggande moderkaka och ordinerat sängläge inna på förlossningen fram till dess att man planerade att ta ut bebisen den 19 dec då jag skulle ha varit 36 fullgångna veckor. Nu blev det dock inte så, den 30:de nov, 00:10 föddes våran dotter i v 33+1 med akut kjejsarsnitt. Hon mådde bra när hon kom ut, syresatte sig själv och allt verkade vara frid och fröjd. Jag mådde dock sådär efter att jag förlorade 3,3liter blod och behövde få blod. Daen efter blev dottern, som bär namnet Milia, riktigt dålig. Fick läggas i respirator och akut transport till Uppsala. Där konstaterades att hon hade något som heter RDS och som beror på dålig lungmognad. Två dygn i respirator och en otrolig oro. Allt bra i 20 timmar när dom hade tagit ur hennes respiratorhjälp och hon andades med hjälp av Cepap. Sen gick något snett och hon fick läggas i respirator igen i ett halvt dygn. För att göra en lååååååånnngg historia kort så mår Milia bra i dag. Hon ands helt utan hjälp, vi är tillbaka på vårat hemmasjukhus och har till och med tagit sitt första bad. Hela denna resan har kantats med en otrolig oro. Började blöde en vecka efter insättning och hade INGET hoppa alls kvar. Blödde sen till och från fram till vecka 12. Allt bra fram tills v 18 och sen började det om igen. Har helt enkelt varit en otrolig berg och dalbana under hela denna graviditeten, men det har varit sååååååå värt det. ¨Har nu fått den underbaraste skatt man kan få och jag hoppas såååå mycket på att alla ni här inne får känna denna lycka som jag och min man får uppleva nu. All lycka till er alla och en massa styrkekramar så att ni orkar kämpa på och tusen tack till alla här inne för pepp mm. Framförallt till Csillag som varit en sann klippa under hela våran resa. Ni är guld värda. Massa kramar av hopp, tacksamhet och förströstan till er alla. Fortsätt kämpa, om ni orkar, det är värt det. Hjärta

• Snölängtan
    Jottatotta skrev 2012-12-10 00:06:37 följande:
    Hej alla härliga tjejer i denna tråd. Har inte varit inne på ett bra tag då jag varit inlagd på förlossningen i fyra veckor efter en störtblödning som började med en bil stående i vägkanten och ambulansfärd in till sjukhuset.Där konstaterades föreliggande moderkaka och ordinerat sängläge inna på förlossningen fram till dess att man planerade att ta ut bebisen den 19 dec då jag skulle ha varit 36 fullgångna veckor. Nu blev det dock inte så, den 30:de nov, 00:10 föddes våran dotter i v 33+1 med akut kjejsarsnitt. Hon mådde bra när hon kom ut, syresatte sig själv och allt verkade vara frid och fröjd. Jag mådde dock sådär efter att jag förlorade 3,3liter blod och behövde få blod. Daen efter blev dottern, som bär namnet Milia, riktigt dålig. Fick läggas i respirator och akut transport till Uppsala. Där konstaterades att hon hade något som heter RDS och som beror på dålig lungmognad. Två dygn i respirator och en otrolig oro. Allt bra i 20 timmar när dom hade tagit ur hennes respiratorhjälp och hon andades med hjälp av Cepap. Sen gick något snett och hon fick läggas i respirator igen i ett halvt dygn. För att göra en lååååååånnngg historia kort så mår Milia bra i dag. Hon ands helt utan hjälp, vi är tillbaka på vårat hemmasjukhus och har till och med tagit sitt första bad. Hela denna resan har kantats med en otrolig oro. Började blöde en vecka efter insättning och hade INGET hoppa alls kvar. Blödde sen till och från fram till vecka 12. Allt bra fram tills v 18 och sen började det om igen. Har helt enkelt varit en otrolig berg och dalbana under hela denna graviditeten, men det har varit sååååååå värt det. ¨Har nu fått den underbaraste skatt man kan få och jag hoppas såååå mycket på att alla ni här inne får känna denna lycka som jag och min man får uppleva nu. All lycka till er alla och en massa styrkekramar så att ni orkar kämpa på och tusen tack till alla här inne för pepp mm. Framförallt till Csillag som varit en sann klippa under hela våran resa. Ni är guld värda. Massa kramar av hopp, tacksamhet och förströstan till er alla. Fortsätt kämpa, om ni orkar, det är värt det. 

Men vilken dramatik!!! Skönt att ni verkar må bra nu! Stort GRATTIS till dottern! Och fortsatt lycka till!
  • Snölängtan
    jazmine25 skrev 2012-12-07 11:46:44 följande:
    Igår gjorde jag mitt VUL som jag hade sett fra emot med skräckblandat förtjusning. Jag verkligen livrädd innan jag hoppade upp i GYN stolen. Läkaren var verkligen tröstande och otroligt varm. Hon visade snabbt att inne i hinn säcken fanns det en liten bebis. Även fast jag bara var i v.6 (5+6) igår så visade hon oss ett tickande hjärta. Vilken magi. Och nu känner jag mig bara lugn inte en gnutta oro finns kvar hos mig nu.

Grattis Jazmine25!!! Lycka till framöver!
  • Sindyrella1983

Grattis Jottatotta till dottern! Skönt att allt gick bra, men fy vilken pärs ni har gått igenom. Hoppas ni alla får må bra nu och bara njuta av att vara familj!

• Csillag
    Jottatotta skrev 2012-12-10 00:06:37 följande:
    Hej alla härliga tjejer i denna tråd.

Har inte varit inne på ett bra tag då jag varit inlagd på förlossningen i fyra veckor efter en störtblödning som började med en bil stående i vägkanten och ambulansfärd in till sjukhuset.Där konstaterades föreliggande moderkaka och ordinerat sängläge inna på förlossningen fram till dess att man planerade att ta ut bebisen den 19 dec då jag skulle ha varit 36 fullgångna veckor. Nu blev det dock inte så, den 30:de nov, 00:10 föddes våran dotter i v 33+1 med akut kjejsarsnitt. Hon mådde bra när hon kom ut, syresatte sig själv och allt verkade vara frid och fröjd. Jag mådde dock sådär efter att jag förlorade 3,3liter blod och behövde få blod. Daen efter blev dottern, som bär namnet Milia, riktigt dålig. Fick läggas i respirator och akut transport till Uppsala. Där konstaterades att hon hade något som heter RDS och som beror på dålig lungmognad. Två dygn i respirator och en otrolig oro. Allt bra i 20 timmar när dom hade tagit ur hennes respiratorhjälp och hon andades med hjälp av Cepap. Sen gick något snett och hon fick läggas i respirator igen i ett halvt dygn. För att göra en lååååååånnngg historia kort så mår Milia bra i dag. Hon ands helt utan hjälp, vi är tillbaka på vårat hemmasjukhus och har till och med tagit sitt första bad. Hela denna resan har kantats med en otrolig oro. Började blöde en vecka efter insättning och hade INGET hoppa alls kvar. Blödde sen till och från fram till vecka 12. Allt bra fram tills v 18 och sen började det om igen. Har helt enkelt varit en otrolig berg och dalbana under hela denna graviditeten, men det har varit sååååååå värt det. ¨Har nu fått den underbaraste skatt man kan få och jag hoppas såååå mycket på att alla ni här inne får känna denna lycka som jag och min man får uppleva nu. All lycka till er alla och en massa styrkekramar så att ni orkar kämpa på och tusen tack till alla här inne för pepp mm. Framförallt till Csillag som varit en sann klippa under hela våran resa. Ni är guld värda. Massa kramar av hopp, tacksamhet och förströstan till er alla. Fortsätt kämpa, om ni orkar, det är värt det. Hjärta
    Hej älskade vännen!!

Å jag börjar med ett STOOOOORT grattis till er o lilla Milia.
    Litet mirakel kämpar på bra.
    Vet ju sj vilketr helvete du gått igenom o jag bara hoppas jag kan hålla kvar min groda några veckor till.

Vet hur hårt ni kämpade,precis som vi gör för att liten skulle stanna kvar i magen,men tyvärr går de inte alltid som man vill.
    Nu har älskade lilla Milia kommit till världen o verkligen skönt att höpra de går åt rätt håll!

Vad vägde o hur lång va gullungen?

massa massa lycko gratulationer o ännu mera grattis till er!

Visst är känslan underbar eteråt när man inser att shit jag klarade de...knytet är här o de e bara miiiiin.

GRATTIS vännen.

• Csillag

Hej flickor
    Vet ja inte vari inne på ett tag.
    Varit mkt upp o ner dagar o som ni läste om Jottatotta så finns de ju fler än ja som gått igenom detta helvete.
    MEN än så länge ligger grodan kvar i magen.
    Alla dagar vi passerar är positiva så vi hoppas kunna ha kvar grodan så länge som möjligt o slippa ta ut h*n alldeles för tidigt.

Har fått komma hem nu på prov, hoppas att jag ska kunna få stanna kvar hemma,mn jag tror väl tyvärr inte de kommer bli så,MEN skam den som ger sej, hoppet e de sista som överger en.

Känns skönt att få sova i sin egen säng, väldigt rastlös o svårt att hålla mej lugn mn både barnen, min man ,vänner o arbetskamrater vakar mej som hökar  känns de som.
    Men ja vet alla menar väl.

Bästa vore om jag lyckas ta mej över nyår åtminstonde med grodan.Då har ja kommit in i v 35.
    Så jag försöker hålla mej så lugn som möjlgt o att inte stressa över drivet mkt.
    Det är mkt på jobbet då vi ligger i högsäsong o slår upp portarna nu på fredag,MEN jag tar en dag i taget.

Inget e värt att riskera när jag snart e i "mål"
    Sen hur sista tiden ser ut om de blir flytta tillbaka in på sjukhuset lr kunna vara hemma med familjen o kanske försöka jobba får vi se.
    En dag i taget..

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012