• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • enäggs81

om man får en glad gubbe på ÄL testet clearblue är det alltid tillförlitligt?

• jazmine25
    enäggs81 skrev 2012-12-02 10:07:50 följande:
    om man får en glad gubbe på ÄL testet clearblue är det alltid tillförlitligt?
    Det ska väll vara det men Cb varnar för fel om man t.ex har pco.
  • enäggs81

Fan spelar ingen roll!! Fick inte göra FET ändå. CVL ville inte det pga det gav utslag dag 24 i cykeln. De ansåg då att det inte var en normal ÄL då Jag brukar ha 30 dagars cyklar:( Detta var en cykel efter en misslyckad IVF.... så besviken!!!

• jazmine25
    enäggs81 skrev 2012-12-02 16:22:41 följande:
    Fan spelar ingen roll!! Fick inte göra FET ändå. CVL ville inte det pga det gav utslag dag 24 i cykeln. De ansåg då att det inte var en normal ÄL då Jag brukar ha 30 dagars cyklar:( Detta var en cykel efter en misslyckad IVF.... så besviken!!!
    Jag blev garvid nu och jag hade ÄL på dag 19. Jag vrukar ha sen Äl även runt 24 dagar men då har jag kort luteal fas
  • Pluttemor

Hej! Får man vara en av er? Jag har en lång IVF historia bakom mig blandad med massa känslor. Jag har totalt gjort 5 IVF. Det fjärde försöket resulterade min fina pojke som e 2,5. Vi försökte med ett syskonförsök i IVF kliniken i Falun och igår kom min mens på RD 7. minuset som jag fick igår påminde mig om hela den tuffa tiden innan jag hade min pojke. Har gråtit sen igår till och från, men om jag ska vara ärlig så trodde jag inte att det skulle ta hårt på mina krafter den hör gången. Min presentation är öppen för alla, så om det är någon som vill läsa mer om min historia så är det bara att göra det. Lusläste lite i tråden och ni verkar vara ett härligt och pepprande gäng att hänga på

Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • axelina66

hej alla !!

Jag va med i denna tråden för länge sen men har varit riktigt dålig på att vara inne och kolla.

Vi gjorde en ivf i mitten på april och det lyckades.

Jag lider verkligen med er som gör försök efter försök som misslyckas.

Men vi fick lyckan och väntar våran dotter med snitt om exakt 1 vecka och 6 dagar och lyckan är total.

Håller tummarna för alla er som försöker !!             

• Ah77

Men..nu har jag mensvärk igen? Mensen tog slut för några dagar sedan efter misslyckad ivf. Kan jag ha en ÄL på gång? Jag hade under ruvartiden dag 7 mensvärk men den kom inte då eftersom jag åt progynon och proggisar. Men det var 14 dagar sedan. Jag brukar inte ha egen mens o Äl men kanske nu? Vad tror ni??

• Sindyrella1983
    Igår var jag på första mötet om IVF-start, såklart lite väntetid till vi får börja, men nu har jag fått veta att vi börjar v 9 och sedan plockas ägg i vecka 11... Så tre månader ungefär... Glad
  • jazmine25

Igår gjorde jag mitt VUL som jag hade sett fra emot med skräckblandat förtjusning. Jag verkligen livrädd innan jag hoppade upp i GYN stolen. Läkaren var verkligen tröstande och otroligt varm. Hon visade snabbt att inne i hinn säcken fanns det en liten bebis. Även fast jag bara var i v.6 (5+6) igår så visade hon oss ett tickande hjärta. Vilken magi. Och nu känner jag mig bara lugn inte en gnutta oro finns kvar hos mig nu.

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012