• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Csillag

Hur g¨år de för alla andra??
    Nån som vill leta upp listan så vi kan uppdatera den?

Nu kan vi ju lägga dit Jottatottas lilla Milia under en kategori Födda  

• Csillag
    Pluttemor skrev 2012-12-02 20:36:32 följande:
    Hej! Får man vara en av er? Jag har en lång IVF historia bakom mig blandad med massa känslor. Jag har totalt gjort 5 IVF. Det fjärde försöket resulterade min fina pojke som e 2,5. Vi försökte med ett syskonförsök i IVF kliniken i Falun och igår kom min mens på RD 7. minuset som jag fick igår påminde mig om hela den tuffa tiden innan jag hade min pojke. Har gråtit sen igår till och från, men om jag ska vara ärlig så trodde jag inte att det skulle ta hårt på mina krafter den hör gången. Min presentation är öppen för alla, så om det är någon som vill läsa mer om min historia så är det bara att göra det. Lusläste lite i tråden och ni verkar vara ett härligt och pepprande gäng att hänga på
    Hejsan o välkommen in till oss.

Självklart får du följas åt med oss!

Har inte varit inne så mkt senaste då jag legat på sjukhuset,mn hoppas dom andra välkomnat dej oxå.

Hoppas verkligen du ska få ett pluss snart 
  • Sindyrella1983

Csillag, skönt att läsa att din lill* groda är kvar i magen och att det har gått väl så långt!!
    '
    Jag håller alla tummar för att du får vänta ett tag till innan h*n är ute :)

• LnH

csillag, vad skönt att allt är bra med dig! Själv var jag och hämtade ut all medicin idag för ivf i mitten av Januari. Denna gång blir det återföring av två embryon och trombyl...får väl se om det gör susen, om inte så får vi vara nöjda med mina två barn.

• Csillag
    LnH skrev 2012-12-10 18:23:41 följande:
    csillag, vad skönt att allt är bra med dig! Själv var jag och hämtade ut all medicin idag för ivf i mitten av Januari. Denna gång blir det återföring av två embryon och trombyl...får väl se om det gör susen, om inte så får vi vara nöjda med mina två barn.
    Åhh va skoj att höra att de går framåt för er o att du fick Trombyl denna gången o dessutom 2 tillbaka.
    ska verkligen hålla alla tummar o tår för att ni lyckas denna gången, de förtjänar ni verkligen!

å du ska se astt mitten av jan e snart här,fortare än du tror nu när de e jul o nyår o massa ledighet.

• Csillag
    Sindyrella1983 skrev 2012-12-10 15:28:30 följande:

Csillag, skönt att läsa att din lill* groda är kvar i magen och att det har gått väl så långt!!
    '
    Jag håller alla tummar för att du får vänta ett tag till innan h*n är ute :)

Tack gumman!
  • joujou
    Jottatotta skrev 2012-12-10 00:06:37 följande:
    Hej alla härliga tjejer i denna tråd.

Har inte varit inne på ett bra tag då jag varit inlagd på förlossningen i fyra veckor efter en störtblödning som började med en bil stående i vägkanten och ambulansfärd in till sjukhuset.Där konstaterades föreliggande moderkaka och ordinerat sängläge inna på förlossningen fram till dess att man planerade att ta ut bebisen den 19 dec då jag skulle ha varit 36 fullgångna veckor. Nu blev det dock inte så, den 30:de nov, 00:10 föddes våran dotter i v 33+1 med akut kjejsarsnitt. Hon mådde bra när hon kom ut, syresatte sig själv och allt verkade vara frid och fröjd. Jag mådde dock sådär efter att jag förlorade 3,3liter blod och behövde få blod. Daen efter blev dottern, som bär namnet Milia, riktigt dålig. Fick läggas i respirator och akut transport till Uppsala. Där konstaterades att hon hade något som heter RDS och som beror på dålig lungmognad. Två dygn i respirator och en otrolig oro. Allt bra i 20 timmar när dom hade tagit ur hennes respiratorhjälp och hon andades med hjälp av Cepap. Sen gick något snett och hon fick läggas i respirator igen i ett halvt dygn. För att göra en lååååååånnngg historia kort så mår Milia bra i dag. Hon ands helt utan hjälp, vi är tillbaka på vårat hemmasjukhus och har till och med tagit sitt första bad. Hela denna resan har kantats med en otrolig oro. Började blöde en vecka efter insättning och hade INGET hoppa alls kvar. Blödde sen till och från fram till vecka 12. Allt bra fram tills v 18 och sen började det om igen. Har helt enkelt varit en otrolig berg och dalbana under hela denna graviditeten, men det har varit sååååååå värt det. ¨Har nu fått den underbaraste skatt man kan få och jag hoppas såååå mycket på att alla ni här inne får känna denna lycka som jag och min man får uppleva nu. All lycka till er alla och en massa styrkekramar så att ni orkar kämpa på och tusen tack till alla här inne för pepp mm. Framförallt till Csillag som varit en sann klippa under hela våran resa. Ni är guld värda. Massa kramar av hopp, tacksamhet och förströstan till er alla. Fortsätt kämpa, om ni orkar, det är värt det. Hjärta
    GRATTIS kära du!!! Och vilken dramatik det blev!! Men så skönt att ni alla mår bra nu :) Fantastiskt! Nu längtr jag ännu mer efter våran tös. V.33 idag. Helt overkligt!! Hjärta
  • Csillag
    Vincents mamma skrev 2012-12-10 20:44:10 följande:

Å va härliga att höra att ni mår bra csillag!

TACK älskade vännen.
    hur går de för dej???
    Tänker på er 
  • Csillag
    Vecka 31+0 idag 

Känns så underbart att veta att jag o grodan tagit oss så här långt.

Jag hoppas ni inte ger upp flickor, hoppet är de sista som överger en.
    Ni som vet min bakgrund vet hur länge o hur mkt vi gått igenom för att lyckas bli gravida och ta oss dit vi är idag.
    Livet är verkligen inte enkelt ibland och de känns som man får mer bakslag en de går framåt.
    MEN ge inte upp..vi ska alla lyckas bli gravida, o vi ska alla få hålla ett litet knyte i våran famn,
    vi ska alla få känna den lyckan o glädjen.
    Våran väg dit är inte lätt men ge inte upp..

skickar massa massa styrke kramar o jag hoppas att vi snart får se lite positiva resultat här inne.,

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012