• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • guttah

Hej tjejer!
    Har följt er under en tid men inte skrivit förrän nu. Jag håller på med mitt första IVF och gjorde FET med en 5-dagars blasto i måndags vilket betyder att jag nu är på rd5. Tyvärr så började jag blöda igår och det ser inte direkt ut som att det avstannat nu på morgonen. Jag har också molvärk som kommer och går. Eftersom jag har PCO så har jag inte haft riktig mens på länge så jag har lite svårt att jämföra men det känns som att det är kört. Tycker dock att rd4 är väldigt tidigt för mens. Är det någon här som har någon erfarenhet av detta?

• Vincents mamma

Dom senaste 2 ggr när vi har gjort Fet har jag börjat blöda på ruvar dag 3 och småblött hela vägen fram till ruvardag 10 när mensen kommit igång på riktigt.. Kliniken har inte kunnat svara på varför det blir så..

• jazmine25
    guttah skrev 2012-12-15 07:39:15 följande:
    Hej tjejer!
    Har följt er under en tid men inte skrivit förrän nu. Jag håller på med mitt första IVF och gjorde FET med en 5-dagars blasto i måndags vilket betyder att jag nu är på rd5. Tyvärr så började jag blöda igår och det ser inte direkt ut som att det avstannat nu på morgonen. Jag har också molvärk som kommer och går. Eftersom jag har PCO så har jag inte haft riktig mens på länge så jag har lite svårt att jämföra men det känns som att det är kört. Tycker dock att rd4 är väldigt tidigt för mens. Är det någon här som har någon erfarenhet av detta?
    Gjorde du ÄL test innan blaston sattes in. 14 dagar efter Äl testet kan man ju räkna att mensen kan komma om det inte så är att du har kort lutealfas då kan den komma tidigare
  • guttah

Eftersom jag har PCO så har jag ingen ÄL. Brukar ju inte få mens på egen hand heller annars.

• jazmine25
    guttah skrev 2012-12-15 14:26:06 följande:
    Eftersom jag har PCO så har jag ingen ÄL. Brukar ju inte få mens på egen hand heller annars.
    Men när man gör FET så måste man ju framkalla en ÄL för att det ska fungera helt hormonellt. Annars kan man inte bli gravid med FET
  • guttah

Jag har ätit Femanest (östrogen) från cd1 för att bygga upp endometriet och senare även Lutinus (progesteron) men det har inte stimulerats fram någon ägglossning. Blödningen har fortsatt även idag men molvärken ger inte med sig. Kan det vara en biverkning från progesteronet?

• jazmine25
    guttah skrev 2012-12-16 16:21:34 följande:
    Jag har ätit Femanest (östrogen) från cd1 för att bygga upp endometriet och senare även Lutinus (progesteron) men det har inte stimulerats fram någon ägglossning. Blödningen har fortsatt även idag men molvärken ger inte med sig. Kan det vara en biverkning från progesteronet?
    Jag har hört om man tar progesteron för tidigt så hindrar det ägglossning.
  • familjenekberg

Jag hade ingen ägglossning när jag gjorde Fet utan fick ta medicin som först fick jag spreja för att stänga av kroppens egna hormoner sen fick jeg bygga upp slemhinnan med medicin som kompenserade det kroppen själv skulle ha släppt ut vid ägglossning. Tog tabletter 3 gånger om dagen plus vaginatorer 3 gånger om dagen. När jag sedan fick plus på sticka så fick jag fortsätta med medicinen fram till v10-11 har håg för mig. Är nu gravid v 36. blödde lite smått typ rosa av medicinen då jag fick sköra slemhinnor av det som gjorde att det blödde lite.

• missthree

Hej tjejer! Är helt ny här på sidan. Skönt att det finns en plats där man kan stötta och peppa varandra, känns som det kan behövas. Själv är jag och min man inne på ruvdag 13, första IVF- försöket. Dock inväntar jag egentligen bara min mens just nu, testade minus ruvdag 10 =( känns väldigt deppigt men det är väl som det är... Lycka till alla!

• skånetjejen

Hej hej hoppas det e bra med alla I dag börjar jag med att spraya :) har inte riktigt fattat att det börjar nu igen Har förtränkt allt som har med Ivf att göra sen föra behandlingen då blev det äp men inget återförande 0 blev befruktade hoppas att jag kan få tillbaka den positiva enegin som jag hade föra gången men det känns svårt att hitta den igen det e 4 gången som vi gör behandlingen i år ! Kram

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012