• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • guttah

Tack för era inlägg. Jag får helt enkelt ha is i magen och vänta till TD.

• familjenekberg

Hur går det gör alla, själv har jag åkt på värdens förkylning är inne på fjärde veckan nu. Suck. Kännes som den håller på att släppa. Inte långt kvar för mig nu, har fått startdatum så den 11/1 kommer den ut. Känns som tiden springer o från mig just nu.

Vill önska alla lycka till med era försök och att alla kan få bli gravida snart. Ni kämpar så mycket. Kram

• Csillag

Jävla iPhone att skicka!suck Vi börjar om... Heeeeej flickor!!! Idag gick jag in i v 32+0,känns så skönt att handkammat så långt. Har fått vara hemma 9 dagarna streck nu o fått sova i min egen säng. Visserligen hunnit me 5 läkarbesök på dom dagarna MEN bara känslan att få vara hemma hat varit underbar. Sitter hos läkaren nu,ska in på tillväxt ultraljud igen så håll alla tummarna nu för att min lilla groda ska ha växt ikapp lite ä,o fostervatten inte sipprar alltför mkt o moderkakan flyttat på sej lite åtminstone. OM de går bra idag så kanske jag får vara hemma över jul o nyår sa dom så snälla håll tummarna. Igår fick ja börja med järn injektioner.mitt järnvärde hade sjunkit ner ända till 72 nu så nu va de eld i baken på läkaren. Så nu blir debatt få järn injektioner några månader framöver. Hoppas slippa blod transfusion denna gången när ja e gravid.inge skoj. Håll tummarna att jag får åka hem idag,i kanske till o med med ett ärligt leende på Mina läppar.

• Csillag
    skånetjejen skrev 2012-12-17 11:17:46 följande:
    Hej hej hoppas det e bra med alla I dag börjar jag med att spraya :) har inte riktigt fattat att det börjar nu igen Har förtränkt allt som har med Ivf att göra sen föra behandlingen då blev det äp men inget återförande 0 blev befruktade hoppas att jag kan få tillbaka den positiva enegin som jag hade föra gången men det känns svårt att hitta den igen det e 4 gången som vi gör behandlingen i år ! Kram

Hej gumman. Hur mår du??? Läste du börjat spraya nu,guuuuu vs kul.håller alla tummar o tår.
  • Csillag
    guttah skrev 2012-12-17 21:26:05 följande:
    Tack för era inlägg. Jag får helt enkelt ha is i magen och vänta till TD.

Hej o välkommen in till oss. Jag hat blött både innan positivt grav test o under graviditeten så ge inte upp. När har du td?? Jag har heller ingen egen ÄL. Däremot inte pco men en av mina bästa vänner har de o hon har en liten på 8 månader nu så ge inte upp!
  • Csillag
    familjenekberg skrev 2012-12-19 09:05:02 följande:
    Hur går det gör alla, själv har jag åkt på värdens förkylning är inne på fjärde veckan nu. Suck. Kännes som den håller på att släppa. Inte långt kvar för mig nu, har fått startdatum så den 11/1 kommer den ut. Känns som tiden springer o från mig just nu. Vill önska alla lycka till med era försök och att alla kan få bli gravida snart. Ni kämpar så mycket. Kram

Va kul att höra de närmar sej bebis dags nu för dej.inte många dagar kvar nu. Har du gått fulltod när de e dags lr startat dom dej tidigare? Verkar dom den här förkylningen slår hårt på alla,mn läkaren sa till mej att man ska va glad om man blir dunder förkyld just nu för magsjukan har svårare att sätta sej på en då. Hoppas du piggnar till snart,vara pigg över jul o nyår. Dags för TUL nu
  • skånetjejen

[quote=68009011][quote-nick]Csillig skrev Hej gumman. Hur mår du??? Läste du börjat spraya nu,guuuuu vs kul.håller alla tummar o tår.[/quote] Hej och tack jo det e ok men har svårt att hitta den positiva energin nu inför detta Ivf försöket, försöker vara det men det e svårt men får väl försöka att ej tänka på det tidigare försöken och om det ej lyckas! Hoppas det går bra i dag och att du får komma hem över jul o nyår håller mina tummar för dig kram

• familjenekberg
    Csillag skrev 2012-12-19 09:13:11 följande:
    Va kul att höra de närmar sej bebis dags nu för dej.inte många dagar kvar nu. Har du gått fulltod när de e dags lr startat dom dej tidigare? Verkar dom den här förkylningen slår hårt på alla,mn läkaren sa till mej att man ska va glad om man blir dunder förkyld just nu för magsjukan har svårare att sätta sej på en då. Hoppas du piggnar till snart,vara pigg över jul o nyår. Dags för TUL nu

Får hoppas på att det stämmer, är ju mest hemma just nu vilket också är bra. Vinterkräksjukan vill jag slippa.

Snittet blir innan enligt ul-bf så är det 38 fulla veckor enligt Fet-bf är det 38+5 vet inte vilket de gått på men tror på ul. Får inte ha ett värk arbete pga tidigare snittet.
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012