• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Jottatotta

Hej igen alla mysiga tjejer.
    Tusen tack för alla grattis till vårat lilla under. Nu har vi fått komma hem, så kallad tidig hemgång. Vi har hemsjukvård en gång i veckan där de byter sond på Milia och väger henne. Såg att jag glömde skriva hur stor hon var, hon var hela 44cm lång och vägde 2166g. Ingen stor tjej om jag tänker på att killarna vägde 3500g och var 52cm långa. Nu ska vi ta och njuta av vårat under och har en härlig jul.

Kram på er alla.    

• guttah

Csillag: Tack för omtanken och välomnandet. Jag har TD den 24e men ska nog tjuvtesta på lördag eller söndag. Vill ju inte bryta ihop på självaste julafton. Har börjat ställa in mig på negativa besked men hoppet finns såklart ändå där. Nästan inget blod idag men har ju blött kontinuerligt sen i fredags. Minimalt med symtom också. Molvärk som kommer och går men det är det enda och det kan ju lika gärna vara progesteronet (Lutinus) som spökar.

• enäggs81
    Vill också önska er en god jul och ett gott nytt år!!!!
    Är besviken på CVL idag.  Ringde dom idag för att fråga om man kunde göra stimulerat FET i januari. Då frågade sköterskan - vill du ha pergotime då? Inga tydliga svar och riktlinjer från henne, Sen sa jag att hon får prata med läkaren och de skulle ringa upp sen. Har dom ringt?? Nej!!! Ska jag betala 11.000:- för att inte få nån återkoppling. Nej tack! Byter klinik efter detta FET! Kanske byter direkt och skiter i dom två frysta jag har. Ringer dom nog imorgon och talar om mitt missnöje!

Föresten gillar jag inte sköterskan jag pratade med. Hon sa  - vi ringer upp dig sen. Då frågade jag - När då?
    - Ja idag tror jag. Med sån där nonchalant röst.
  • Ah77
    enäggs81 skrev 2012-12-20 16:30:24 följande:
    Är besviken på CVL idag.  Ringde dom idag för att fråga om man kunde göra stimulerat FET i januari. Då frågade sköterskan - vill du ha pergotime då? Inga tydliga svar och riktlinjer från henne, Sen sa jag att hon får prata med läkaren och de skulle ringa upp sen. Har dom ringt?? Nej!!! Ska jag betala 11.000:- för att inte få nån återkoppling. Nej tack! Byter klinik efter detta FET! Kanske byter direkt och skiter i dom två frysta jag har. Ringer dom nog imorgon och talar om mitt missnöje!

Föresten gillar jag inte sköterskan jag pratade med. Hon sa  - vi ringer upp dig sen. Då frågade jag - När då?

Men oj! Jag har aldrig varit med om att de inte ringt när de ska eller inte har någon koll. Snarare tvärtom. Vad tråkigt! Vilken klinik ska du välja då?
  • enäggs81

kanske IVF Stockholm vid st : Göran mest för att jag bor i Sthlm..... Dom har alltid varit trevliga förut men jag har alltid Kännt att de inte gör några vul tex . inga uppföljningar nu tex när min ÄL uteblir .

• joujou

enäggs81 - oj vad tråkigt! Obestämd Jag ser CVL som gudar. Jag älskar och tillome saknar personalen där. Även fast IVFen känns som att den inte ens gjorts. Hoppas allting löser sig fint ändå! 

• jazmine25
    enäggs81 skrev 2012-12-20 16:30:24 följande:

Du kan alltid begära att flytta äggen. Jag vet dock inte hur mycket det kostar när man gör det privat. Jag flyttade våra frysta ägg 4 st från akkis till huddinge.
  • enäggs81

Vincents mamma: kostar ett 3-pack där 60.000 Jasmine25: får se hur jag gör med att flytta äggen. ska ringa CVL imorgon och prata med dom och berätta hur jag känner!

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012