• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • joujou
    Csillag skrev 2012-04-16 15:19:18 följande:
    Oj se där, håller tummarna för ändrat schema nu då!
    Ja det vore ju häftigt! Någon annan som varit med om detta? !
  • Csillag
    Pratat med Carlanderska o Priv.läkaren nu i e.middag,Obestämd
    Båda e helt överens om att nått gick snett med mitt FET då jag blödit så många gånger sen insättningen.Gråter
    Crinone borde kunnat stoppa de lite,särskillt då jag tar 2 crinone/dag
    .Dom skulle ha möte o ringa mej på fredag igen då margaretha o torbjörn ville sätta sej ner tillsammans o gå igenom mina journaler igen.
    Som de ser ut så kasnke vi ska byta ut crinonen mot nått annat.
    Förstod ja de rätt så tyckte dom nog att dom borde bytt ut crinonen förlängesen då jag inte lyckats bli gravid på 5 1/2 år o använt de nästan alla dom åren.
    Nån som har en susning va man tar ist för Crinone, glömde ju fråga.
    Jag vet jag tagit tabletter 3 gånger men har glömt va dom heter.
    Jag har ju ändå tatgi Crinone från 10 dagar innan ET/FET fram till TD.Om de skulle visat positivt skulle ja fortsatt med de till V 15. så man tycker ju att de borde ta.
    Oftast tar man ju bara 1 crinone/dag från 6 dagar innan ET/FET
    Nu blir de att vänta ut tills på fredag tills Margaretha ringer.

De som bestämdes va iaf att alla är helt överens om att vi borde göra en helt ny omgång ivf istället för FET.

Sträng vila från orgalutran start fram till TD.
    Sjukskriven från ET.
    Så de ja vet är att de blir Gonal F Maxdos från dag 1.
    Beräknad start sön 13 maj (mensen beräknas då)
    ÄP V21/22
    ET V 22
    Orgalutran från dag 5
    ovitrelle

Sen får vi se om de blir crinone eller va de blir..
    Blir en låååång vecka de här.
  • angel4u75
    Csillag skrev 2012-04-16 12:43:02 följande:
    Sj ivf har jag hållt på med sen i nov.Tyvärr ser ju de inte så positivt ut för min del men vi ville ändå göra ett paket försök o annars lägger vi ner de.
    Vi har som du,tidigare barn oxå.Tvillinagrna va verkligen slit med att lyckas bli gravid med.
    hormoner har ja hållt på med i 11 år,14 inseminationer under 7 månader så ivf är för våran del sista försöket innan vi ger upp.
    ivf för mej e lättare psykiskt än dom andra åren då jag tyckte de tog mer både fyskiskt o psykiskt att hålla på med hormonerna,inseminationerna kontrollerna,gravtesterna månad in o måand ut utan minsta lilla ÄL eller direkt resultat MF.

När vi valde ivf försöket så fick vi en sista chans av läkarna,dom såg hur pojkarna lyckades bli till mot alla odds o tyckte att de va värt en chans.

jag har ju både svår endometrios,trasig livmoderetapp,inegn egen ÄL,AMH på 0,4 o hög MF risk.
    uppskattad graviditets chans är 10% och MF risk 15% högre än normalt.

Jag går uppe på Carlanderska.Men har distans så jag har samma läkare kvar som haft hand om mej i 11 år nu, UNDERBAR läkare.
    Samma med Carlanderska, rekomenderas varmt kan ja säga.

Skönt att höra att ÄL sprutan e ur kroppen iaf, vore skoj om ni lyckas när ni bara gör ett försök.
    Varför har ni redan pått lägga 40.000 kr??
    Eller kanske jag som inte har koll på va jag betalat för min ivf haha.
    Hej!
    Ja då min man inte får ut spermier så kostade utplocket 6000:-
    Själva ivf kostade 25 000:-
    Mediciner då jag fick avbryta hormonbehandlingen och fick starta om har kostat 1800:- +   2200 då mitt högkostnadskort gick ut i Januari 2012

sen tillkommer alla resor då vi bor i Örebro så det har blivit ca 10 resor tur o retur för sammanlagt 3700:- 
    samt sjukdagar/semester så den totala kostnaden blir 40 000:-

Helt otroligt mycket pengar om man räknar efter.    
  • joujou
    Csillag skrev 2012-04-16 17:18:21 följande:
    Pratat med Carlanderska o Priv.läkaren nu i e.middag,Obestämd
    Båda e helt överens om att nått gick snett med mitt FET då jag blödit så många gånger sen insättningen.Gråter
    Crinone borde kunnat stoppa de lite,särskillt då jag tar 2 crinone/dag
    .Dom skulle ha möte o ringa mej på fredag igen då margaretha o torbjörn ville sätta sej ner tillsammans o gå igenom mina journaler igen.
    Som de ser ut så kasnke vi ska byta ut crinonen mot nått annat.
    Förstod ja de rätt så tyckte dom nog att dom borde bytt ut crinonen förlängesen då jag inte lyckats bli gravid på 5 1/2 år o använt de nästan alla dom åren.
    Nån som har en susning va man tar ist för Crinone, glömde ju fråga.
    Jag vet jag tagit tabletter 3 gånger men har glömt va dom heter.
    Jag har ju ändå tatgi Crinone från 10 dagar innan ET/FET fram till TD.Om de skulle visat positivt skulle ja fortsatt med de till V 15. så man tycker ju att de borde ta.
    Oftast tar man ju bara 1 crinone/dag från 6 dagar innan ET/FET
    Nu blir de att vänta ut tills på fredag tills Margaretha ringer.

De som bestämdes va iaf att alla är helt överens om att vi borde göra en helt ny omgång ivf istället för FET.

Sträng vila från orgalutran start fram till TD.
    Sjukskriven från ET.
    Så de ja vet är att de blir Gonal F Maxdos från dag 1.
    Beräknad start sön 13 maj (mensen beräknas då)
    ÄP V21/22
    ET V 22
    Orgalutran från dag 5
    ovitrelle

Sen får vi se om de blir crinone eller va de blir..
    Blir en låååång vecka de här.
    Hoppas verkligen det löser sig för er! Hjärta
  • NL86

Csillag: blödig som jag är just nu rinner det tårar ner för mina kinder. Jag hoppades verkligen så mycket att de skulle gå vägen för dig den här gången! Tänker på dig och skickat verkligen varma kramar! :(

• sukiojag

csillag; gud va jobbigt, speciellt kanske att känna att man "kunde" gjort något annat.... lider verkligen med dig, hoppas så att andra vagiatorer hjälper!! håller tummarna!

• sukiojag
    joujou skrev 2012-04-16 13:15:50 följande:
    Hahaha helt sjukt. Jag började precis blöda... rikligt! Ringde CvL och jag ska in på kontroll redan den 30e. 
    Det här schemat kanske blir helt ändrat. Hahah..  
    gu så trevligt! härligt när saker händer!
  • joujou
    sukiojag skrev 2012-04-16 19:07:07 följande:
    gu så trevligt! härligt när saker händer!
    Jag blev mest chockad.. hahah. Exakt efter en timme så kommer mensen, som egentligen ska komma om 1-2 veckor då jag hunnit spraya ett tag redan. Så kommer den nu! Vet inte hur det kommer bli. Står i papprerna att jag ska spraya tills blödning kommer, då börja med puregon-sprutorna och bara spraya i ena näsborren. Men nu blöder jag redan.. ? Nåja, får se vad dom säger den 30e!
  • NL86

Joujou: jag fick ju min mens under jul ledigheten. Visserligen när man skulle få den. Men eftersom de hade ledigt så fick jag fortsätta spray som tidigare. 1 i varje borre morgon och kväll. Så jag sprayade på så i 14 dagar till innan jag började med sprutorna! :) så de kan inte vara nån fara att fortsätta spraya iaf :) hoppas du får köra igång den sista sen med sprutorna! :) kramar

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012