• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • familjenekberg

Varit på nedreglerings koll i dag Vulet visade tunna fina slämhinnor blodprovet har jag inte fått svar på än. Pratade med CvL nu i efter middags och det visar det sig att blodprovet är bra ska jag börja med prodnom 3 gånger om dagen i mellan 10-14 dar sen koll igen och är slämmhinnan bra blir det återinfarande 3 dagar efter det. Har räknat lite gran och om jag kan börja på torsdag så borde återinförandet bli runt den 5 till 8 april.

Vill komma igång nu, tycker denna väntan är jobbig just nu är nere i en svaka tror jag.

• Csillag
    familjenekberg skrev 2012-04-17 16:07:00 följande:
    Varit på nedreglerings koll i dag Vulet visade tunna fina slämhinnor blodprovet har jag inte fått svar på än. Pratade med CvL nu i efter middags och det visar det sig att blodprovet är bra ska jag börja med prodnom 3 gånger om dagen i mellan 10-14 dar sen koll igen och är slämmhinnan bra blir det återinfarande 3 dagar efter det. Har räknat lite gran och om jag kan börja på torsdag så borde återinförandet bli runt den 5 till 8 april.

Vill komma igång nu, tycker denna väntan är jobbig just nu är nere i en svaka tror jag.
    Åhhh va roligt att höra gumman att de rullarigång mer o mer för er nu.
    Chansar på de ska stå 5-8 maj inte april haha.

Förstår väntan e jobbig, dagarna går så sakta när man bara väntar.
    MEN ge inte upp, de närmar sej mer o mer.

verkligen superroligt att höra att ni är igång o allt ser bra ut. 
  • Odessa

Vincents mamma: Åh grattis lycka lycka till!!

Jag håller med om att det är väldigt tufft. Både för förhållandet med också för kompisförhållanden, där de kan vara svårt att förstå vad man går igenom.

Csillag: jag fick Fragmin pga propprisken vid överstimuleringen. Det är blodförtunnande som man tar som sprutor.

• Csillag
    Odessa skrev 2012-04-17 17:06:35 följande:

Jag håller med om att det är väldigt tufft. Både för förhållandet med också för kompisförhållanden, där de kan vara svårt att förstå vad man går igenom.

Csillag: jag fick Fragmin pga propprisken vid överstimuleringen. Det är blodförtunnande som man tar som sprutor.
    Odessa skrev 2012-04-17 17:06:35 följande:

Ojjj nu lyckades jag få två av dina inlägg haha.

Chansade på att de va blodförtunnande då de diskuterats med mej o diskusionen har vari uppe när ja haft MF.

Blir bara knäpp av all läsning,men tänkte de kan va bra att gå igenom allt igen innan fredag.
    Kommer ju sj inte ihåg precis allt man gått igenom o testat o planerats för.

Men guuu va tungt de känns att gå igenom allt när alla minnen kommer upp till ytan när alla MF kommer tillbaka,usch!
  • Bira11

Fått schema nu, denna gång blir de korta metoden.
    Tydligen ska jag ta Puregon även denna gång, sedan på stimulerings dag 6 ska jag ta Orgalutran är de den som ska göra att fler ägg mognar?  Fick ut 8st ägg förra gången men bara ett gick att använda körde enbart med Puregon då.

Så sköter sig mensen är de beräknad äggplock v 21.

• Bira11

Sist pratades de att jag inte skulle ta Puregon denna gång , men kanske tillsammans med Orgalutran blir de bättre resultat än sist.
    Så de blir ett himla sprutande denna gång..

• Nicali

Grattis till alla ruvare och plussare Hoppas det till slut kommer gå vägen för oss alla! Vi har nu bestämt oss för att ge upp IVF eftersom jag svarar sämre och sämre på hormoner plus att jag blöder såååå tidigt vi ET. Så nu satsar vi på emryoadoption utomlands istället:-P Ska nog prova i naturlig cykel då jag alltid kunnat göra FET ostimulerat Vårt förhållande har oxå tagit stryk av IVF då jag får sååå mycket biverkningar av sprayen och fått spraya ganska länge några gånger. Sen är det nog viktigare för mig än maken att det blir barn Detta har många gånger gjort att jag känner mig ensam i detta... Men när vi började prata Emryoadoption blev helt plötsligt maken väldigt intresserad Känner la oxå att det större chans för oss
    Blev lite depp igår när jag fick reda på vilken läkare jag skulle ha mitt avslutningssamtal med... Den ända läkare jag bad att slippa fick jag!!!
    Lycka till allihop! 

• sukiojag

När vi började försöka för 5 år sedan, var precis efter ett utomkveds, så jag blev helt besatt av bebisar och kände mig så
    tom i kroppen av att inget fanns i min mage, kände mig ofullständig och frustrerad, just då var det jättejobbigt för vårt förhållande, jag var arg och manisk, medan han gjorde allt för att jag skulle vara lugn. Han jobbade dessutom väldigt mycket då, så att ha sex vid speciella tider och dagar var omöjligt och väldigt stressande, varje dag vi inte "hann" eller orkade blev som ett misslyckande och ett steg tillbaka.
    Men iom att vi fick reda på att vi inte kan naturlig väg, blev det som en propp som lossnade, först var jag jätteledsen och ville ge upp, men efter ett tag så var det som att vi kunde ta en paus och bara vara vi, inga fler jobbiga tidsplaneringar och negativa test. Så efter att vi tog hjälp så har vi verkligen lärt oss att prata med varandra, att gå igenom detta TILLSAMMANS ist för bara jag, för jag vet att han vill minst lika mycket. Vi ser detta som en möjlighet och inte ett hinder.

Nicali; va tråkigt att det känns så tungt, men samtidigt väldigt bra att ni enats om annan metod! Blir nog skitbra ;)

Vincentsmamma; va kul hur känns det nu?

• sukiojag

I måndags ringde dom ju och sa att dom ville odla vidare på våra emryon, till dag altså dag 5(?) vilket jag tyckte var jättespännande! Det var ju hela 7 st som klarat sig till dag 3, vilket var långt över förväntan för min del, o vi hoppades på iaf 4 till frysen. men idag när vi kom för ET, finns INGA till frysen, ett blastocyst men ingen förhoppning om fler!! Jag e så arg!!! Vafan frös dom dom inte? 7st!! Nu har vi bara ett försök kvar, tårarna bara sprutar, så sjukt besviken.. Hade jag vetat att det ofta blev såhär hade jag aldrig låtit dom odla vidare!!! Vet inte var jag ska ta vägen... Men nu ruvar jag iaf.

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012