• Snöflinga

IVF Umeå

Hej på er!
    Jag har skrivit lite i en annan tråd här inne, men vi är inte så många där. Här verkar det vara full fart!

Vi gjorde IVF 2010 och har en son född 2011 som resultat av detta. Gjorde FET (hormonstimulerad) denna vecka och ruvar nu på en liten... och kastas mellan hopp och förtvivlan dagligen. Sitter och läser statistik på nätet och blir bara förvirrad.
    Har ni som gjord ET eller FET fått veta några personliga odds för att behandlingen ska lyckas? Till oss sade de ingenting sådant i alla fall...

Någon mer här inne som gjort FET nyligen?

• Snöflinga
    LongingForAChild skrev 2013-02-03 18:11:21 följande:
    Tack alla ni som tänkte på mig i torsdags, tyvärr gick det ändå inte vägen... mitt VUL visade på bara 3,0 mm slemhinna så nu är försöken satta på is ett tag.
    Läkaren skulle skicka remiss för att jag ska göra en Hysteroskopi och försöka ta reda på varför min slemhinna inte växer som den ska.

Hoppas ni andra plussar och att allt går bra för er.
    Ska börja få Zonterapi till veckan och hoppas det hjälper mig att komma igen när det väl blir dax för det.
    Å så jobbigt!
    Jag fick prova två omgångar med tabletter och nu senast också med plåster innan det blev en ok slemhinna. Det känns så surt - kan inte ens kroppen fixa en ok slemhinna! Så kände i alla fall jag. Hoppas att de kommer fram till hur de ska gå vidare för dig och att det löser sig.

Växte slemhinnan när du gjorde IVF:en med sprutor?
  • Snöflinga

Nu bombarderar jag med inlägg här...

Vi fick testdag tre veckor efter FET (5-dagarsodlat), varför så länge? Har andra fått det också?

• Snöflinga

Äppelkaka: Konstigt med så olika tid för testdag? Men vi gör stimulerat, kanske kan det vara därför det är längre tid? Hoppas att det visar sig att du är gravid nu!

vår2012: Vi har gjort en FET, hade tre blastocyster i frysen i två strån. De tinade ett och det klarade sig finfint. Men vet ju inte ännu om det blivit någon graviditet.

• Snöflinga

Väntrummet 
    * VackerBlomma (inväntar FET i Jan)
    * drömmer om ett barn (5:e försöket)
    *  Kvinna32 (startar nästa mens med spray ET tidigast slutet på mars)
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9) Sprayar

Sprutar
    * drömmer om ett barn (5:e försöket) 

*Petto 83

Väntar på ÄP/ET/FET 
    * Mirage (1-2:a försöket)
    * Ws mamma FET januari/februari  (första FET för syskonförsök)  
    * Nektar (FET 12/2)

Ruvar
    * Jockelina (9:e försöket) TD 2/2
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök)TD 8/2

* Snöflinga (FET, syskonförsök) TD 20/2

Gravida
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli
    * EEJ (4:e IVF) BF 20 aug  (VUL v 2 2012)
    * Freja150 BF 20 aug * 3villbli4 (1:a IVF)
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug
    * Norris (FET) BF 28 aug

Födda
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december
  • Snöflinga

Nektar: Jag gör stimulerad FET och jag ska äta Femanest i samma dos som innan FET fram till testdagen. Sedan vet jag inte vad som händer sedan. Jag undrar varför det är så, varför det inte räcker med progesteronet? Men så sade de i alla fall... Vad är "Lutinus"?

Drömmer om ett barn: Tack!
    Vi har bara gjort ett IVF-försök och fick sonen på ET efter det. Syskonförsöket är nu från samma "kull". Det känns ju lite som att det skulle vara för bra för att vara sant om det skulle gå vägen, men jag hoppa ju så klart på det! Vi bestämde redan innan vi gav oss in i IVF-svängen att bara göra en omgång (plus ev. FET), och annars blir det adoption. Så vi är öppna för att styra in på adoptionsspåret om inte detta eller nästa FET lyckas.

Så bra att det gick bra på äggplocket för dig, och hoppas att det blir många fina embryon till er!

• Snöflinga
    LongingForAChild skrev 2013-02-07 12:28:26 följande:
    Nä det var ju tyvärr det den inte gjorde det var vid äggplocket som läkaren upptäckte mina onormalt tunna slemhinnor.
    Jaha, vad dumt! Ja, hoppas du får en bra förklaring som de kan göra något åt också.

EEJ: Jag tror jag kände "fladder" typ i v.14, och det är tydligen också "för tidigt" för första barnet. Så kanske går det att känna v.12 också.
  • Snöflinga

En fråga till er som gjort/gör stimulerat FET. Jag känner mig så oerhört känslig i underlivet. Inte direkt i slidan utan i området runt om, ner mot anus och upp mot väster sida. Kan det ha med alla hormoner att göra, har någon mer känt något liknande?
    Har också fått tillbaka mina hemorrojder som jag drogs med under graviditeten...

Är det progesteronet tro???

• Snöflinga

Grattis Mustikka till er dotter!!!

Drömmer om ett barn: Jag ruvar på Känner mig väldigt trött (antagligen progesteronet?) och tycker det är väldigt psykiskt påfrestande detta! Både vill och inte vill testa redan nu. Vill för att få veta att det är +, men om det istället är - så skulle det kännas så otroligt jobbigt att greja med alla mediciner i 1,5 vecka till "i onödan". Så det blir nog så att jag testar på testadagen (20/2) även fast det antagligen visar rätt svar redan nu...

Jennyz: Jag har aldrig hört att levaxin sänker immunförsvaret. Jag har hypotyreos och har ätit Levaxin i flera år. Levaxin ersätter ju bara det sköldkörtelhormon som man saknar...
    Däremot har jag också hört att en förkylning kan vara positiv i dessa sammanhang.

• Snöflinga

jennyz: jaha, det visste jag inte. Ja, om högst TSH kan göra att man aldrig blir sjuk så borde ju konsekvensen bli att levaxin på så vis "sänker"  immunförsvaret. Det var ju lite dåligt för mig för jag tycker att jag är förkyld jämt.

drömmer om ett barn: ja, så är det ju! Kommer du testa innan eller tänker du vänta till testdagen?

Till er som gjort FET stimulerat och både blivit gravida/inte blivit gravida. Vilka symptom tycker ni hänger ihop med progesteronet och vilka har varit "extra" de gånger ni varit gravida? Trötthet verkar ju t,ex, hänga ihop med progesteronet. Men hur är det med "mensvärk" och andra liknande saker t.ex.?

Vi är många ruvare nu! Lycka till till oss allihop! Och Petto 83, lycka till med äggplocket!

Svar på tråden IVF Umeå