• Snöflinga

IVF Umeå

Nu är vi igång igen. Tog första dosen Femanest idag och har vul inbokat för koll att slemhinnan 17/6. Känns dock lite skumt att mensen liksom kommit av sig idag. Den kom igång bra igår, men nu väldigt lite... Hoppas det inte krånglar till det hela. Man vill ju att hela den gamla slemhinnan ska blöda ut ordentligt.

• Snöflinga
    Hej på er!
    Har tyvärr inte energi att skriva så mycket här för tillfället. Men jag gläds mer er som fått positiva besked och sörjer mer er som fått negativa.
    Äralltupptaget: Fick du två embryon tillbaka eller var det enäggstvillingar?

Flyytar mig till VÄntar på ÄP/ET/FET. Har tid för vul på måndag, och hoppas att det blir FET i slutet av nästa vecka eller så. Fast det är ju midsommarhelgen så jag vet inte hur de gör då...

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * Emki   
    * Kvinna32
    * Nektar

{#emotions_dlg.flower} Sprayar 

{#emotions_dlg.flower} Sprutar

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET/FET 
    * Snöflinga
    * Ws mamma 

* VackerBlomma

{#emotions_dlg.flower} Ruvar     
    * Solanna (1:a IVF), TD 14/5  
    * Mirage (3:e IVF), TD 5/6
    *Santa86 (1:a IVF), TD 28/6

Gravid Gravida  
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari   
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli 
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug  
    * Freja150 BF 20 aug 
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug 
    * 3villbli4 (1:a IVF) 
    * Norris (FET) BF 28 aug  
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10 
    * drömmer om ett barn (4:e återföringen) BF 29/10 
    * Petto 83 (BF 8/11, syskonförsök)  
    * Äralltupptaget 1:a IVF 
    * Hela85 1:a IVF   
    * Lappgeten (1:a IVF), BF 29/12 

Baby Födda  
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december  
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari  
    * Emilotta (1:a IVF) Pojke, 12 februari
    * Heli78 (1:a IVF) Pojke, Uno, 13 maj
    * EbbaGrön (1:a IVF) Pojke Alrik, 21 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF) Pojke, 23 maj
  • Snöflinga

Mirage: Så tråkigt! Paus är nog klokt, och sommaren kommer ju som en automatisk paus också. Hoppas att ni får hämta kraft. Det är som du säger att det verkligen kan ta på relationen. Man kan tappa bort varandra mitt i allt. Hur ser er resa ut hittills? Tre år skriver du. Är det tre år med IVF eller tre år sedan ni började vilja ha barn?

äralltupptaget: Ok, ja, jag tyckte att jag mindes att ni bara fått tillbaka ett...  men det var ju ändå lite häftigt. Fast ändå tråkigt så klart att en inte klarade sig...

• Snöflinga
    Sätter mig i väntrummet igen. Började blöda i går och hade en tunn slemhinna på vul idag, så detta försök avbryts och vi får hoppas att det går bättre till hösten.

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * Emki   
    * Kvinna32
    * Nektar
    * Mirage (4:e IVF)

* Snöflinga

{#emotions_dlg.flower} Sprayar 

{#emotions_dlg.flower} Sprutar

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET/FET 
    * Ws mamma 

* VackerBlomma

{#emotions_dlg.flower} Ruvar     
    * Solanna (1:a IVF), TD 14/5 
    *Santa86 (1:a IVF), TD 28/6

Gravid Gravida  
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari   
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli 
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug  
    * Freja150 BF 20 aug 
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug 
    * 3villbli4 (1:a IVF) 
    * Norris (FET) BF 28 aug  
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10 
    * drömmer om ett barn (4:e återföringen) BF 29/10 
    * Petto 83 (BF 8/11, syskonförsök)  
    * Äralltupptaget 1:a IVF 
    * Hela85 1:a IVF   
    * Lappgeten (1:a IVF), BF 29/12 

Baby Födda  
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december  
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari  
    * Emilotta (1:a IVF) Pojke, 12 februari
    * Heli78 (1:a IVF) Pojke, Uno, 13 maj
    * EbbaGrön (1:a IVF) Pojke Alrik, 21 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF) Pojke, 23 maj
  • Snöflinga

Stargazers: Ja, jag förstår din känsla helt och fullt! Det skulle vara skönt att kunna berätta och känna sig bekväm med det. Men samtidigt är det svårt, för det är så ulämnande och man har inga garantier för hur det man berättat tas emot.
    Lite dumt också om det blev en massa barnsnack om ni nu var två som inte hade barn. Inte så socialt kompetent av de andra tycker jag. Det finns ju mycket annat att prata om i livet.

Vi har ju ett barn tack vare IVF, och önskar nu syskon, men knäppt nog har jag nästan samma känsla fortfarande. Känner mig liksom lite utanför i den här barnalstringsvärlden. Nu börjar ju väldigt många med barn i vårt barns ålder bli gravida eller redan ha fått syskon. Svårt att berätta även nu tycker jag...

Hoppas att ni får komma på en träff snart efter sommaren! Väntan och ovissheten är det värsta. Vad har ni för problem som gör att ni måste göra IVF?

• Snöflinga

Emki: Fantastiskt! Så roligt! Jag håller tummarna att det går vägen för er nu!

Stargazers: Ja, så är det kanske. Att man inte har så mycket annat att prata om än barnen... Fast mest är det nog att det är så roligt att prata om ens barn. Men man borde ändå kunna lägga band på sig.

Hoppas att ni slipper IVF då i sådana fall, att ni hinner bli gravida på egen hand. Det verkar ju som en liten trend här i tråden just nu med spontana graviditeter...

Vi har gjort ett FET för att få syskon, och ett antal avbrutna behandlingar då min slemhinna inte riktigt har velat växa ordentligt. Började med syskonförsök i oktober förra året, gjorde FET i januari och blev gravida men fick tyvärr missfall
    Har två embryon kvar som är nedfrysta så hoppas på att få till en bra slemhinna och får göra återföring i augusti...
    Så vi går båda i väntans tider kan man väl säga...

• Snöflinga

äralltupptaget: Det beror på om man har eget ägglossning eller inte. Jag som inte har regelbunden ägglossning får äta östrogentabletter för att bygga upp slemhinnan och sedan komplettera med progesteron efter några veckor. Den som har ägglossning får ha koll med äl-stickor och ultraljud och sedan sätter man tillbaka ett embryo utan mediciner. Det kallas FET i naturlig cykel.

• Snöflinga

Stargazers: När jag var på vårt första besök våren 2010 upplevde jag det som att doktorn förutsatte att vi skulle köra långa protokollet. Jag hade dock läst om korta och undrade om vi inte kunde få prova det istället och det gick hur bra som helst. Vet inte varför han först föreslog långa dock. Korta var ju väldigt lindrigt tycker jag (om man bortser från antagonistsprutorna!).
    Tror dock att korta är vanligare nu än det var då, kanske har det blivit mer utprovat. Så vet ej om de generellt sett förordar någon viss metod...

Svar på tråden IVF Umeå