• Snöflinga

IVF Umeå

daduck: så tråkigt med minus! Men det är ju faktiskt möjligt att det trots allt blir plus nästa lördag! Hoppas på det!
    Tack för styrkepaketet

Nektar: Jag vet inte riktigt heller allt om detta med utomkveds (kanske någon annan vet). Men det som är risken som jag förstod det är det är ett embryo kvar i äggledaren som fortsätter att växa och att äggledaren då kan spricka. Tog blodprov i fredags och ska ta nytt på måndag för att se hur det står till. Jag tycker att man borde kunnat se något på vul igår, men det kanske man inte kan om det sitter i äggledaren.

Är det alltså vanligt med utomkveds vid IVF???

• Snöflinga

drömmer om ett barn: Ja, om de klarar upptiningen så är det ju goda chanser att lyckas igen. Fast just nu känns det som att de säker inte ens klarar sig... Men det är den allmänna deppigheten och hopplösheten just nu. Egentligen är det säker goda chanser.

Ja, vi står i adoptionskö hos både BFA-A och Adoptionscentrum sedan drygt 4 år, så just den biten borde ju gå snabbt. Vi har även gått föräldrautbildningen, så det är utredningen kvar i sådana fall...

• Snöflinga

När är beräknad äl?  Har ni sex i morgon och på fredag så borde det väl räcka? Fast det var så länge sedan jag var i "sexträsket" (förstå mig rätt, men det är ju ganska jobbigt med sex på beställning)... så jag minns inte riktigt vilket intervall man rekomenderar. Men var det inte var 2-3 dag?

• Snöflinga

Drömmer om ett barn: Tack för dina uppmuntrande ord! De betyder mycket! Står ni i någon adoptionskö eller har ni satsat allt på IVF?

Nektar: Jag vet inte om vi vet så mycket mer... Det är nog antagligen inte utomkveds vågar jag säga. Var in akut i lördags då jag till och från hade smärta på vänster sida, så fick jag göra nytt vul, och de såg ingenting på äggledaren, samt ta nytt HCG som då hade sjunkit vilket ju är ett gott tecken. Dock skulle jag även ta blodprov idag vilket jag gjort, och jag har väntat hela eftermiddagen på att de ska ringa och berätta resultatet, men de har inte ringt. Jag försäkrade mig om att de skulle höra av sig, men dumt nog inte om att de skulle höra av sig idag. Jag tog för givet att det skulle höra av sig idag, eftersom provsvaret kommer redan efter 1-2 timmar.
    Hade också varit skönt att få dryfta några frågor jag har kring allt detta, så det känns tungt att de inte ringt, förutom att det såklart hade varit skönt att verkligen få bekräftat att det inte är utomkveds. Fast å andra sidan hade de väl antagligen ringt om provsvaret varit dåligt...

• Snöflinga

Lappgeten: Usch vad jobbigt att gå igenom utomkveds tre gånger! Hoppas du slipper det nå mer, och framför allt att det blir en graviditet nu!

drömmer om ett barn: adoption har varit självklart för oss - ja. Vi ställde oss i kö i samma veva som vi gjorde fertilitetsutredningen. Hade det inte varit för de långa adoptionsköerna hade vi kanske skippat IVF. Min man var väldigt skeptisk till IVF av etiska skäl, så det var inte alls självklart att vi skulle göra IVF när våra andra hormonbehandlingar misslyckades. Vi kom överens om att göra ett IVF-försök med efterföljande FET (tills vi inte har några embryon kvar), och där är vi nu...
    Det har faktiskt känts väldigt skönt att veta att det blir barn hur som helst, det har släppt stressen kring detta lite. Och nu stressen att få syskon.
    Fast jag känner nu att jag väldigt gärna vill få vara gravid och föda barn igen, så det skulle vara en stor sorg att inte få göra det.

• Snöflinga

äralltupptaget: Lycka till i morgon!
    Jag tycker för övrigt att det mer låter som ett vanligt väldigt tidigt missfall som du fick i sådana fall...

• Snöflinga

Många positiva inlägg här nu, så trevligt!

Hur gick det idag "äralltupptaget"?

Lappgeten: Ja, jag förstår att ni känner så! Hoppas att det tar sig nu. Själv har jag känt det som väldigt skönt att vi faktiskt bestämde innan vi nu gav oss in i detta med IVF hur mycket vi skulle försöka. För det är ju väldigt påfrestande, och har ju ofta varit det även innan man kommit till att göra IVF.

Kvinna32: Grattis! Ett steg närmare

• Snöflinga

äralltupptaget: Härligt att vara igång! Skönt att ni fick köra korta metoden också. Den fick vi och det var väldigt snabbt och bra. När vet ni om din man är hemma i april?

• Snöflinga

Ni som haft missfall: Hur snabbt kan man göra ett nytt IVF-försök? Är det en fördel att vänta en stund eller spelar det ingen roll (rent kroppsligen)?

• Snöflinga

VackerBlomma: Ok, så man kan alltså starta på första mensen efter missfallet? Försvinner din cysta av sig själv eller gör man något så att den ska försvinna? Typiskt att det ska spela in också!

Jag har blött väldigt lite tycker jag, typ som en mens tisdag-torsdag, innan det mindre än mens och idag väldigt lite, så det känns som att det kanske är över snart. Känns nästan bättre om det hade blött mer så att det kändes som att allt kom ut. Nu fanns ju inget annat än en slemhinna, så det är ju ingen fara på det viset... men, men.. känns ändå skumt att blöda så lite.
    Har du blött mycket?

Jag mår psykiskt rätt så dåligt (väldigt trött och ledsen), men livet fungerar hyfsat ändå. Har jobbat hela tiden och så, även om det inte riktigt går på fullfart känner jag. Fysiskt mår jag jättebra! HCG hade sjunkit till 700 något i måndags (från över 1000), så det är ju lovande. Ska ta nytt blodprov på måndag igen. Jobbigt bara att inte veta vad som egentligen har hänt i min kropp...

Hur mår du? Har du slutat blöda?

Det där med att orka psykiskt med ett nytt försök kan man ju undra över. Det känns som att jag inte kommer veta det förrän vi är mitt inne i det, det är ju då allt blir riktigt jobbigt. OCH orkar jag med ett nytt nederlag?

Svar på tråden IVF Umeå