• Snöflinga

IVF Umeå

Solanna: Kul! Lycka till nu

Lappgeten: Ja, det är jobbigt att ruva! Hopp och förtvivlan och hopp och... Inte alls konstigt att du känner dig sliten fast det "bara" är första IVF. Det har ju varit en resa hit också som du säger. Hoppas att dina aningar är fel. Varför känns det som att det inte tagit sig?

• Snöflinga

Men oj Vackerblomma! Hur upptäckte dom det?! Det lät dramatiskt.

Emki: Så tråkigt att det inte gick vägen. Tror absolut ni hinner en omgång innan sommaren!

Lappgeten: Mensvärk är absolut inget dåligt tecken!

Jag tror jag är på väg att få mens, men kan inte köra på denna månaden eftersom äter antibiotika. De tyckte att jag skulle vänta till nästa månad... Nåväl, känns bra att få mensen i alla fall. Första sedan missfallet.

• Snöflinga

Nektar: Jag fick också så sen testdag, men fattar inte alls varför. Och framför allt inte varför inte alla ska vänta så länge i sådana fall...

• Snöflinga

Nektar: Grattis förresten till plusset Kan det vara så att du haft olika läkare vid FET? Att de har olika testdagar? Det är min teori... Jag hade Solensten.

• Snöflinga

Nektar: Kramar om massor! Att vänta och inte veta är fruktansvärt! Om det blir olidligt så åk in till akuten och be att få göra vul. En vecka är ju väldigt länge att gå med denna fruktansvärda ovisshet!
    Jag behövde ju bara vänta tisdag-fredag och det var tillräckligt hemskt, hade jag gjort om det hela skulle jag åka direkt till akuten och få svar svart på vitt. Det är mycket skönare.
    Håller också alla tummar för dig!

Jag har nu börjat med provera igen, och får antagligen mens om ca tio dagar, så nu är vi igång för vårt sista försök. Känns bra faktiskt! Och nervöst så klart!

• Snöflinga

Nektar: På akuten finns ju en gynjour så det är ju en gynekolog som i sådana fall gör vul på dig, så det är ingen skillnad på undersökningen mot för den du får göra nästa fredag annars.
    Jag fick ju uppsöka akuten pga misstänkt utomkvedshavandeskap efter att mitt missfall konstaterats och fick då träffa samma läkare som gjort det ordinarie ultraljudet.

Min blödning kom på tisdagen, på eftermiddagen, sedan ingenting onsdag förmiddag, sedan blödning onsdag eftermiddag, sedan ingenting torsdag förmiddag, sedan blödning torsdag eftermiddag och sedan blödning fredag och framåt. Dock ganska lite hela tiden.
    Men det finns ju de som haft blödning veckovis och ändå haft en frisk graviditet.
    Dock kände jag att när det började göra ont på riktigt (och inte bara lätt mensvärk) då var det som att jag ändå förstod att det var kört. Hoppet fanns ju självklart ändå, men det gjorde liksom FÖR ont.
    Men ändå kan man ju inte sörja förrän man riktigt VET hur det är, eller hur. Därför tycker jag du ska söka akuten. Du kan ju vänta till i morgon, behöver ju inte sitta där mitt i natten. Beskriv hur otroligt orolig du är och att du har ont, så får du säkert hjälp.
    Är det missfall så är det skönt att veta, är det inte det är det ju ännu skönare att veta!

Jag var i v.8+4 när min blödning startade.

Svar på tråden IVF Umeå