• Snöflinga

IVF Umeå

Grattis Vackerblomma!

Själv har jag "bara" en vecka kvar att vänta nu... Det har gått två veckor sedan FET, så en tredjedel kvar till den stora testdagen

• Snöflinga

Nektar: Nu gör ju jag stimulerad FET så då beter sig ju inte mensen som den ska. Alla hormoner lär hålla eventuell mens borta tills jag i sådana fall slutar ta alla hormoner. Eller det är min tanker i alla fall.
    För bim har ju passerats med råge om man skulle räkna med sådant...

Jag tror att vi betalade 13 000kr för FET nu. Tycker absolut att ni starkt ska överväga FET om det nu inte skulle ta sig denna gång. Det är ju betydligt lindrigare än full IVF, och så kan jag tycka att det är onödigt att en massa embryon finns till ingen nytta.
    När vi planerade för FET i höstas så sade doktorn att om blastocyster klarar upptiningen så är det 50% chans vid FET, så det är ju goda möjligheter!
    Men nu hoppas vi ju först och främst på denna gång!

• Snöflinga
    EEJ skrev 2013-02-15 19:32:05 följande:
    Nektar: man får byta ut ET mot FET om man vill!!
    Ja, det borde man ju! Men det är väl också så att FET är mycket billigare än ET så om man ändå tänker göra FET istället för ET så är det nog billigare att köpa lösa behandlingar än att köpa trepack.
    4 FET kostar ju 13000 * 4 = 52 000kr, d.v.s mycket billigare än trepacket.

Nektar: Vi hade tre blastocyster i frysen och för oss var det självklart att "använda upp" dessa och inte göra nya embryon, när de andra redan finns. Detta diskuterade jag och maken redan innan vårt första IVF. Vi vill inte få en massa embryon över så att säga. Dessutom är det ju billigare och lindrigare med FET, samt i stort sett samma chans som ET, om de klarar upptiningen. Och om de inte klarar upptiningen så betalar man ju ingenting (är jag ganska säker på).

Petto 83: Usch vilken jobbig dag du verkar ha haft! Hoppas att det blir fina embryon så att det känns värt mödan.
  • Snöflinga
    äralltupptaget skrev 2013-02-15 22:07:15 följande:
    fråga.
    När man gör äggplock,  så blöder man väl antagligen mer eller mindre.
    Men påverkar detta äggen?  eller ?  kanske dum fråga men jag är så jäkla känslig där nere så när jag tex tar cellprov blöder jag jättelätt / mycket...
    Jag minns inte att jag blödde något, men det är ju ett tag sedan så jag kan ha glömt...
  • Snöflinga

drömmer om ett barn (och alla andra ): Ingen mens här. Men jag har fått för mig att det inte kommer att komma i vilket fall som helst. Men det kanske är vanligt att det kommer trots alla hormoner???

Jag är väldigt inne på att jag är gravid och kommer bli grymt besviken om så inte är fallet. Jag har sedan några dagar efter FET haft "växtvärk" i ligamenten lite då och då. Inte ens varje dag, men tillräckligt för att det ska kännas igen från förra graviditeten. Dessutom är magen uppsvälld på kvällarna sedan ca en vecka tillbaka, precis som när jag var gravid sist.
    Mensvärk har jag ju också till och från men det kunde ju tydligen vara falska tecken. Hoppas inte de andra också är det...

Hur går det för dig själv "drömmer om ett barn"? Du ligger en vecka efter mig, eller hur? Har du något resultat på känn?

äralltupptaget: Vi fick tillbaka på dag två vid vårt IVF, för det embryot såg så fint ut så de ville inte chansa och odla vidare. Resterande embryon odlades vidare till dag fem och frystes in.

• Snöflinga

jennyz: ja, visst borde det vara lovande? Jag har testdag på onsdag, så jag kommer att vänta tills dess. Det är ju inte så många dagar kvar nu och då är det ju verkligen svart på vitt. Antingen sluta eller så är det +.
    Vill inte ha för mycket förväntingar, men det är svårt att låta bli...
    Sitter just nu och spanar på syskonvagnar på nätet...och känner mig lite knäpp! Men man måste ju få drömma lite också.

• Snöflinga

Nektar: Detta med ligamenten är inget som jag kände av innan jag plussade med vårt första barn, men senare under den graviditeten så kom det sådan värk i ligamenten. Jag tror att det är det som kallas växtvärk.  Ligamenten som håller fast livmodern tänjs under graviditeten och det kan göra ont. För mig gör det ont på höger och vänster sida, neråt livmodern till. Det kommer ganska hastigt och försvinner ganska hastigt. Det har också hänt att det gjort ont när jag sträckt på mig etc.

Men som sagt, detta kände jag aldrig såhär tidigt förra gången. Men jag hoppas att det är ett tecken på graviditet och att kroppen känner igen sig från förra gången.

Och mina vårtgårdar är då för tillfället väldigt ljusa... Har dina vårtgårdar mörknat?

• Snöflinga

Hej på er alla!
    Jag kunde inte hålla mig till i morgon med att testa. Konstaterade att jag inte skulle kunna sova om jag skulle göra det på morgonen i morgon. Så nu har jag hållit mig hela eftermiddagen och tog ett test alldeles nyss.

Det blev ett fint pluss!!! Så mina föraningar var rätt, jag är gravid! Känns underbart och overkligt!

• Snöflinga

Tack så mycket!

Ni som är/har varit gravida nyligen: I vilket läge tar man kontakt med mvc? Jag minns det som att man ska vänta tills efter vul, men någon här hade varit till mvc innan verkade det som? Och jag som har hypotyreos är ju också lite intresserad av att kolla upp den.

• Snöflinga
    Tack för alla gratulationer!

Välkommen Lappgeten! Det är nog den vanliga känslan inför IVF - skräckblandad förtjusning. Blir det barn är det ju värt allt, men det är verkligen jobbigt ibland. Framför allt psykiskt. Det fysiska är helt ok tycker jag. Men ni har ju redan gått igenom en hel del innan också.

Jag ser att det varit en diskussion om testdagar. Jag blir inte heller klok på detta. Någon hade fått ruvardag 19. Jag fick ruvardag 21, det stod till och med förtryckt på papperet. Och då fick jag ändå en femdagarsodlad. Skumt. Men i slutänden spelar det kanske inte så stor roll...
    Har föresten fått tid för vul den 15/3, det känns självklart pirrigt.
    Vi har redan berättat om graviditeten för våra föräldrar och några andra som vetat om att vi gjort detta försök. (ang. om att berätta efter vul eller inte)

{#emotions_dlg.flower} Väntrummet 
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9) 
    * Mirage 
    * Ws mamma FET januari/februari (första FET för syskonförsök) 
    *Vårt 2012, väntar på försök nr.5..

{#emotions_dlg.flower} Sprayar
    * Kvinna32 
    * Lappgeten (1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower} Sprutar  
    *Petto 83

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET/FET 

{#emotions_dlg.flower} Ruvar 
    * Jockelina (9:e försöket) TD 2/2 
    * VackerBlomma (FET) TD 22/2 
    * drömmer om ett barn (5:e försöket) TD 27/2
    * Nektar (FET 2:a försöket) TD 26/2