IVF Umeå
Trex: Åh vad jobbigt med all väntan...hoppas att ni får goda besked när väntan väl är över!
Supernova: Härligt att pluset håller i sig!
Trex: Åh vad jobbigt med all väntan...hoppas att ni får goda besked när väntan väl är över!
Supernova: Härligt att pluset håller i sig!
Den 7 jan tror jag?
Måste bara få berätta att vi idag var på vårt första VUL (v 8+4). Såå underbart att äntligen få kika på vår lilla älskling och att få se det lilla hjärtat picka på
Ville aldrig sluta titta på skärmen...
Så ingenting är omöjligt med tanke på att vår lille kämpe från frysen hänger med fortfarande 
Supernova: Åh grattis! Så härligt :)
Santa: Ja nu hoppas vi på 3:e gången gillt för er, håller tummarna!
(Santa: Eller 4:e beroende på hur man räknar)
Nektar: åh vad härligt att få känna sparkar, längtar tills den dagen! Har de blodblandade flytningarna gett med sig?
En fundering: Vi var på första ultraljudet förra veckan som sagt och då sa läkaren att vi nu kunde skriva in oss på Mördavårdcentralen så nu har jag bokat in en tid hos barnmorskan (fick en tid senare i veckan). Visst inte behöver man meddela Umeå nåt mer nu? Nu är man helt och hållet i vårdcentralens händer va?
Jennyz: Får man göra KUB-test gratis för att man gjort IVF? Det var nyheter för mig.
Vi har funderat lite fram och tillbaka på att göra det. Det vore såklart skönt att få veta om sannolikheten är låg, men om den är hög bidrar det ju bara till en massa (i de flesta fall onödig) oro och samtidigt tror jag inte att vi skulle vilja göra abort heller.
Micro: Jag tycker du kan ringa dit på måndag och höra hur ni ligger till! När vi väntade på att få komma dit på ett första besök så ringde jag till slut dit och det var först då som vi fick en tid, sammanträffande eller ej, men det kan då absolut vara värt att höra av sig!
Micro: Det första mötet äger alltid rum i Umeå vad jag vet. Då får ni träffa eran läkare som går igenom de olika behandlingsalternativen och vad som bäst passar för er, hur "behandlingsplanen" ser ut för er, när ni kan tänkas börja spruta/spraya,
ev frågor från er sida samt att kvinnan får genomgå en gynundersökning. Därefter får ni träffa en sköterska som visar er hur sprutorna ska tas och som berättar mer ingående om hur just er behandling kommer gå till.
Förstår att det kan kännas bökigt att åka hela vägen till Umeå "bara" för en sån sak men jag tycker då absolut det var värt det, ni kommer direkt att märka att ni är i goda händer och skönt att få sitta ansikte mot ansikte med de som verkligen kan sin sak.
Sen resten, alla undersökningar under behandlingens gång, görs på distans. Du har helt rätt i att endast äggplock + återföring sker i Umeå (såvida man nu inte faktiskt bor i Umeå).