• äralltupptaget

IVF Umeå

jennyz- å fan , men , när då ser man det rätt sent då, dvs att moderkakan ligger nedanför ?
    Eller ser man sån`t på ultraljuden i v 18-19 ?  Då har väl inte bejbisen vänt sig, eller ?

Vi får hålla tummarna på att allt kommer gå bra !!! Men jag förstår din oro...

• äralltupptaget
    Jockelina skrev 2013-07-09 11:02:24 följande:
    äralltupptaget: jag har inte gkort kub ännu men ska göra det om några veckor.
    hur gammal är du ?  ( om man får fråga) :)

• äralltupptaget

Jag fick ingen information alls om KUB test när jag var till min barnmorska utan hon pratade bara om fostervattensprov, och provet man kan ta från moderkakan, minns inte vad det hette.
    Däremot när jag googlade fick jag reda på detta med KUB test, som jag sedan tog upp med barnmorskan som i sin tur berättade att man inte gör det här i LUleå, utan vill man göra det får man åka till Umeå och betala allt själv, Landstingen har inget med KUB tester att göra.
    Tycker det är lite konstigt att man blir erbjuden fostervattensprov, som ändå har en  risk för missfall, visst den är knappt 1%, men ändå, ett KUB test är ju 0. SÅ varför börjar man inte med ett KUB test, och visar det " hög risk" så kan man ju då gå vidare med KUB test.. tycker det är konstigt

Iaf, så tog jag kontakt med Norrlandskliniken, eller vad den nu hette i Umeå, dom tog 2000:- och man måste göra det innan v 13+6 så , nu hinner jag inte ens göra det!!!!!!

• äralltupptaget

Jag fick massa information om fostervattensprovena som erbjuds gratis, men inte KUB testet. Visst är det konstigt!

trex2013- jag bor i Luleå, och enligt min barnmorska ( går via landstinget) så måste man själv kontakta kliniken i Umeå för att själv boka tid, samt bekosta allt själv.
    Visst 2000:- tycker jag inte är några pengar att lägga ut, inte för detta, så pengarna skiter jag i , men jag fick inte veta något om KUB test så nu blev det ju försent.

Jag ville inte göra fostervattensprov iom att det finns en risk för missfall, visst en risk på knappt 1% liten , men ändå en risk, Jag vågar inte ta den lilla chansen.
    Så jag hade velat göra KUB test först och se hur stor risken är, och sedan ifall den var stor gå vidare med fostervattensprov

• äralltupptaget

Till mig sa dom samma som till hela85 , fick köra korta programmet, med bra resultat . :) kan nog bero lite på vad problemet är för en, varför man inte blir gravid.

Själv har jag pcos och mest troligt kommer inte mina ägg dit dom ska dvs mest troligt fel på äggledarna , för ägglossning har jag haft men det blev aldrig några barn trots schemalagd sex ( hur kul det nu var, men vad ska man göra ..?)

• äralltupptaget

härligt för er alla som väntar på att dom ska öppna igen för att få köra igång. Vet hur denna längtan och ivrigheten att få köra igång kan kännas, nog för att vi åkte " räkmacka" och fick en avbokad tid 2 dagar före 1:a mötet, då hade vi väl stått i kö i drygt 1 månad! SÅ vi hade tur! ( för en gångs skull! )

Hoppas på massa plus i tråden!

• äralltupptaget
    Stargazers skrev 2013-08-06 09:04:34 följande:
    Vad härligt att ni fick komma igång så fort! Själv har det gått 3 månader sedan remissen gick iväg och jag undrar om vi verkligen kommer få komma dit innan det gått 4 månader. Men men, den som väntar på något gott... Blev ni gravida på första försöket?
    Ring och dubbelkolla!! :)

Jo vi lyckades på 1:a försöket, korta programmet

Svar på tråden IVF Umeå