• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • vårt 2012
    Nektar: Jo, det är blod i flytningarna, och testat negativt imorse, även om det är tidigt så är jag säker på att det åker ut..
    Så här började det förra svängen, då var det FET men samma procedur..
    Då jag blev gravid på första IVFt så fick jag positivt test tidigt...

Petto83:  
    Som jag skrev till nektar, jag är rätt säker på att det far.. 

• Petto 83

Vårt 2012: jag förstår. Man får som en känsla i kroppen. Har själv haft flytningar/blödningar i fyra dagar men det kommer inte igång. Tror det beror på femanest och på vaggisarna men dom på kliniken vill att man ska,fortsätta med dessa till TD så det är bara å fortsätta :-/

• mammaidamaria

Vårt 2012: Vad ledsen jag blir för eran skull:( men ge ändå inte upp hoppet riktigt ännu. Vet inte vad jag ska skriva för tyvärr hjälper nog ingen slags pepp i detta läge. Stor kram

• Mustikka

Nektar: jag fick aldrig någon nidblödning men jag tror det hade fäst på tisdagen, ET var på lördagen. Helt plötsligt fick jag ansiktet fullt av finnar på tisdagen, tror det var första symptomen. Sen vet man ju inte helt säkert vilka symptom som kom från progesteronvaggisarna och vilka från graviditeten.

Vårt2012: usch va tråkigt:( styrkekramar!

• drömmer om ett barn
    björnen2007: Kul att du är på gång med FET! Glad Jag kommer inte ihåg på vilken cykeldag jag gjorde VUL och har dessvärre missat att skriva upp det. Har kliniken sagt att det alltid sker på dag 11?

Norris: Hur gick det på ditt infosamtal igår, blir det stimulerat eller ostimulerat?

Freja150: Har du haft något infosamtal inför FET?

Villblifem: Vad spännande att det är så nära för dig nu! Skrattande Har den glada gubben dykt upp i helgen?

ali85: Hur går det med sprutorna? Bra hoppas jag.

3villbli4: Så himla tråkigt att du inte blivit nedreglerad.. verkligen otur! Rynkar på näsan Även om man inte har biverkningar av sprayen så är det ingen höjdare att använda den varje dag. Jobbigt att det var så lång väntetid till nästa koll av äggstocken dessutom. Förstår att ni är besvikna. Nu får vi verkligen hålla tummarna att den långa sprayningen för något gott med sig i slutändan! Solig

Nektar: Svårt när man inte kan räkna helt hundra på ena eller andra metoden, men snart får ni komma på möte och reda ut alla frågetecken samt få klara besked när behandlingen startar.

Petto83 och vårt2012: Usch och fy, vad hemskt när ni fått blod i flytningarna och känner att det inte tagit sig. Väldigt jobbig och tung situation på alla sätt och vis. Hoppas innerligt att det trots detta ändå kan ha gått vägen. Kram på er.   
  • Petto 83

Drömmer om ett barn: tack för dina,ord. Men tragiskt nog känns det inte så jobbigt just nu. Det som känns tråkigast är att hade vi lyckats så hade det skiljt typ 2 veckor mellan mig å syrran.

Tror jag innan såg det som en "prov" omgång men men Vi lyckades på andra försöket med,lilleman så vi får väl se hur det går denna gång

• Norris
    drömmer om ett barn: Samtalet igår gick jättebra =) Blir stimulerat å kör igång så fort jag får mensen.
    Det blir ju fermanest (kanske alla använder sig av?) och sen Lutinus-tabletter ist för Crinone som jag tog sist.
    Det känns lite jobbigt att behöva stiga upp en timme tidigare än vanligt för att ta tabletten men vad gör man inte? Glad
    Dessutom sa Dr Sol att jag kanske kan få två embryon tillbaka!! =) *HOPPAS*
    Dock vet jag inte alls när mensen kommer, det kanske dröjer flera veckor. Men jag ska hämta ut medicinerna idag i alla fall så det känns som man e på g igen =)
  • Äppelkaka

Då var på på´t igen då, började spraya igen förra veckan! Visste inte innan att man kan börja spraya antingen på första mensdagen eller dag 21 i cykeln så nu började jag på första mensdagen istället

Ser att det är flera ruvare här just nu, håller tummarna stenhårt för er!

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * björnen2007 (kör ett FET om allt går bra på oktober mensen, blir väl i början av nov insättning )
    * Kvinna32( Telefontid med läkaren 17/10 för fortsatt planering FET2)
    * Freja150 (inväntar FET)
    * Norris (inväntar FET)
    * Nektar  (infomöte den 14/11 för 1:a IVF)
    * Sofiali77 (inväntar 4:e IVF i mitten av november)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * drömmer om ett barn (4:e försöket)
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar  
    * VackerBlomma (24/10)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET
    * Barreliten (31/10)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * EEJ (testdag 22/10)
    * Petto83 (TD 6/11)
    * Jockelina (TD 2/11) 
    * Vårt2012  (TD 7/11)