• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • EEJ
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet 
    * Freja150 (inväntar FET) 
    * Norris (inväntar FET) 

* jenads( inväntar FET i Jan.

{#emotions_dlg.flower}Sprayar

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)
    * Nektar (1:a IVF, start 25/11)
    * Petto83 (start 25/11) 

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET
    * Kvinna32 planerat FET v.47
    * drömmer om ett barn (4:e försöket) äp 28/11
    * EEJ (4:e och sista försöket)  Äp 28/11

{#emotions_dlg.flower}Ruvar

* Barreliten TD 21/11
    * VackerBlomma TD 27/11
    * Sofiali77 TD 14/12
    * Kvinna32 17/12
    * ali85 TD 3/12

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF) 
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari 
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * Mammaidamaria (1:a IVF)

• Äppelkaka

drömmer om ett barn: ÄP gick jättebra idag och vi fick fram hela 11 ägg från min enda äggstock! Nu har vi lite att "jobba med" och förhoppningsvis några till frysen.Jag så lättad för tanken var att det här skulle bli vår sista behandling med tanke på att vi lyckats få en son redan och att det sliter så hemskt på kroppen att försöka när enda sättet för oss är IVF. Så nu hoppas jag innerligt att det kan bli ett litet syskon den här gången Glad Fast just nu mår jag rätt pissigt efter plocket, har väldigt ont i magen, är jättetrött och mår lite lätt illa men det lär väl gå över snart.

Vad bra att det blir ÄP på onsdag! Förstår om du blev orolig efter vul men gissa om jag håller tummarna på onsdag!

3villbli4: Idag frågade jag vad som krävs för att de ska odla vidare till 5-dagars och att man får en färsking direkt och svaret var att om det finns 5 st befruktade ägg som delar sig fint på dag 2 så odlar de gärna vidare om man vill. Vi fick frågan om vi ville och med tanke på att sonen kom till av en liten blasto så vill vi helst det om det går. Så i vårt fall får vi se om vi ska tillbaka på onsdag eller på lördag

• Äppelkaka
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet 
    * Freja150 (inväntar FET) 
    * Norris (inväntar FET) 

* jenads( inväntar FET i Jan.

{#emotions_dlg.flower}Sprayar

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Nektar (1:a IVF, start 25/11)
    * Petto83 (start 25/11) 

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET
    * Kvinna32 planerat FET v.47
    * drömmer om ett barn (4:e försöket) äp 28/11
    * EEJ (4:e och sista försöket)  Äp 28/11

* Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar

* Barreliten TD 21/11
    * VackerBlomma TD 27/11
    * Sofiali77 TD 14/12
    * Kvinna32 17/12
    * ali85 TD 3/12

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF) 
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari 
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * Mammaidamaria (1:a IVF)

• 3villbli4

Äppelkaka: tack för att du ville dela med dig av vad de sa. :) vad härligt att ni fick ut så många ägg. :) Håller tummarna för er och alla ni andra. Jag hoppas ju på att det bli så pass många att de kan odla vidare. Men det beror ju på hur det är när man har långt att åka, vet inte alls vad som gäller. drömmer om ett barn: håller tummarna för er på onsdag.

• Äppelkaka
    3villbli4 skrev 2012-11-26 19:43:06 följande:
    Äppelkaka: tack för att du ville dela med dig av vad de sa. :) vad härligt att ni fick ut så många ägg. :) Håller tummarna för er och alla ni andra. Jag hoppas ju på att det bli så pass många att de kan odla vidare. Men det beror ju på hur det är när man har långt att åka, vet inte alls vad som gäller. drömmer om ett barn: håller tummarna för er på onsdag.
    Så lite så Det är klart, bor man långt bort så blir förstås svårare att tillbaka på dag 5. Vi bor drygt 1,5  timme bort  så de ringer oss på onsdags morgon och meddelar läget. Har vi många fina befruktade då så avvaktar vi till lördag, annars är det lätt gjort för oss att åka upp samma dag.
  • 3villbli4

Äppelkaka: Hmm ja. Det är ju lite synd. Hade inte varit så dumt att fått tillbaka en blasto. Men det kan ju ta sig oavsett. Usch jag är jätte nervös. Har riktigt ont i äggstockarna av och till och då ska äggblåsorna mogna på sig en vecka till ca, man ska väl inte klaga, men lite nervöst bara. :)

• Äppelkaka
    3villbli4 skrev 2012-11-26 20:34:12 följande:
    Äppelkaka: Hmm ja. Det är ju lite synd. Hade inte varit så dumt att fått tillbaka en blasto. Men det kan ju ta sig oavsett. Usch jag är jätte nervös. Har riktigt ont i äggstockarna av och till och då ska äggblåsorna mogna på sig en vecka till ca, man ska väl inte klaga, men lite nervöst bara. :)
    Det låter som att det händer en massa där inne Jag tycker liksom ändå om att känna att äggstockarna jobbar, så länge det inte gör alldeles för ont vill säga. Håller tummarna och följer med spänning hur det går för dig
  • 3villbli4

Jag tycker också att detär skönt att känna att de vaknat till liv ordentligt. Men när det gör så här ont redan blir man ju lite nervös. Men det är helt klart värt det om man får något för det. Förhoppningen är ju att det även ska bli några till frysen. :) Det värsta tycker jag är att väntan blir såå lång och man blir så otålig. :) Tack. :)

• VackerBlomma
    drömmer om ett barn skrev 2012-11-26 12:25:57 följande:
    .
    VackerBlomma: Blöder du fortfarande?
    Nej, det har slutat nu, och testet i morse var som förväntat negativt. Har redan hunnit prata med kliniken och troligtvis så får jag vänta till i januari med återföringen då de ville att det skulle gå en cykel emellan. Känns skönt vi har 3 blasto i frysen, 2 5-dagars och ett 6-dagars...Sätter allt hopp till dem!

Hur gick det för dej? Blir det ÄP? *hoppas*
  • EEJ

Jag har jätteont i mina äggstockar idag och är livrädd för att bli överstimulerad. Precis så här kände jag första gången jag gjorde ett ET och fick ut 28 ägg. Jag tror inte att det är lika många nu, men känslan är densamma.  Imorgon vet jag...