• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • LongingForAChild
    EEJ skrev 2012-11-27 17:14:36 följande:
    Läste som en kratta, ser nu du inte har barn sedan tidigare. Sorry!
    Hehe ingen fara. Verkar som om skälet är att jag har för tunna slemhinnor.
    Fertilitetsutredningen visade då inget fel på någon av oss men jag har i flera år blivit sagd av gyn att jag har tunna slemhinnor men aldrig vetat att det kunde påverka min förmåga att få barn.

Nu får jag Femanest för att förhoppningsvis få slemhinnor som är tjocka nog för en graviditet, får jag det inte inom 2 veckor lär jag få avbryta och börja om igen efter nyår istället.
    drömmer om ett barn skrev 2012-11-27 21:37:53 följande:

LongingForAChild: Välkommen hit! {#emotions_dlg.flower}

Härligt att ni har en hel drös med blastos som ligger och väntar på varmare tider. Så det är planerat FET till denna vecka?

Tackar jo hoppas på lycka denna gången, nä just nu tar jag Femanest och sen troligtvis nästa vecka ska jag göra VUL för att se om slemhinnorna blivit tjocka nog och om de blivit det så får jag nog veckan efter.

Ser nu att jag skrivit fel ska ju vara december såklart och inte november jag är månadsvild :P
  • LongingForAChild
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet 
    * Freja150 (inväntar FET) 
    * Norris (inväntar FET) 

* jenads( inväntar FET i Jan.

{#emotions_dlg.flower}Sprayar

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Nektar (1:a IVF, start 25/11)
    * Petto83 (start 25/11) 

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET
    * drömmer om ett barn (4:e försöket) äp 28/11
    * EEJ (4:e och sista försöket)  Äp 28/11
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)
    *LongingForAChild (behandling inför FET i Dec)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * VackerBlomma TD 27/11
    * ali85 TD 3/12
    * Sofiali77 TD 14/12
    * Kvinna32 TD 17/12

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF) 
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari 
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF) 

• drömmer om ett barn
    EEJ: Vi ska köra försiktigt, hoppas det inte är så mycket djur längs vägarna. Tack detsamma, varmt lycka till imorgon! {#emotions_dlg.flower}

LongingForAChild: Tänkte först att du kanske menade december men blev lite osäker.. Glad Håller tummarna för att allt ser bra ut på VUL nästa vecka så att det blir återföring veckan efter.
  • barreliten

Överstimuleringen börjar släppa efter, har fortfarande svullen mage men den är inte alls lika spänd. Jag har även börjat tappa vikten som jag gick upp.

• A79
    drömmer om ett barn!

Jag har jobbat på Hotel Aveny förut & bor tom granne med självaste hotellet Skrattande 
    Gissa vem jag går & äter lunch med varje dag nu när man är sjukskriven hehe 
    Jo mina gamla arrbetskamrater (mina grannar) så man kanske ser en skymt av dej där vid 11 tiden i veckan?
    Synd dock att dem inte hade plats iväll..
    Hur har det gått idag ? 
  • A79
    A79 skrev 2012-11-28 10:07:50 följande:
    drömmer om ett barn!

Jag har jobbat på Hotel Aveny förut & bor tom granne med självaste hotellet Skrattande 
    Gissa vem jag går & äter lunch med varje dag nu när man är sjukskriven hehe 
    Jo mina gamla arrbetskamrater (mina grannar) så man kanske ser en skymt av dej där vid 11 tiden i veckan?
    Synd dock att dem inte hade plats iväll..
    Hur har det gått idag ? 

Oj ser att det var ledigt från 0ns idag alltså! :) läste slarvigt bara :)
  • LongingForAChild
    drömmer om ett barn skrev 2012-11-27 22:13:22 följande:
    EEJ: Vi ska köra försiktigt, hoppas det inte är så mycket djur längs vägarna. Tack detsamma, varmt lycka till imorgon! {#emotions_dlg.flower}

LongingForAChild: Tänkte först att du kanske menade december men blev lite osäker.. Glad Håller tummarna för att allt ser bra ut på VUL nästa vecka så att det blir återföring veckan efter.
     Joo jag tänkte tokigt :P Jo det är vad jag hoppas på. Hoppas på VUL på torsdag så jag kan får svar senast fredag och förhoppningsvis börja med vagisarna som jag måste ta i 6 dagar före FET.
  • Äppelkaka

drömmer om ett barn: hoppas det gått bra att köra så långt och att ÄP gick bra idag! VI fick besked idag att 8 ägg av 11 befruktats och ser så fina ut som de kan göra. Det blir alltså långtidsodling på dem och ET på lördag Känns jättebra att åtminstone processen fungerar som den ska den här gången. Sedan var det ju bara den lilla detaljen att bli gravid också....

Vad spännande förresten att vi kommer att vara så många som ruvar i december!

• drömmer om ett barn

A79: Tror jag hade en hel del tur förra gången då det gick i princip smärtfritt, idag kändes det betydligt mer. Att få kanylen i armen gjorde ont och ett av sticken vid bedövningen i dom nedre regionerna gjorde jätteont.. läkaren tror att han träffade en nerv. Själva äggplocket gick tack och lov utan större problem men jag hade ju bara 6 blåsor så det tog inte så lång tid. 3 ägg blev resultatet. Inte många men om åtminstone ett blir befruktat är jag nöjd.. då har vi inte gjort detta förgäves.

Vad bra du haft det som bott granne med ditt jobb! Jag älskar det här hotellet, det är verkligen superfint. Är så glad att det fanns ett rum ledigt trots att det såg ut att vara fullbokat från början. Ja, kanske vi ses!

EEJ: Hur har det gått för dig? Hur mår du nu efteråt? Jag mår jätteilla och har ont i magen. Kan inte sitta för då gör det ännu mer ont så därför blir det mest troligt viloläge resten av dagen.

barreliten: Vad skönt att det går åt rätt håll! Är du fortfarande ordinerad vila?

Äppelkaka: Jag har sovit nästan hela resan så min stackars man fick inget sällskap inatt. Nu sover han ikapp den förlorade sömnen..

Härligt att så många ägg blev befruktade! Tror detta kommer gå jättebra för er. Håller tummarna för att ni får många till frysen också.

Håller med, det är himla spännande med så många ruvare nu inom den närmsta tiden!