• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Emilotta
    drömmer om ett barn: jag hoppas verkligen att du får ett positivt besked när dom ringer, nu är det verkligen dags att det kommer glada nyheter för er och jag håller alla tummar!

3villbli4: för oss så sa de först att de skulle odlas bara i 2 dagar för att landstinget inte finansierade mer men när vi väl gjort plockat och det blev 15 st som befruktades bra så odlade de vidare på alla och vi fick en färsk blasto tillbaka. sedan odlades de andra till 6 dagars och 5 hamnade i frysen. vet inte riktigt vad som gjorde att de odlade alla.
  • Kvinna32

Dom tinade två med två i varje rör för att gå fram en dom dom ville sätta tillbaka... Hade två varit lika bra hade vi fått tillbaka två... Nu är det bara att vänta till testdag den 17 dec, hoppas på en tidig julklapp!!

• drömmer om ett barn
    Emilotta: Tack för tumhållningen. Det blir ÄP på onsdag så nu känns det genast lite bättre. Det enda jag behöver oroa mig över nu är att det inte finns ägg i blåsorna och huruvida befruktningen lyckas eller inte.. men den viktigaste biten gick iallafall vägen denna gång och det sägs ju att det ska räcka med ett ägg för att lyckas! Solig

Kvinna32: En är bättre än ingen och jag tror och hoppas att dom har hittat ert guldägg. Håller tummarna för att det blir ett plus lagom till jul! Skrattande
  • Kvinna32

Drömmer om ett barn: tack för tummarna!! Helt otroligt att du håller reda på oss alla...

• EEJ
    drömmer om ett barn skrev 2012-11-26 16:48:04 följande:
    Emilotta: Tack för tumhållningen. Det blir ÄP på onsdag så nu känns det genast lite bättre. Det enda jag behöver oroa mig över nu är att det inte finns ägg i blåsorna och huruvida befruktningen lyckas eller inte.. men den viktigaste biten gick iallafall vägen denna gång och det sägs ju att det ska räcka med ett ägg för att lyckas! Solig

Kvinna32: En är bättre än ingen och jag tror och hoppas att dom har hittat ert guldägg. Håller tummarna för att det blir ett plus lagom till jul! Skrattande
    Jag är också där på onsdag, vilken tid har ni fått?
    Äl sprutaikväll kl 22 för oss och tid på kliniken 8:45.
  • Sofiali77

Jajamensan, nu är jag ruvare till 2. En med 8 celler och en med 7.

Vi hade vårt bästa resultat någonsin på allt. 11 plockade ägg, varav 10 mogna, 8 delade sig. 2 tillbaka till mig och resterande 6 odlar de vidare på.

Det var väldigt lugnt på kliniken idag, men det har väl varit värre på förmiddagen. De hade minst 25 plock denna vecka, sa de i fredags.

Jag hoppas nu att detta var sista gången och att det även för oss blir en tidig julklapp. Äggplocket var en otrevlig upplevelse. Jag hade jätteont på slutet. De måste ha kommit åt någon nerv. Hade också superont dagen efter. Trodde jag hade blivit ös eller nåt. Kramper och uppsvälld. Har aldrig hänt tidigare.

Fantastiska nyheter om ditt ÄP drömmer om ett barn. Lycka till!

• Sofiali77
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * Freja150 (inväntar FET)
    * Norris (inväntar FET) 

* jenads( inväntar FET i Jan.

{#emotions_dlg.flower}Sprayar

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök) 

* EEJ (mitten på nov)
    * drömmer om ett barn (4:e försöket)
    * Nektar (1:a IVF, start 25/11)
    * Petto83 (start 25/11) 

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET
    * Kvinna32 planerat FET v.47

{#emotions_dlg.flower}Ruvar

* Kvinna32 17/12

* Sofiali77 (TD 14/12
    * Barreliten (TD 21/11)
    * VackerBlomma (TD 27/11)
    * ali85 (TD 3/12)
    * björnen2007 (TD 25/11)

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * Mammaidamaria (1:a IVF)

• A79
    drömmer om ett barn skrev 2012-11-26 12:25:57 följande:
    A79: Jag hoppas också att bebisen stannar kvar i magen tills efter begravningen. Tror ni att det blir en julafton på BB eller kommer ni vara hemma och mysa med den allra bästa julklappen?

Denna omgång har långsamt gått framåt men nu verkar det ha vänt åt andra hållet. En av äggblåsorna hade inte blivit mycket större sen i fredags så den mätte gynekologen inte ens och en annan var bara 15 mm. Så det verkar endast finnas fyra blåsor som ser bra ut.. Är nog lika bra att ställa in sig på att kliniken säger att det inte blir något äggplock när dom ringer i eftermiddag.

Ja vi får se vad som sker.. tyvärr kan man inte styra över allting här i välden (ang hur allting klaffar med begravning & förlossning osv)Flört

Ja ska hålla alla tummarna för dej!!
    Hoppas verkligen att att det blir äggplock denna gång så ni få komma vidare!
    Verkligen eran tur nu!!!!Tomte   
    & ja.. ja har ju sagt det förr kanske börjar bli lite tjatigt men du har ju en fantastisk koll på oss alla i tråden!!!

• björnen2007
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet 
    * Freja150 (inväntar FET) 
    * Norris (inväntar FET) 

* jenads( inväntar FET i Jan.

{#emotions_dlg.flower}Sprayar

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök) 

* EEJ (mitten på nov)
    * drömmer om ett barn (4:e försöket)
    * Nektar (1:a IVF, start 25/11)
    * Petto83 (start 25/11)