• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • EEJ

På väg hemma efter äp, precis som jag trodde så fanns det rätt många blåsor trots att jag fått byta till Menopur. Menopur ska ju ge färre blåsor men av bättre kvalité.... Jag hade 22 blåsor och lika många ägg. Jag gissar att det blir blastocystodling... Själva plocket gick bra, betydligt värre förra gången då jag "bara" hade 6 blåsor. Smärtan nu efteråt är värre! Fick ligga med TENSapparaten för att kunna röra mig. Aj aj!

• Freja150
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet 
    * Norris (inväntar FET)
    * jenads( inväntar FET i Jan.)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Nektar (1:a IVF, start 25/11)
    * Petto83 (start 25/11)  

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET
    * drömmer om ett barn (4:e försöket) äp 28/11
    * EEJ (4:e och sista försöket)  Äp 28/11
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)
    *LongingForAChild (behandling inför FET i Dec)
    * Freja150 (FET 3/12)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * VackerBlomma TD 27/11
    * ali85 TD 3/12
    * Sofiali77 TD 14/12
    * Kvinna32 TD 17/12

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
    *  fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF)

• Freja150

Hej på er alla!

Nu har jag krypit ut ur mitt lilla skal! Jag behövde lite distans från förra omgången och har knappt varit inloggad på FL. Jag har inte hunnit läsa ikapp tråden, kanske gör det till helgen. Så jag ber om ursäkt för ett ganska egocentriskt inlägg!

Var på VUL i fredags (dag 12) och hade då en äggblåsa på 11 mm och fin slemhinna. Började testa med ÄL-test i söndags och i igår, tisdag, fick jag omslag    - helt enligt min ordinarie cykel =) Känns skönt att cykeln är normal igen! Så, det blir FET på måndag den 3 december (om någon av våra två eskimåer överlever upptiningen!)

• drömmer om ett barn

EEJ: Vilket bra resultat, stort grattis till er!

Freja150: Superkul att du är på gång nu, ska hålla tummarna för er på måndag!

• Sofiali77

Kvinna 32: Vet hur svårt det är att inte tjuvtesta. Har lyckats hålla mig ungefär hälften av gångerna. Denna gång har jag bestämt mig för att försöka att INTE tjuvtesta.

Välkommen hit LongingForAChild och lycka till!

Grattis till långtidsodling äppelkaka! De var lite i valet och kvalet om de skulle långtidsodla våra ägg också, men tyckte att två tillbaka gav oss större chanser. Hoppas det  var rätt!

Grattis till äggplock EEJ och Drömmer om ett barn! Osis att du också kände att det gjorde ont på ÄP. Hur mår du nu. För mig har det gått över det mesta. Något svullen och lite värk då och då.

Välkommen tillbaka Freja150 och lycka till med FET.

Barreliten har du börjat känna av att du är gravid?

Jag undrar vad som avgör vilka preparat man får dvs puregon/menopur och progesteron/crione/lutinus? Vet ni? Någon som bytt och lyckats bättre efter det?

Är det någon som har gjort några immunologiska tester?

• EEJ

Fy faan så jag mår hörrni! Jag går som en gammal tant och måste tänka mig för inför varje rörelse jag gör....

Men en fråga tiller tjejer: Om ni fick välja skulle ni då hellre sätta in 2 kottidsodlade embryon eller1 blasocyst.

Historiken är att jag misslyckats med ett ET med blaso, ett FET med blasto (från samma plock) samt misslyckats med ett korttidsodlat ET (8 celligt).   

• Sofiali77

EEJ: Har du fått frågan av kliniken? Jag är sjukt ambivalent i frågan, men ville testa ngt nytt denna gång. I England vet jag att de ofta ger tillbaka 2 eller till och med 3 och forskning säger att det ger bättre resultat. Men i Sverige hävdar man att man nästan har samma chans med ett ägg. Vad ska man tro? Tidigare gav man också tillbaka 2  mer frekvent i Sverige, men det tyckte inte Socialstyrelsen om, då det resulterade i för många tvillingfödslar.

Hoppas du mår bättre snart!

• drömmer om ett barn

Idag mår jag som vanligt. Klarade mig utan värktabletter igår, en 5-timmarslur på eftermiddagen gjorde susen!

Sofiali77: Jag undrar också vad läkarna går efter när dom väljer preparat och metod. Har själv använt Puregon samtliga tre gånger.. skillnaden är att denna gången ska jag använda Crinone istället för Lutinus så lite nytt blir det. Om det inte funkar nu så vill jag absolut prova något nytt. Har du använt samma preparat vid alla försök?

EEJ: Jag hade nog valt att återföra två korttidsodlade om jag var i din sits och fick välja. Det känns lite som att chansen borde vara större att lyckas med två.. men det är svårt det där eftersom chanserna ökar med en blasto.

Hur mår du idag?

• VackerBlomma
    Freja150 skrev 2012-11-28 20:26:22 följande:
    Hej på er alla!

Nu har jag krypit ut ur mitt lilla skal! Jag behövde lite distans från förra omgången och har knappt varit inloggad på FL. Jag har inte hunnit läsa ikapp tråden, kanske gör det till helgen. Så jag ber om ursäkt för ett ganska egocentriskt inlägg!

Var på VUL i fredags (dag 12) och hade då en äggblåsa på 11 mm och fin slemhinna. Började testa med ÄL-test i söndags och i igår, tisdag, fick jag omslag    - helt enligt min ordinarie cykel =) Känns skönt att cykeln är normal igen! Så, det blir FET på måndag den 3 december (om någon av våra två eskimåer överlever upptiningen!)
    Hej och välkommen tillbaka! Skönt att cykeln är som den ska vara. Håller tummarna att FET lyckas för er.
    Vi ska  oxå göra FET i januari, går bara och väntar på att veckorna ska gåTungan ute

Hur många har ni i frysen?