• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • drömmer om ett barn

Provar att skriva från mobilen för första gången, får se om det fungerar eller inte.

Var på VUL i förmiddags. Hade turen att få en gynekolog som egentligen jobbar med IVF-behandlingar nere i Malmö så vi hade mycket att prata om. Jag hade 6 stycken äggblåsor och en fin slemhinna på 10 mm. Är så lättad över att det fanns jämnstora blåsor! Har varit lite av ett nervvrak denna gång då det krånglade med nedregleringen. Nytt VUL på måndag så hoppas att äggblåsor vuxit till sig lite mer och att äggplocket blir av till veckan.

Äppelkaka: Vad roligt att du har plock redan på måndag! Det är absolut värt att tjoa över: TJOHOO!

• EEJ
    drömmer om ett barn skrev 2012-11-23 14:27:47 följande:
    Provar att skriva från mobilen för första gången, får se om det fungerar eller inte.

Var på VUL i förmiddags. Hade turen att få en gynekolog som egentligen jobbar med IVF-behandlingar nere i Malmö så vi hade mycket att prata om. Jag hade 6 stycken äggblåsor och en fin slemhinna på 10 mm. Är så lättad över att det fanns jämnstora blåsor! Har varit lite av ett nervvrak denna gång då det krånglade med nedregleringen. Nytt VUL på måndag så hoppas att äggblåsor vuxit till sig lite mer och att äggplocket blir av till veckan.

Äppelkaka: Vad roligt att du har plock redan på måndag! Det är absolut värt att tjoa över: TJOHOO!
    Har också varit på VUL idag! Min slemhinna va 15 mm och jag hade 11 jämnstora äggblåsor mln 10-15 mm, de två största var 12 resp 13 mm.

Äp på onsdag och insättning på fredag. Jag har inte nog många äggblåsor för att vara kandidat till blasocystodling- hag jag själv räknat ut!

Hur stora var dina blåsor? Jag är på sprutdag 8, vilken dag är du på?
  • 3villbli4

Jag skulle bara vilja ställa en liten fråga. Vad är det som påverkar om de gör blastocyst odling eller kortare odling? Vi frågade vår läkare om detta. Då jag varit tämligen lättstimulerad tidigare så hoppas vi ju på att det ska bli många äggblåsor. Men enligt vår läkare så är det ändå i umeå bara vanlig odling som är aktuellt, att de sällan gör blastocystodling?

• björnen2007

vid min förra ivf hade jag bara 9 ägg totalt av 12 äggblåsor, 5 var mogna och 4 st var befruktade dagen efter, jag fick tillbaks en 3 dagars , och resterande 3 skulle odlas vidare och alla klara sig 1 st 5 dagars och 2 st 6 dagars.
    på mig har dom alltid prövat att odla vidare och jag har aldrig haft mer än 4 befruktade.. 

• björnen2007

jag testa positivt i dag men svagt.
    och några timmar senare kom mörkrosa flytningar och mensvärk,
     så jag antar att FET funka iaf lite längre än ivf gjort,
    och att jag har ett missfall nu. 

• drömmer om ett barn

EEJ: Vilket bra resultat du fick! Skönt att få tid för ÄP direkt och inte behöva göra fler VUL. Det kommer säkert se jättebra ut för dig på onsdag!

Jag är på sprutdag 9 och ska fortsätta med 350ie puregon. Ganska svårstimulerad som det verkar.. Tre av blåsorna var 15-16 mm och dom andra lite mindre.

• drömmer om ett barn

björnen2007: Usch, vad tråkigt om det är mensen som är på gång.. Du skrev tidigare att du hade molvärk. Är det en annan sorts värk nu? Hoppas verkligen av hela mitt hjärta att blaston är kvar. Kram på dig

A79: Svårt när begravningen kommer att ske så pass nära inpå din förlossning. Vore jättetråkigt om dessa två händelser skulle krocka med varandra. Vi får hoppas att allt löser sig till det bästa. Stor kram

• A79
    drömmer om ett barn skrev 2012-11-23 18:24:20 följande:
    björnen2007: Usch, vad tråkigt om det är mensen som är på gång.. Du skrev tidigare att du hade molvärk. Är det en annan sorts värk nu? Hoppas verkligen av hela mitt hjärta att blaston är kvar. Kram på dig

A79: Svårt när begravningen kommer att ske så pass nära inpå din förlossning. Vore jättetråkigt om dessa två händelser skulle krocka med varandra. Vi får hoppas att allt löser sig till det bästa. Stor kram
    Ja.. innan ville ja att bebis ska ut helst igår pga alla krämpor osv .
    Men nu hoppas jag att bebis stannar tills begravningen är över iaf...

Det verkar ju iaf gå frammåt för dej!!
    Det är roligt att höra me tanke på vilken otur du hade sist med stimuleringen!!! Stor lyckokram till dej!!Nalle