• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • ali85

Hur var de nu?: om man inte fick några till frysen fick man ett helt nytt försök då som man inte behövde betala sig?

Är dock väldigt dåligt att de är olika regler för varje län!! Min kompis som bor i sthlm fick tre försök!

Lycka till alla andra!!

• A79
    ali85 skrev 2012-11-26 00:44:28 följande:
    Hur var de nu?: om man inte fick några till frysen fick man ett helt nytt försök då som man inte behövde betala sig?

Är dock väldigt dåligt att de är olika regler för varje län!! Min kompis som bor i sthlm fick tre försök!

Lycka till alla andra!!

Jag är osäker men ja tror tyvärr att här i norrbotten får vi bara första från landstinget oavsett om man får några till frysen el ej... 
    Men ja håller med dej..verkligen fel att det ska vara så olika beroende på vart i landet man bor.
    Man får likssom en strörre press på sig.
  • Kvinna32

Idag får jag tillbaka ett litet fryst embryo, nervöst! Sen börjar den långa väntan!

• 3villbli4

Vul idag och nu äntligen börjar något gå vägen iaf. :) Efter fyra doser gonal-f har det blivit 25 äggblåsor som vaknat till liv. 4 st redan på 15 mm. Ska nu sänka dosen till 100 enheter och ta blodprov idag. Nytt Vul på torsdag och senast tisdag nästa vecka trodde han att det skulle bli äggplock. Gud vad jag längtar. Dock har jag redan nu väldigt ont i äggstockarna och han tror att risken är väldigt stor att jag blir överstimulerad så han har skrivit ut ngt för det som jag ska ta med till Umeå.

• Nektar
    Petto 83 skrev 2012-11-24 23:59:08 följande:
    Björnen2007: håller tummarna att den lille stannar kvar. Nektar: blödning är i gång så sprutstart imorgon dock lite gruvsam då jag mått rätt dåligt under tiden jag sprutat. Förr kunde jag bara lägga mig men nu har man lilleman att tänka på. Men det går säkert bra, för förhoppningsvis för det ju nå gott med sig.
    Härligt, då är vi med andra ord exakt i samma skede just nu! Vilken dos går du in på? Samma senast eller kom ditt tidigare barn till på naturlig väg? Jag räknar inte med att dosen på 125 ska ge så stora resultat, men man vet ju aldrig. Väntar på att bli uppringd av kliniken för att boka in vul, antar det blir på fredag.

Försökte mig på att uppdatera mig och några till.    

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * Freja150 (inväntar FET)
    * Norris (inväntar FET) 

* jenads( inväntar FET i Jan.

{#emotions_dlg.flower}Sprayar

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Sofiali77 (4:e IVF)
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)
    * drömmer om ett barn (4:e försöket)
    * EEJ (mitten på nov)
    * Nektar (1:a IVF, start 25/11)
    * Petto83 (start 25/11) 

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET
    * Kvinna32 planerat FET v.47

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Barreliten (TD 21/11)
    * VackerBlomma (TD 27/11)
    * ali85 (TD 3/12)
    * björnen2007 (TD 25/11)

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * Mammaidamaria (1:a IVF)

• ali85

Ringde just sunderbyn för att höra mig för, och hon sa att om man avslutar i januari får man ett nytt försök via landstinget. Dock så avslutar jag i december och får betala själv!

Blir så otroligt less och ledsen på att de ska spela roll vars man bor.

Vill inte Norr- och Västerbotten ha fler invånare???!

Jaja bara att lägga ner för jag har då inte 60000 i börsen:(

• Petto 83
    ali85 skrev 2012-11-26 11:37:31 följande:
    Ringde just sunderbyn för att höra mig för, och hon sa att om man avslutar i januari får man ett nytt försök via landstinget. Dock så avslutar jag i december och får betala själv!

Blir så otroligt less och ledsen på att de ska spela roll vars man bor.

Vill inte Norr- och Västerbotten ha fler invånare???!

Jaja bara att lägga ner för jag har då inte 60000 i börsen:(

Usch så tråkigt. Hoppas ni hittar nått sätt att lösa det på. Är så orättvist att det ska kosta multum, borde finnas nått typ av avdrag kan jag tycka.
  • Petto 83

Nektar: ja, vi är ju det Så spännande.

Med sonen började jag med 100 och fick höja till 150 efter vul. Det blev då 20 ägg och mer än det vill jag inte ha en gång till.

Solensten tyckte vi skulle börja på 150 men då påminde jag om min övers. så då blev det 125 i stället.

Å shit det hade jag ju glömt, att ringa kliniken och nu lär det vara försent. Hmm typist

• drömmer om ett barn
    A79: Jag hoppas också att bebisen stannar kvar i magen tills efter begravningen. Tror ni att det blir en julafton på BB eller kommer ni vara hemma och mysa med den allra bästa julklappen?

Denna omgång har långsamt gått framåt men nu verkar det ha vänt åt andra hållet. En av äggblåsorna hade inte blivit mycket större sen i fredags så den mätte gynekologen inte ens och en annan var bara 15 mm. Så det verkar endast finnas fyra blåsor som ser bra ut.. Är nog lika bra att ställa in sig på att kliniken säger att det inte blir något äggplock när dom ringer i eftermiddag.

Nektar: Vad skönt att blödningen kommit och du fått börja med sprutorna.

Petto 83: Härligt att du också är igång med sprutorna nu. Hoppas du kommer må bättre denna omgång.

Äppelkaka: Hur gick ditt ÄP idag? Hoppas det inte kändes alltför mycket och att dom hittade ägg i alla blåsorna!

Sofiali77: Hur gick återföringen, fick du tillbaka två stycken?

3villbli4: Lycka till på VUL imorgon! Håller tummarna att det finns massor av fina blåsor.

Kvinna32: Fick du tillbaka ett eller två embryon? Eftersom dom ändå tinade upp två stycken hoppas jag givetvis att du fick tillbaka bägge om dom såg bra ut.

VackerBlomma: Blöder du fortfarande?

ali85: Jättetråkigt att höra att det inte fungerade för er.. Vad är det för knepiga regler dom har.. går det inte bara göra så att alla som gjort ett försök via landstinget och inte fått något till frysen får ett nytt försök? Helt sjukt att det är så olika regler i landet! I vissa landsting får man 3 ET + obegränsat antal FET och här i norr får man bara ett ET + ev. en FET. Blir så arg över denna orättvisa att det känns som att jag håller på att gå upp i atomer!

björnen2007: Ledsen att det inte gick vägen för er heller.. Usch, du har verkligen gått igenom mycket tråkigheter. Att förlora ett barn man burit på i flera månader måste vara fruktansvärt! Jag kan inte ens föreställa mig hur jag skulle orka gå vidare efter en sådan sak.

Stor kram till er alla. 
  • drömmer om ett barn
    Nektar: Jag körde på 125ie hela vägen genom min första IVF och det resulterade i 9 ägg så trots en lägre dos kan man få ett bra resultat! Glad