• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Nektar

Tur att jag skrev till kliniken, för dem var på G att kontakta mig. Mitt blodprov imorse visade tydligen en hög nivå av P-Östradiol (vad det nu är?). Så jag ska ta en lägre dos ikväll, samt ta ett nytt bp imorgon innan vul. Uppenbarligen händer det saker i kroppen. Är det någon fler som har fått sänka dosen redan innan att ha varit på vul?

Jag saknar någras testdatum i ruvarlistan, vore kul om ni ville lägga till dem :)    

• Emilotta
    drömmer om ett barn: härligt att det blev plock! nu ska guldägget finnas där!!!

EEJ: så bra att så många blev befruktade! hoppas att du får som du vill med att få tillbaka 2.
  • Petto 83

Nektar: jag har nog aldrig lämnat bp före vul. Men har fått sänka nån gång och höja också.

Vi går i Umeå. Fick tid kl 11:00 och jag kommer att måsta ta med sonen så vi lär höras om han inte sover, vilket jag hoppas känns som att det kan bli lite rörigt med han haha

• Sofiali77

Är det någon som kan snabbspola fram tiden, så man slipper våndas varje sekund?

Lycka till EEJ! Hoppas du får två tillbaka om det är det du vill. Man ska följa sin känsla (om inte läkarna sätter stopp förstås), men stå på dig!!!

Jag har också en dotter och jag är också mycket tacksam för vårt barn, kanske ännu mer nu när det inte är så lätt att få fler. Jag berättar varje dag för min dotter hur älskad hon är och hur tacksam jag är för att hon finns.

• EEJ

Drömmer om ett barn: Lycka till idag på insättningen! Idag blir du GRAVID!

• Nektar

Mitt vul idag visade på huuur många äggblåsor som hellst! Nu börjar ångesten inför äggplocket göra sig påtaglig! Blir en fortsatt låg dos puregon till nästa vul på måndag. Hoppas på att hålla överstimulering på avstånd...

Petto83: lycka till på ditt vul. De är säkert vana att det följer med syskon då och då. Det tar ju inte värst lång tid heller i ryggläge ;P

EEJ: När blir insättningen av, har det blivit bestämt ännu?    

• drömmer om ett barn

Äppelkaka: Jag är jättenöjd över att vi faktiskt kom så långt som till ÄP denna gång, det kändes inte troligt i början av veckan. Så absolut är jag nöjd över att vi fick ut ägg även om dom blev få till antalet. Känns fruktansvärt nervöst att åka till kliniken om några timmar, tänk om ingen blivit befruktad..

Blir det återföring för dig på måndag?

Emilotta: Ja, vi får verkligen hoppas det!

EEJ: Tack! Har du pratat med dr Sol ännu? Håller tummarna för att du får tillbaka två!

• EEJ

Hej, Dr Sol har ringt nu och jag försökte hålla mig samlad och saklig när jag la fram mina argument för att få sätta tillbaka två embryon idag. Han sa dock att det skulle strida mot läkarvetskapen att inte odla till blastocyster när man hade så många fina embryon på dag 2 (Alla 11 hade delat sig jämnt och fin sedan igår)

Om det var så att vi så starkt kände för att sätta tillbaka två embryon så  kunde han hellre se att vi fick sätta in två blastisar på måndag. (!)  Han skulle höra av sig på måndag f.m om något förändrades.

Jag grinade mig genom samtalet.....

Fick tid på måndag kl 14 iaf.  

• Petto 83

Här gick vul också bra, el ja många ägg var det. Jenny trodde det skulle bli sänkt dos men ville avvakta till bp.

Där emot fick jag veta att jag har pco, efter alla undersökningar och gud vet allt så har inget nämt det under alla år. Hon tyckte det var konstigt att ingen sagt det tidigare... Ja, så det är alltså varför vi inte lyckats.

Drömmer om ett barn: så kul föt er. Håller tummarna att allt går bra.

EEJ: men gud, 2 blasto. Måste ju kännas bra. Hoppas allt går bra för er också.

• EEJ
    Petto 83 skrev 2012-11-30 13:22:08 följande:
    Här gick vul också bra, el ja många ägg var det. Jenny trodde det skulle bli sänkt dos men ville avvakta till bp.
    Där emot fick jag veta att jag har pco, efter alla undersökningar och gud vet allt så har inget nämt det under alla år. Hon tyckte det var konstigt att ingen sagt det tidigare... Ja, så det är alltså varför vi inte lyckats.

Drömmer om ett barn: så kul föt er. Håller tummarna att allt går bra.
    EEJ: men gud, 2 blasto. Måste ju kännas bra. Hoppas allt går bra för er också.

Tråkigt med PCO, men ändå skönt att kanske få en förklaring till varför det altid gått. Är det pga den som det blir många äggblåsor? Tur att dom har koll och sänker din dos så slipper du få så många på plocket, det är aldrig skönt och risker för överstimulering ökar. Håller tummarna för att ditt bp ser bra ut och ni snart får plocka.

Jo två blasto skulle kännas helt sjukt, funkar inte det- då är det lika bra att lägga av.