Sofiali77 skrev 2012-11-25 19:57:00 följande:
Fy, så tråkigt Björnen2007. Tröstkram till dig! Ni verkar ha haft otur med graviditeterna. Det positiva är ju i alla fall att du blir gravid. Svårt att tänka så nu när allt bara är nattsvart, jag vet. Jag gick igenom samma som du vid mitt första IVF. Är nu på IVF 4 utan att ha nått målet.
Jag har läst att man rankas högt för att lyckas med IVF om man i alla fall lyckas bli gravid och får missfall och att mängden försök ökar chansen för att lyckas och inte tvärtom som jag trott. Det enda problemet är väl att ha råd med alla dessa behandlingar.
Anledningen till utebliven graviditet/missfall sitter nästan alltid i embryot.
Imorgon blir jag förhoppningsvis ruvare till 2 tredagars.
Vid detta försök får jag prednisolon. Det används vid autoimmuna sjukdomar (dvs när man har ett överaktivt immunförsvar och ev stöter bort embryot eftersom hälften kommer från min man och är främmande för min kropp). Jag har allergi och det räknas som en autoimmun sjukdom. Frågan är varför jag inte har fått denna medicin tidigare? Nåja, jag hoppas att det nu kommer att funka.
jag har ju gjort 2 st ET och detta FET, men vi har ju en dotter på 5 år som kom naturligt, men 2010 drabbades jag ju at utomkveds och den högra äggledaren op bort, och vid alla behandlingar man gjort på kliniken, ser jag att jag har alltid mer ägg och mogna på höger,
det suger att chanserna ska minska så drastiskt att bli gravid själv,
vi kommer köra ett FET så fort som möjligt och betala det själv och sen köra sista ivf behandlingen för att få mer till frysen, eller hoppas att man får det,