• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • EbbaGrön
    mammaidamaria skrev 2012-11-20 14:11:22 följande:
    Jag hoppas verkligen att ni alla snart får detta önskade plus!

Har som inte kunnat ta in att jag faktiskt är med barn av rädslan att de ska hända nåt. Ett litet lugnande besked är att jag kommer att få göra rul innan jul.

Kram till er alla!
    Har RUL 12 dec, när har ni? =)
  • mammaidamaria

EbbaGrön: Jag har inte fått nån tid än med det skulle bli innan jul, så mellan den 15-20 dec skulle jag gissa. Vad spännande, inte länge kvar tills ul för dig:)

• ali85

Härligt!!!:) lycka till!

Äppelkaka skrev 2012-11-22 17:31:46 följande:
    De ringde just, nu är jag lugn och glad igen Äggplock plock på måndag, tjohoo!

Eller vet inte om man ka tjoa över det men ni fattar säkert hur jag menar Nu är vi på gång i alla fall!

• A79

Nu blev jag liiite orolig... fick just veta att det finns ingen tidigare tid än 15 dec för pappas begravning...Då kommer jag vara gravid vecka 39... Obestämd

• mammaidamaria

Turtle01: Okej, vad spännande! Då ligger vi tre ganska nära varandra. Hur mår du? Börjat få mage? Jag mår väldigt bra, det enda som jobbigt är att jag redan nu har börjar samla lite vätska, sockar och ringar stramar.

• Kvinna32
    Nektar skrev 2012-11-22 17:18:08 följande:
    Så här har jag uppfattat reglerna samt från info via kliniken:

Om du gör ett IVF för första gången och inte får några ägg sparade till frysen får du ett helt nytt färskförsök ändå. Alla ska ha rätt till 2 försök. Det där om 3 försök till lesbiska par vet jag inte om det stämmer eller ej. Men det kanske är skillnad på insemination och IVF?

Gällande detta med garanti för nytt färskförsök sa Jenny till mig att det kan vara bra att kontakta de som skickat remissen till kliniken om detta gjordes innan förslaget klubbades. Möjligen gäller det inte oss då men kan gå att "överklaga" om det inte gått för lång tid...     

Ali85 - Det är precis som Nektar säger att om det inte överlevt något embryo för frysåterföring så får man ett nytt färskförsök så det är juh goda nyheter för dig.... Grattis!!

3 försök till homosexuella rör bara inseminationer där dom inte fått några gratis försök tidigare till det överhuvudtaget men nu alltså två försök.

Uppdatering från mig: Jag var på ultraljud igår och efter att ha trott att slemhinnan inte skulle bli tillräckligt tjock denna gången så har den vuxit till sig bra och vi kör en frysåterföring på måndag.... sen börjar väntan....
  • björnen2007

Då var detta försök över, nu ger jag snart upp. Bara att acceptera att jag inte kan ge ett syskon till min dotter. Vi har nu en ivf kvar. Jag funderar på att betala ett FET själv och kräva att få tillbaka båda blastocysterna. Och gå till kinesolog eller vad det nu heter, mina bekanta har gjort det och det är ganska vanligt att man har svamp i kroppen och det glr att det inte fästrr.

• Chan2
    Nektar skrev 2012-11-22 17:18:08 följande:
    Så här har jag uppfattat reglerna samt från info via kliniken:

Om du gör ett IVF för första gången och inte får några ägg sparade till frysen får du ett helt nytt färskförsök ändå. Alla ska ha rätt till 2 försök. Det där om 3 försök till lesbiska par vet jag inte om det stämmer eller ej. Men det kanske är skillnad på insemination och IVF?

Gällande detta med garanti för nytt färskförsök sa Jenny till mig att det kan vara bra att kontakta de som skickat remissen till kliniken om detta gjordes innan förslaget klubbades. Möjligen gäller det inte oss då men kan gå att "överklaga" om det inte gått för lång tid...     
    Jag ringde Sunderbyn ang dessa nya regler som träder i kraft efter nyår...
    Om man har en påbörjad eller pågående behöandling så är man berättigad till de nya reglerna men om man som vi har "avslutat" vår behandling iom att den misslyckades i september så gäller detta ej oss.

Hade gärna sett att de kunde erbjuda det till dom som har haft ett pågående ärende de senaste 6 månaderna eller nått.