• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Emilotta

Äppelkaka: jag har för mig att jag kände en dryg vecka efter, kanske var du som jag lite på gränsen för överstimmulering och då kan det sitta i ett tag.

• Äppelkaka
    Emilotta skrev 2012-12-03 09:34:01 följande:
    Äppelkaka: jag har för mig att jag kände en dryg vecka efter, kanske var du som jag lite på gränsen för överstimmulering och då kan det sitta i ett tag.

Så kan det förstås vara, jag har mått sämre än vanligt den här gången även om de inte tyckte att det lät som någon fara på färde.  Just nu tycker jag att det lättat lite.
  • Nektar

Har varit på vul idag, på dag 9. Det visade ca 45 äggblåsor men för små för äp. Lämnade även ett BP för att se på nedregleringen. Om det visar sig ligga för högt finns risken att jag måste avbryta detta försök. Det skulle kännas oerhört trist så jag bävar verkligen för telefonsamtalet i eftermiddag...Någon som vet hur ett avbrytet försök (med äggplock) räknas i samband med hur många försök landstinget finansierar?

Barreliten: Hur låg ditt nedregleringsvärde och hur många äggblåsar respektive hur stora var dem inför ditt äp? Hur känns det nu för dig, lugnat ner sig? Hinner du börja jobba innan jul?

Drömmer om ett barn: Håller tummarna att ett 3-celligt embryo kan fästa likväl som ett 4-celligt. Känns ju ändå som att chansen finns, annars hade de väl inte satt tillbaka det!    

• Petto 83

Sitter i bilen och är så ledsen/arg/besviken.

Hade 3 cm vätska i buken och allt detta pga att det fredags blev ett misstag från klinikens sida då jag blev ombedd att höja dosen i stället för att sänka.

Vi satt hemma och pratade om höjningen och trodde att det blivit fel + att jag frågade minst 2 gånger om det verkligen var rätt att vi skulle höja.

Men jag fick lämna lite olika prover så skulle dom ringa i eftermiddag.

• Nektar
    Petto 83 skrev 2012-12-03 13:10:50 följande:
    Sitter i bilen och är så ledsen/arg/besviken.
    Hade 3 cm vätska i buken och allt detta pga att det fredags blev ett misstag från klinikens sida då jag blev ombedd att höja dosen i stället för att sänka.
    Vi satt hemma och pratade om höjningen och trodde att det blivit fel + att jag frågade minst 2 gånger om det verkligen var rätt att vi skulle höja.
    Men jag fick lämna lite olika prover så skulle dom ringa i eftermiddag.
    Men va, hur kunde dem säga så fel?! Det var väl på tapeten att du också närmade dig överstimulering?! Håller tummarna för att vi båda får bra besked från kliniken nu under eftermiddagen! Vad innebär vätskan i buken, att du måste avbryta om det blir för mycket? Hur såg det ut för äggblåsorna?
  • Petto 83
    Nektar skrev 2012-12-03 13:48:12 följande:
    Men va, hur kunde dem säga så fel?! Det var väl på tapeten att du också närmade dig överstimulering?! Håller tummarna för att vi båda får bra besked från kliniken nu under eftermiddagen! Vad innebär vätskan i buken, att du måste avbryta om det blir för mycket? Hur såg det ut för äggblåsorna?

Ja, man undrar ju det.

Det känns som att det inte blir något bra besked för oss eftersom att äl-sprutan kommer att göra det betydligt värre så risken är väldigt stor att jag då kommer bli inlagd.

Hade väldigt många blåsor, hon saminst 15 på varje sida. Och dom hade inte vuxit så mycket sen ifredags utan hade blivit fler och det berodde på att dosen blivit höjd. Suck suck, rullade en del tårar på vägen hem.

Håller tummarna att det går bra för er!
  • EEJ

Oj många tråkiga besked i tråden just nu... Sitter på mobilen så det blir svårt att hålla koll på er alla men jag håller timmarna för positiva besked.

Jag har satt in två (!!) blastocyster idag, en toppenfin och en lite sämre. Resterande skulle de odla vidare till dag 6. Fick dessutom Trombyl som jag ska börja med idag. Så den här gånger har jag hela armen, två embryon, prednisolon och Trombyl. Lyckas det inte nu....

• jennyz

EEJ: nu ska ni lyckas!!!! Två blastisar, wow!!!

Petto: så irriterande, lät inte alls bra, hoppas att du inte blir alltför dålig efter detta, blir så ledsen när jag läser ditt inlägg!!! Håller tummarna att proverna visar lite positivt för er!! Skulle de höra av sig idag eller imorgon??

Själv har jag mest troligt fått UVI... ska lämna urinprov på VC imorgon, får väl penicillin antar jag, det svider ruskigt mycket när jag kissar och kissar hela tiden!! Idag kom det tom lite blod... Men det måste vara för tidigt för mens, hade ju ÄP för 6 dagar sen!!!

• Petto 83

EEJ: nu hoppas vi att minst en av dom stannar!

Kan säga att jag är verkligen glad att vi har våran son. Utan han hade jag nog brakat samman ikväll.

Jenny pratade om kompensation för misstaget. Undrar vad det kan bli. Som min man sa: hade vi bott i usa hade vi stämt dom på flera miljoner...

Jennyz: nej, va jobbigt. Hoppas det går över fort ajaj.

Dom skulle ringa i eftermiddag, lite jobbigt då min man jobbar kväll. Går som inte å bryta i hop med en 1-åring och 13-åring hemma.

• Nektar
    Petto 83 skrev 2012-12-03 14:25:34 följande:

Ja, man undrar ju det.
    Det känns som att det inte blir något bra besked för oss eftersom att äl-sprutan kommer att göra det betydligt värre så risken är väldigt stor att jag då kommer bli inlagd.
    Hade väldigt många blåsor, hon saminst 15 på varje sida. Och dom hade inte vuxit så mycket sen ifredags utan hade blivit fler och det berodde på att dosen blivit höjd. Suck suck, rullade en del tårar på vägen hem.
    Håller tummarna att det går bra för er!

Har du fått något besked ännu? Jag förstår at du inte kunde hålla tårarna borta när det kom ett så oväntat besked att dem har strulat! Jag grät nog en skvätt jag med bara av att veta att det kanske kan bli att vi måste avbryta...Hur känns magen rent fysiskt?

Det verkar som om att mitt östradiolvärde var inom ramarna fortfarande, trots att det var högt, så jag får fortsätta med min låga 50-dos Puregon ikväll och imorgon. Nytt vul på onsdag. Då kommer väl domen antar jag om dem har växt nog till äp på fredag. Vore fruktansvärt jobbigt att ta ut 40-50 äggblåsor utan att få sätta något tillbaka! Framför allt börjar det vara riktigt besvärligt i magen, öm och snart stor som en boll!

Grattis EEJ till ruvarstatus! Låter som att ni har goda chanser tycker jag, hoppas verkligen det tar sig! När blir testdag?