• jennyz

IVF Umeå

Förstår alltför väl att det är jobbigt, hoppas ni kommer på en lösning som passar din kropp perfekt... Vill bara föreslå att redan nu börja med akupunktur, min akupunktör tyckte att man skulle helst gå ung tre månader innan ivf försöket, för mig blev det nog 1,5 ungefär och vi lyckades då till skillnad från tidigare försök, ju tidigare man börjar desto bättre så kommer kroppen riktigt igång till ÄP, såklart kan det vara så att de bara vill sälja fler timmar men i mitt fall märkte jag rejäl skillnad i kroppen efter några besök hos henne... Jag gick även dit direkt efter ÄP samt ET, kändes konstigt att gå dit efter återföring men de sätter nålarna helt annorlunda då, hon tyckte att det var rätt viktigt att gå även den dagen...

• jennyz

Jag gick på widings akupunktur i Umeå, det är såklart viktigt att de har kunskapen om just den akupunktur som är bra i detta fall, synd att det inte finns överallt.. Jag tänkte så att det fick min kropp mer lugn, kände dock vilken fart blodet fick när hon satt i nålarna, men somnade oftast väldigt snabbt, jag som annars var rätt stressad, mycket jobb samt stressen att aldrig lyckas bli gravid...

• jennyz

Pommac1: grattis till ruvningen! De bedömer fall till fall, vi fick bara långtidsodla en gång, då hade vi tror jag ungefär 15 befruktade ägg...endast två klarade långtidsodling och ingen graviditet, efter det blev det bara två dagar och någon gång tre dagars odling trots att jag hade ung 10 befruktade ägg då som utvecklades, den första gången jag blev gravid fick jag två tillbaka och fyra till frysen tror jag efter två dagar...och alla klarade upptining för FET men ingen graviditet...
    Jag skulle gissa att de inte vill chansa att långtidsodla när ni haft sån otur tidigare kanske, guldägg trivs trots allt bäst i dig, och de skulle inte återföra om det var för dålig kvalitet, en gång för oss på ett FET så fick jag höra att de tappat en cell för mycket i upptiningen, jag fick då två tillbaka ändå för att de tyckte kvalitén var för bra för att kasta MEN jag betalade inget eftersom kvalitén låg sämre än det de får ta betalt för... Jag skulle lyssna på vad de sa när du var där, var det någon från lab som berättade? De vet ju bäst...
    Stort lycka till, håller tummarna stenhårt att det är eran tur nu!!!

• jennyz

Jag fick trombyl redan efter ett misslyckat ET, och åt det sedan alla försök efter det...

Ang akupunktur, tror att stället jag gick till rekommenderade att båda gick på akupunktur...i vårt fall hade mannen gjort TESA och vi hade redan massa spermier i frysen, och i princip alla ägg befruktades varje gång så det kändes inte som att vårt problem låg hos min sambo...(förutom att han var tvungen att göra TESA då...) men det skadar ju knappast att båda testar akupunktur... Jag var väldigt skeptiskt att det skulle funka och lite rädd för nålarna, men blev absolut positivt överraskad, kände mig så avslappnad och lugn efter varje gång!!!

• jennyz

Pommac: vid min första graviditet blödde jag av och till, på första VUL såg man en blodsamling en bit ifrån det levande fostret, de på kliniken sa att det kunde vara så att båda fäst men bara en utvecklat sig (fick två den gången), de kunde inte säga säkert men att det kunde vara så, jag blödde av och till ung till v12, mindre och mindre och mer brunt i slutet innan hela blodsamlingen var borta, så det kan vara det, hoppas verkligen det för er skull!!!

• jennyz

Pommac: ja i början var det rött, i andra graviditeten fick jag tom klumpliknande... Sedan blev det brunare, för att en vecka efter VUL bli rött igen, svinjobbigt! Man blöder mest på morgonen, min läkare förklarade att man blöder lite på natten men eftersom man ligger ner kommer det inte ut lika lätt utan allt kommer när man ställer sig upp på morgonen... Hoppas verkligen att ni har ett pyre därinne, har du tänkt tjuvtesta?

• jennyz

Pommac1: kan inte slita mig från dessa trådar... ;) var glad då vi höll på att man fick höra andras erfarenheter, delar gärna med mig, har haft allt utom händelsefattiga historier under tiden med IVF fram tom förlossningar, där ingen blev som planerat, men nu är jag här, tvåbarnsmamma som jag alltid velat, men enkelt ska alla veta att det inte var...men det spelar ju inte stor roll nu ð???
    Önskar att alla skulle få lyckligt slut!!!

• jennyz

Pommac: har du tänkt avvakta till TD med att testa? Brukar du få ömma bröst av

• jennyz

Stargazers: grattis! Nej det finns ju inga garantier, men när man sett hjärtat slå har man kommit många stora steg på vägen...

Pommac1: så synd, hade hoppats att det var plus trots allt, nya tag, hoppas kliniken och ni tillsammans bestämmer en ny plan som förhoppningsvis plus inom kort!!!

Svar på tråden IVF Umeå