• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Hela85

Ringde bm men provet är i sunderbyn och kanske måndag vet jag. Visst de är semestertider men blir besviken att de alltid ska ta sån tid. Har jag uvi vill jag ju veta de nu! Hon tyckte bara att får jag några symptom ska jag söka akut hjälp. Inte vill jag väl att de ska behöva gå så långt :(

• CuteBunny
    santa86 skrev 2013-07-06 18:17:23 följande:
    Hej tjejer.. Sitter nu i bilen på väg hem från akuten.. Denna resa slutade i missfall.. :( men kommer tillbaka efter sommaren.. Lycka till alla på eran resa <3

Styrkekramar. Jättetråkigt för er <3
  • CuteBunny

Grattis alla ni som har lyckats bli gravida :)

Jag ska hålla tummarna för er som fortfarande försöker.

Välkomna alla nya :)

Det var ett tag sedan jag besökte den här tråden. För mig blev det så att IVF:en vi gjorde för ett år sedan inte ledde till någon graviditet. Vi gjorde en insättning av ett fryst embryo som inte heller tog sig. Vi hade bokat in oss i Falun till hösten för att fortsätta där och hade fått lovat deras graviditetsgaranti och allt. Men plötsligt så upptäckte jag att jag blivit gravid på naturlig väg. Idag är jag i vecka 8+1 och har varit på Vul och fått se ett litet pickande hjärta. Jag är verkligen överlycklig :)

• trex2013
    CuteBunny skrev 2013-07-11 13:51:03 följande:
    Grattis alla ni som har lyckats bli gravida :)

Jag ska hålla tummarna för er som fortfarande försöker.

Välkomna alla nya :)

Det var ett tag sedan jag besökte den här tråden. För mig blev det så att IVF:en vi gjorde för ett år sedan inte ledde till någon graviditet. Vi gjorde en insättning av ett fryst embryo som inte heller tog sig. Vi hade bokat in oss i Falun till hösten för att fortsätta där och hade fått lovat deras graviditetsgaranti och allt. Men plötsligt så upptäckte jag att jag blivit gravid på naturlig väg. Idag är jag i vecka 8+1 och har varit på Vul och fått se ett litet pickande hjärta. Jag är verkligen överlycklig :)
    Åh vilkenLycka! Snacka om överraskning det måste ha varit när ni varit inställda på fler beh i höst!?
    =D Grattis!
  • trex2013
    A79 skrev 2013-07-10 19:36:08 följande:
    Kub erbjuds man i umeå på BVC av en BM om man är över 35år.
    Man kan göra det om man är yngre oxå bara att det kostar 2000kr ( i umeå )

Ja tycker det låter så konstigt vad dom håller på tjaffsar!??
    Mig ringde dom upp direkt & skrev ut elektroniskt penicillin så ja kunde behandla direkt..jaja..

Ok. tack för infon!
    äralltupptaget skrev 2013-07-10 21:11:32 följande:
    Jag fick massa information om fostervattensprovena som erbjuds gratis, men inte KUB testet. Visst är det konstigt!

trex2013- jag bor i Luleå, och enligt min barnmorska ( går via landstinget) så måste man själv kontakta kliniken i Umeå för att själv boka tid, samt bekosta allt själv.
    Visst 2000:- tycker jag inte är några pengar att lägga ut, inte för detta, så pengarna skiter jag i , men jag fick inte veta något om KUB test så nu blev det ju försent.

Jag ville inte göra fostervattensprov iom att det finns en risk för missfall, visst en risk på knappt 1% liten , men ändå en risk, Jag vågar inte ta den lilla chansen.
    Så jag hade velat göra KUB test först och se hur stor risken är, och sedan ifall den var stor gå vidare med fostervattensprov
    Ok. bra att veta. Nej klart att det är värt det om man kan få göra testet.
    Ja verkligen jättekonstigt att hon inte informerade dig om KUB testet, det är ju iaf riskfritt i jämförelse med fostervattensprovet!  :(
    Hela85 skrev 2013-07-11 09:50:09 följande:
    Ringde bm men provet är i sunderbyn och kanske måndag vet jag. Visst de är semestertider men blir besviken att de alltid ska ta sån tid. Har jag uvi vill jag ju veta de nu! Hon tyckte bara att får jag några symptom ska jag söka akut hjälp. Inte vill jag väl att de ska behöva gå så långt :(
    Ring dem i morgon igen! Du borde ju få ett svar i morgon tycker jag. Tänk om sunderbyn skickar vidare proverna till Umeå?? Är det det som tar tid?

• Hela85

Verkar ta tid i sunderbyn och sen skickas svar till Haparanda och sen vidare till Luleå. Har iaf inga symptom så hoppas de inte är något. Hon sa att proverna man tar på eftermiddagen ibland blir missvisande

• trex2013
    Hela85 skrev 2013-07-11 15:34:19 följande:
    Verkar ta tid i sunderbyn och sen skickas svar till Haparanda och sen vidare till Luleå. Har iaf inga symptom så hoppas de inte är något. Hon sa att proverna man tar på eftermiddagen ibland blir missvisande
    Fått provsvaren nu? Hur mår du, är det bättre?

• Hela85

När min bm ringde sunderby sjukhus igår fanns varken första eller andra provet där så idag fick jag lämna ett nytt. Skandal :( inga symptom än på uvi och min bm vill inte skriva ut penicillin i fall att de bara var någon tillfällig bakterie. Ska ringa imorgon igen och fråga ifall dem inte kan skynda på det i sunderbyn.

• EEJ

Vid tillfälle får någon som sitter vid dator lägga mig under "födda". Fick min pojke den 9 juli.