A79 skrev 2013-07-10 19:36:08 följande:
Kub erbjuds man i umeå på BVC av en BM om man är över 35år.
Man kan göra det om man är yngre oxå bara att det kostar 2000kr ( i umeå )
Ja tycker det låter så konstigt vad dom håller på tjaffsar!??
Mig ringde dom upp direkt & skrev ut elektroniskt penicillin så ja kunde behandla direkt..jaja..
Ok. tack för infon!
äralltupptaget skrev 2013-07-10 21:11:32 följande:
Jag fick massa information om fostervattensprovena som erbjuds gratis, men inte KUB testet. Visst är det konstigt!
trex2013- jag bor i Luleå, och enligt min barnmorska ( går via landstinget) så måste man själv kontakta kliniken i Umeå för att själv boka tid, samt bekosta allt själv.
Visst 2000:- tycker jag inte är några pengar att lägga ut, inte för detta, så pengarna skiter jag i , men jag fick inte veta något om KUB test så nu blev det ju försent.
Jag ville inte göra fostervattensprov iom att det finns en risk för missfall, visst en risk på knappt 1% liten , men ändå en risk, Jag vågar inte ta den lilla chansen.
Så jag hade velat göra KUB test först och se hur stor risken är, och sedan ifall den var stor gå vidare med fostervattensprov
Ok. bra att veta. Nej klart att det är värt det om man kan få göra testet.
Ja verkligen jättekonstigt att hon inte informerade dig om KUB testet, det är ju iaf riskfritt i jämförelse med fostervattensprovet! :(
Hela85 skrev 2013-07-11 09:50:09 följande:
Ringde bm men provet är i sunderbyn och kanske måndag vet jag. Visst de är semestertider men blir besviken att de alltid ska ta sån tid. Har jag uvi vill jag ju veta de nu! Hon tyckte bara att får jag några symptom ska jag söka akut hjälp. Inte vill jag väl att de ska behöva gå så långt :(
Ring dem i morgon igen! Du borde ju få ett svar i morgon tycker jag. Tänk om sunderbyn skickar vidare proverna till Umeå?? Är det det som tar tid?