• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • jennyz

De såg att moderkakan låg lågt ner redan på RUL, men i de flesta fall dras den uppåt i takt med att bebisen och livmodern växer... Så nu fastställdes detta vid ett extra UL v33, jag tycker att de borde upplyst om riskerna redan på RUL, men då lät det som att det inte var någon fara, bara att det skulle bli snitt om den inte flyttat sig...

• jennyz

Ja jag tycker också det...bara tur att det gått bra än så länge!!

• pinglan2012

Vad tråkigt Santa86!! Gråter

vårt2012: Vad skönt att se att hjärtana fortfarande tickar på! Skrattande Vart köpte ni privat UL och vad kostade det?

Tack, Jennyz och Drömmer om ett barn för omtanken! Glad {#emotions_dlg.flower}    

Vi har 10 blaston i 5 strån kvar i frysen, men vi kommer mest troligt att göra ett färskförsök nästa gång - på en ny klinik. Får se vars vi hamnar! Glad    

• vårt 2012
    pinglan2012 skrev 2013-07-08 11:40:30 följande:
    Vad tråkigt Santa86!! vårt2012: Vad skönt att se att hjärtana fortfarande tickar på!  Vart köpte ni privat UL och vad kostade det?

Tack, Jennyz och Drömmer om ett barn för omtanken!      

Vi har 10 blaston i 5 strån kvar i frysen, men vi kommer mest troligt att göra ett färskförsök nästa gång - på en ny klinik. Får se vars vi hamnar!     

VI köpte vul på Norrlandskliniken, det kostar olika beroende på om de är en dr eller bm som gör de vi hade en dr och det kostade 900kr. :)
  • jennyz

Jag gjorde kub denna graviditet, och nupptest förra ( bara UL inget blodprov)

• trex2013

Hej!
    Vill gärna var med i denna tråd. Har precis börjat behandlingen inför IVF och äggplock sker i augusti i Umeå om allt går bra tills dess.

Lite om mig:
    37 år. Sambo sen 10 år, försökt få barn i ca 2 år. Har just nu en stor endometrios cysta på vänster äggstock som blockerar den helt.

Ledsen att det inte gått vägen för så många av er här, vi får försöka stötta varandra så gott det går.

Kan ärligt säga jag känner väldigt blandat inför Augusti, hoppas så mycket men samtidigt så vet jag att oddsen inte är så stora och försöker intala mig det för att inte bli för besviken och ledsen utifall det inte går vägen.

Har åldern emot mig samt problem med endometriosen. Någon mer är mig som just påbörjat sin första behandling/nedreglering?

• Hela85

Har varit och lämnat urin och blodprov idag och nu ringde barnmorskan och sa att urinprovet visade ev en urinvägsinfektion. Har inge som helst symptom men nu blir jag jättenojjig och orolig :( kan de vara farligt? Kan ju säkert haft de länge eftersom jag inte märkt nå :(