• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • trex2013
    Kvinna32 skrev 2013-07-22 09:11:29 följande:
    Kan någon flytta mig till sprayar, har sprayat 2 veckor snart!
    Hej! försökte lägga in dig men råkade göra fel.
    kopiera hela listan på nytt och skriv in dig med datum under sprayar så blir det rätt.
    :)

• jennyz

Hej på er! Rensar lite hemma nu inför bebisens födsel och har 7 stickor digitala ÄL-test (och testgrejen såklart), ett clearblue plustest och ett CB digitalt gravtest som jag gärna skänker till någon av er... Någon intresserad? Ni kan inboxa mig er adress i så fall så skickar jag...

• trex2013
    jennyz skrev 2013-07-23 14:24:33 följande:
    Hej på er! Rensar lite hemma nu inför bebisens födsel och har 7 stickor digitala ÄL-test (och testgrejen såklart), ett clearblue plustest och ett CB digitalt gravtest som jag gärna skänker till någon av er... Någon intresserad? Ni kan inboxa mig er adress i så fall så skickar jag...
    Hej jenny. jag är mkt intresserad! =)

• jenads

har nu sprayat synarela i 11 dagar hoppas på att blödningen kommer snart.

• Stargazers

Jenads: Är det långa protokollet du kör? När startar man med sprayningen då? Jag inväntar första IVF-försöket så därför har jag ingen koll! (men man lär väl vara expert snart, suck)

• jenads
    Stargazers skrev 2013-08-02 08:46:52 följande:
    Jenads: Är det långa protokollet du kör? När startar man med sprayningen då? Jag inväntar första IVF-försöket så därför har jag ingen koll! (men man lär väl vara expert snart, suck)
    Stargazers: jo det är det långa protokollet. man börjar med sprayning på dag 21 efter mensen. ska du oxå  göra långa?
  • Stargazers

Vår remiss till Umeå gick iväg i början av maj så vi har inte fått komma på något första besök ännu så jag vet inte om det blir långa eller korta för mig. Varför blev det långa för dig? Börjar du med sprutorna sedan när mensen kommer eller hur funkar det?

Sorry för alla frågor :)

• jenads
    Stargazers skrev 2013-08-02 20:30:35 följande:
    Vår remiss till Umeå gick iväg i början av maj så vi har inte fått komma på något första besök ännu så jag vet inte om det blir långa eller korta för mig. Varför blev det långa för dig? Börjar du med sprutorna sedan när mensen kommer eller hur funkar det?

Sorry för alla frågor :)
    att det blev långa bestämde dom vet inte varför. har nu haft blödningen och ska ta ett blodprov i morgon på onsdag ska dom ringa från Umeå och berätta när jag ska börja med sprutorna. det är lugnt det är bara att du frågar.
  • jennyz

Vanligast tror jag är att man kör långa metoden i första försöket, vi har i princip bara gjort långa, och fick bäst resultat av dem också, båda graviditeterna är efter långa...

• jenads
    jennyz skrev 2013-08-04 17:35:43 följande:
    Vanligast tror jag är att man kör långa metoden i första försöket, vi har i princip bara gjort långa, och fick bäst resultat av dem också, båda graviditeterna är efter långa...
    det låter ju bra. vi gör vårat andra försök nu.