• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Hela85

Till mig så läkaren att man främst kör långa om man har endrometrios. Men de kanske är olika vilken läkaren man kommer till. Jag har pco och fick göra korta vilket gick finfint på första försöket :)

• jenads
    Hela85 skrev 2013-08-04 19:15:07 följande:
    Till mig så läkaren att man främst kör långa om man har endrometrios. Men de kanske är olika vilken läkaren man kommer till. Jag har pco och fick göra korta vilket gick finfint på första försöket :)
    på oss hittade dom inget fel.
  • äralltupptaget

Till mig sa dom samma som till hela85 , fick köra korta programmet, med bra resultat . :) kan nog bero lite på vad problemet är för en, varför man inte blir gravid.

Själv har jag pcos och mest troligt kommer inte mina ägg dit dom ska dvs mest troligt fel på äggledarna , för ägglossning har jag haft men det blev aldrig några barn trots schemalagd sex ( hur kul det nu var, men vad ska man göra ..?)

• trex2013
    jenads skrev 2013-08-04 17:16:43 följande:
    att det blev långa bestämde dom vet inte varför. har nu haft blödningen och ska ta ett blodprov i morgon på onsdag ska dom ringa från Umeå och berätta när jag ska börja med sprutorna. det är lugnt det är bara att du frågar.
    jag ska ta mitt blodprov på tisdag så de ringer nog från Umeå ons eller torsdag för mig också.
    Spännande, det börjar närma sig!!  Skrattande
  • trex2013
    Stargazers skrev 2013-08-02 20:30:35 följande:
    Vår remiss till Umeå gick iväg i början av maj så vi har inte fått komma på något första besök ännu så jag vet inte om det blir långa eller korta för mig. Varför blev det långa för dig? Börjar du med sprutorna sedan när mensen kommer eller hur funkar det?

Sorry för alla frågor :)
    som jag nämnt tidigare så kör jag den långa nedregleringen (ca 6 v ) pg av min endometrios.
    jag började spraya med synarelan på dag ett av min mens.
  • Stargazers

Oki blir spännande att se om det blir långa eller korta för min del, "problemet" ligger hos mannen så jag undrar hur de resonerar då. 

Idag är det första dagen tillbaka på jobbet efter semestern, men det känns rätt okej ändå, speciellt med tanke på Umeå öppnar upp igen idag också. Jag ser fram emot att det ska börja hända saker, även om man såklart helst hade velat att det skulle ha funkat på vanligt sätt.

• Stargazers

Usch va tråkigt när man inser att man kanske är en av dem som fått felaktiga provsvar. Mitt AMH-värde var bra enligt läkaren, men nu kanske man inte kan lita på att det är så?

Väntar på att få komma på ett första besök på IVF-kliniken i Umeå då mannen har för få spermier
  • äralltupptaget

härligt för er alla som väntar på att dom ska öppna igen för att få köra igång. Vet hur denna längtan och ivrigheten att få köra igång kan kännas, nog för att vi åkte " räkmacka" och fick en avbokad tid 2 dagar före 1:a mötet, då hade vi väl stått i kö i drygt 1 månad! SÅ vi hade tur! ( för en gångs skull! )

Hoppas på massa plus i tråden!

• Stargazers
    äralltupptaget skrev 2013-08-06 02:04:18 följande:
    härligt för er alla som väntar på att dom ska öppna igen för att få köra igång. Vet hur denna längtan och ivrigheten att få köra igång kan kännas, nog för att vi åkte " räkmacka" och fick en avbokad tid 2 dagar före 1:a mötet, då hade vi väl stått i kö i drygt 1 månad! SÅ vi hade tur! ( för en gångs skull! )

Hoppas på massa plus i tråden!
    Vad härligt att ni fick komma igång så fort! Själv har det gått 3 månader sedan remissen gick iväg och jag undrar om vi verkligen kommer få komma dit innan det gått 4 månader. Men men, den som väntar på något gott... Blev ni gravida på första försöket?
    Väntar på att få komma på ett första besök på IVF-kliniken i Umeå pga för få spermier
  • Hela85
    Stargazers skrev 2013-08-06 09:04:34 följande:
    Vad härligt att ni fick komma igång så fort! Själv har det gått 3 månader sedan remissen gick iväg och jag undrar om vi verkligen kommer få komma dit innan det gått 4 månader. Men men, den som väntar på något gott... Blev ni gravida på första försöket?

För oss gick de också väldigt fort men hade nog tur med de. Min läkare här i Luleå sa att ring Umeå direkt när dem fått remissen och fråga hur länge dem har väntetid just nu. Så jag gjorde de och nån dag senare ringde dem upp om en tid för ett första besök. Jag kanske var lite väl påstridig men ibland kan de nog hjälpa :) Visst är det inom 3 månader man ska få en tid enligt vårdgarantin? Kanske dock längre när det varit sommaruppehåll. Håller tummarna att ni snart får komma dit. Inge rolitg att behöva vänta och vänta.