• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Stargazers
    ÄNTLIGEN! Igår fick vi ett brev från IVF-kliniken i Umeå om att vi är välkomna dit för ett första besök sista veckan i augusti. Fem månaders väntan är nu snart till ända! Även om det såklart hade känts mycket bättre att lyckas på naturlig väg så är jag ändå tacksam till att vi snart ska få hjälp. Är så less på att månad efter månad ha försökt på egen hand och sedan har mensen ändå dykt upp som vanligt. Äntligen är bollen i rullning!
    Väntar på att få komma på ett första besök på IVF-kliniken i Umeå då mannen har för få spermier
  • Stargazers
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet 
    * Emki    
    * Nektar 
    * Mirage (4:e IVF)  
    * Snöflinga 
    * Santa86
    * Stargazers

{#emotions_dlg.flower} Sprayar 
    * trex2013 25/6 
    * jenads 18/7

{#emotions_dlg.flower} Sprutar 
    * trex2013 7/8
    * jenads  7/8
    * kvinna 32 7/8

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET/FET  
    * Ws mamma  
    * VackerBlomma

{#emotions_dlg.flower} Ruvar 

Gravid Gravida   
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari    
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli  
    * Freja150 BF 20 aug 
    * 3villbli4 (1:a IVF)  
    * Norris (FET) BF 28 aug   
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10  
    * drömmer om ett barn (4:e återföringen) BF 29/10  
    * Petto 83 (BF 8/11, syskonförsök)   
    * Äralltupptaget (1:a IVF) 
    * Hela85 (1:a IVF) BF 26/1
    * Lappgeten (1:a IVF), BF 29/12 

Baby Födda   
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december  
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari  
    * Emilotta (1:a IVF) Pojke, 12 februari 
    * Heli78 (1:a IVF) Pojke Uno, 13 maj 
    * EbbaGrön (1:a IVF) Pojke Alrik, 21 maj 
    * Mammaidamaria (1:a IVF) Pojke, 23 maj 
    * EEJ (4:e IVF) Pojke, 9 juli
    * jennyz (3:e IVF för syskon) Flicka, 5 augusti
  • Hela85
    Stargazers skrev 2013-08-09 09:18:29 följande:
    ÄNTLIGEN! Igår fick vi ett brev från IVF-kliniken i Umeå om att vi är välkomna dit för ett första besök sista veckan i augusti. Fem månaders väntan är nu snart till ända! Även om det såklart hade känts mycket bättre att lyckas på naturlig väg så är jag ändå tacksam till att vi snart ska få hjälp. Är så less på att månad efter månad ha försökt på egen hand och sedan har mensen ändå dykt upp som vanligt. Äntligen är bollen i rullning!

Gud så skönt att äntligen få veta när ert besök blir! Inte länge dit. Hoppas ni får starta snart. Kände också så att jag ville ju helst lyckas på naturlig väg men jag var också så less att månad på månad gå och hoppas. Nu ångrar jag inte alls att vi gjorde IVF men vill väl helst slippa göra de igen :)
  • jenads
    Stargazers skrev 2013-08-09 09:18:29 följande:
    så roligt för er att äntligen börja vara på start linjen av IVF. personalen i Umeå är verkligen jätte trevliga.
  • EbbaGrön
    jennyz skrev 2013-08-07 00:40:49 följande:
    Ni får gärna ändra i listan 5 augusti föddes vår lilla dotter...
    Grattis !! Hoppas allt har gått bra!
  • jennyz

Det var ingen komplikationsfri förlossning tyvärr... Moderkakan hade vuxit fast i livmodern så de fick operera bort livmodern till slut för att stoppa blödningen, tappade 9 liter blod! Vi är kvar på BB men hoppas få åka hem imorgon, för nu mår jag rätt bra, och längtar hem... Lilltjejen har mått bra hela tiden, bara tappat lite för mycket i vikt som vi jobbar på med både amning och ersättning...

• EbbaGrön
    jennyz skrev 2013-08-09 19:43:17 följande:
    Det var ingen komplikationsfri förlossning tyvärr... Moderkakan hade vuxit fast i livmodern så de fick operera bort livmodern till slut för att stoppa blödningen, tappade 9 liter blod! Vi är kvar på BB men hoppas få åka hem imorgon, för nu mår jag rätt bra, och längtar hem... Lilltjejen har mått bra hela tiden, bara tappat lite för mycket i vikt som vi jobbar på med både amning och ersättning...
    Ojdå, det lät inge vidare! Skönt att höra att du mår bättre och att lilltjejen mår bra!
    Många kramar till er! 
  • Stargazers

Jennyz: Iihhh det lät inte roligt!! Ursäkta min fråga men betyder det att du inte kan få några fler barn nu? Ta hand om er!

• Stargazers

Hela85 och Jenads: Tack!! Känns som sagt var superskönt att snart vara igång! Det låter lovande att personalen är bra, sånt är mycket värt.

• jennyz

Stargazers: det är lugnt... Ja det betyder att jag inte kan få fler barn, kommer inte att få mens mera heller... Detta är följdefekterna av detta...fick dock ha kvar äggstockarna så jag kommer inte i klimakteriet i alla fall...
    Vi hade redan bestämt att vi inte ska ha fler barn så på så sätt känns det ändå ok, vi mår ju bra och jag har nu två prinsessor här hemma, för 4,5 år sedan var jag orolig att jag aldrig skulle få barn, så...
    Detta är väldigt ovanligt ska ni veta, en av anledningarna är mest troligt att det var snitt förra gången också, detta i kombination med lågt sittande moderkaka gjorde att den växte in i livmodern, det går tydligen att fixa om den bara vuxit fast lite men inte i mitt fall...
    Tack och lov att vi har så bra sjukvård här, de var så lugna och fina att jag aldrig var orolig!!