• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • santa86

Drömmer om ett barn: jo jag har fortfarande bruna flytningar, och idag kom de en gång när jag torkade mig lite ljusrosa :/ jag vet inte jag jag ska tro :/ men jag har fortfarande ont i brösten och lite halsbränna har jag böra få och lite väldigt lite illamående på kvällarna.. Och mindre molande har jag i magen :/

• jenads
    drömmer om ett barn skrev 2013-07-02 19:55:41 följande:
    Emki: Jag läste någonstans att inom sjukvården räknas fullgånga veckor medans man i "folkmun" räknar vecka 6+0 som vecka 7. Det är nog olika från ställe till ställe hur det där fungerar skulle jag tro. Om en vecka får ni svar, skönt!

Micro: Ja, det blir en väldigt massa väntan när det gäller dessa behandlingar. Det värsta är att det inte finns något att göra åt saken utan man får snällt vänta och vänta.. hoppas att det inte dröjer alltför länge innan ni blir kallade.

pinglan2012: Det var bara ena embryot som fäste. Fick ingen blödning eller liknande så var väldigt spännande att se hur många det var vid första ultraljudet. Man undrar verkligen hur det kommer sig att embryon med sämre förutsättningar klarar sig medans de med bästa möjliga ibland inte gör det.. detta är verkligen ett livets lotteri.

äralltupptaget: Skönt med en mjukstart följt av semester i 3 veckor! Solig

jenads: Härligt att du snart är igång på nytt! Håller tummarna för er! {#emotions_dlg.flower}

santa86: Hur går det för dig, har det kommit fler flytningar?   
    jo det känns jätte bra. tack så mycket.
    håller tummarna för er
  • drömmer om ett barn
    santa86: Man vet inte vad man ska tro med alla symptom som kommer och går och kroppens sätt att reagera på en graviditet. Det är bara att be till gudarna och hoppas på det bästa. Det kommer säkert gå bra ska du se! Solig

jenads: Tack! Glad
  • vårt 2012

Så fort jag börjar hoppas så ska benen slås undan på mig...

Jag blöder... mkt..

• Micro

Vårt2012: Nej vad tråkigt. Håller alla tummar å tår för att det ska gå bra. Massor med peppkramar❤

• EEJ
    vårt 2012 skrev 2013-07-04 14:27:45 följande:
    Så fort jag börjar hoppas så ska benen slås undan på mig...
    Jag blöder... mkt..
    Jag blödde också tidigt i min graviditet och jag är nu i v 34 så det kan gå bra. Jag satte också tillbaka två embryon och jag har ett kvar, kanske var det ett av dem som försvann. Håller tummarna för dig!
  • jennyz

Vårt2012: hoppas blödningen slutat!! Jag blödde ju rätt mycket i början också men är nu i v 34, hoppas det går bra för dig också!!
    Jag har föreliggande moderkaka vilket jag nu i veckan har fått lära mig kan vara farligt, både för mig och bebis, det kan börja blöda mycket helt utan förvarning så både jag och bebis kan förblöda!! Ingen har berättat det tidigare, detta kan göra att man blöder tidigt också...om någon av er får veta att moderkakan ligger långt ner så vill jag bara berätta detta så ni vet om det börjar blöda...jag har inte haft någon blödning sedan ung v10, vilket tydligen är väldigt ovanligt...bra om sjukvården informerar så man vet OM det skulle hända...nu har jag fått restriktioner att hålla mig inom 20 min avstånd till sjukhuset, längre bort är farligt...