• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • pinglan2012

TD idag och negativt.... fattar inte varför det aldrig tar sig med våra frys-blaston Rynkar på näsan

Blir dock så irriterad på kliniken som säger att man ska meddela resultatet, men när man mailar kommer det bara tillbaka att de inte kommer att besvara mail som kommit till dem under semestern!! Minns att det var samma visa förra året, suck.

• santa86

Hej tjejer.. Sitter nu i bilen på väg hem från akuten.. Denna resa slutade i missfall.. :( men kommer tillbaka efter sommaren.. Lycka till alla på eran resa <3

• jennyz

Santa86: nej, vad ledsen jag blir för er skull!!! Hoppas att det går hela vägen efter en sommar av uppladdning, ta vara på varandra i sommar, kram!!!

Pinglan2012: ledsen att det visade negativt, hoppas nästa försök är er tur!!! Antar att kliniken vill ha all info när de är tillbaka efter semestern så de kan planera...tror att de börjar lite tidigare med administrationen än med undersökningar och behandlingar...

• Hela85

Santa86 - nej vad tråkigt att läsa :( hoppas ni får en fin sommar så håller jag tummarna de går vägen till hösten!

• drömmer om ett barn

vårt 2012: Hur går det för dig, har du varit till gyn och kollat upp blödningen? Hoppas innerligt att det inte är någon fara för dom små. Kram

santa86: Nej, vad oerhört tråkigt att höra! :'( Beklagar verkligen.. stor kram till er.

pinglan2012: Jättetråkigt att det inte gick vägen denna gång heller.. Har ni fler i frysen eller blir det nytt färskförsök nästa gång? Så kämpigt när det inte tar sig.. känner med er. Kram

jennyz: Så det finns alltså risk att förblöda om man har föreliggande moderkaka? Det är ju riktigt allvarligt! Hur kommer det sig att dom inte informerat dig om detta tidigare?

• jennyz

Om man har riktigt otur kan moderkakan lossna som jag förstår det och då blir det farligt både för mig o bebisen... Ja man undrar ju varför ingen sagt något... känns som att man vill veta sådant, vi har ju varit utomlands och jag har varit ensam med dottern rätt mycket, tänker mycket på det nu, vad hade man gjort om man börjat störtblöda???!!?? Jag har läst om de som tagit sig in till förlossningen snabbt, och att om det hade tagit längre tid så hade minst bebisen dött, så det känns riktigt tungt! Men jag har ju haft tur hittills, inga blödningar så man får hoppas att det går bra, men jag längtar just nu tills vi får träffa vår tjej, har svårt att njuta som tidigare...

• vårt 2012

Tack alla för omtanken..
    Kvinnokliniken sa vänta å se, men jag köpte mig ett ultraljud på privatklinik, och snacka om att vi var förvånade när vi for därifrån när båda två fortfarande pickar på..
    Har en del slagg som kommer å ibland rött.. Men dr, sa att allt såg ut som det ska, men att en blödning Aldrig är positivt...

Så jag tar det lugnt å hoppas på det bästa! 

• äralltupptaget

santa86- NEJ! vad tråkigt ! :( hoppas du/ni kan få en bra sommar och komma igång till hösten och att det gåt bättre för er!!

vårt 2012-  klart att det inte är positivt att blöda , för det första blir man ju livrädd och tror alltid det värsta , tro mig vet hur det känns. Men det behöver ju inte heller betyda att det är kört! Tyckte läkaren uttryckte sig dumt.
    Hade väl varit bättre att säga " blödning ska man alltid kolla upp"

Jennyz- föreliggande moderkaka,  vad är det egentligen, och hur ser dom det ?  Har inte läst hela tråden, är så sällan inne nu på sommaren:)

• jennyz

Vårt2012: vad härligt besked!! Nej en blödning är aldrig positivt men behöver heller inte innebära något negativt besked, kan de inte säga så istället!?!?!? Jag hade ju en blödning denna gång som var stor, detta var ett koagel bredvid bebisen, så hon verkar aldrig ha lidit av det... Just nu mår båda bra och ni har kommit förbi många hinder redan så de verkar vara kämpar!!

Föreliggande moderkaka är när moderkakan ligger nedanför bebisen, när bebisen växer brukar den oftast följa med bebisen uppåt så problemet löser sig själv men tyvärr inte alltid, så nu när bebisen ligger med huvudet ner och borde fixera sig så ligger moderkaka ivägen, så jag kan inte föda naturligt eftersom moderkakan sätter stopp för bebisen och det skulle innebära massor av blod... Kejsarsnitt har jag inget mot, dottern kom med oplanerat ks, nu vet vi datum och kan planera, men nu finns risken att jag börjar blöda rejält innan, antingen om bebisen försöker fixera och trycker i moderkakan, eller om jag får sammandragningar vilket jag har, och är naturligt i v34, eller helt utan anledning, livmodern ändrar storlek och tänjs ut men moderkakan kan inte tänjas ut vilket kan betyda att moderkakan börjar blöda eller lossna, och det är ju bebisens livlina... men allt detta är ju värsta scenario såklart, det är väldigt ovanligt att klara sig utan blödningar så här långt så man hoppas såklart att vi ska klara fyra veckor till, då ks är inbokat...

• äralltupptaget

jennyz- å fan , men , när då ser man det rätt sent då, dvs att moderkakan ligger nedanför ?
    Eller ser man sån`t på ultraljuden i v 18-19 ?  Då har väl inte bejbisen vänt sig, eller ?

Vi får hålla tummarna på att allt kommer gå bra !!! Men jag förstår din oro...