• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • santa86

Hej tjejer.. Nu har min kropp kommit igång igen efter mf. Jag har idag varit på koll och vi ska köra igång redan nu :) vi kommer att få göra de korta, så få se om vi åker ner nästa helg för insättning..

Jag ser att de har hänt mycke här.. Kul att vi har nya ansikten här :)

• Stargazers
    santa86 skrev 2013-08-15 12:54:59 följande:
    Hej tjejer.. Nu har min kropp kommit igång igen efter mf. Jag har idag varit på koll och vi ska köra igång redan nu :) vi kommer att få göra de korta, så få se om vi åker ner nästa helg för insättning..

Jag ser att de har hänt mycke här.. Kul att vi har nya ansikten här :)
    Skönt att vara igång igen! Körde du korta även förra gången?
  • Snöflinga

Stargazers: Nej, det blir stimulerat. Jag har oregelbunden ägglossning så det är säkrast så...

santa86: kul att få köra igång igen! Det är snabba puckar med korta protokollet Lycka till!

• drömmer om ett barn
    Snöflinga: Typiskt att mensen inte kommer när man för ovanlighetens skull vill det.. men bra att det finns mediciner för att framkalla blödning. Hoppas att du inte behöver vänta alltför länge på blödningen och att slemhinnan ser bra ut sedan. Håller tummarna! Solig

santa86: Så skönt att höra att din kropp är i fas igen och att det nu är dags för nytt försök. Lycka till! {#emotions_dlg.flower}
  • Kvinna32

Resultatet av vul blev äggplock på måndag! 11 ägg på vänster och 3 på höger...

• santa86

Satargazer: jag gjorde den långa förra gången och nu blir de korta :)

De är så kul att komma tillbaka till gruppen igen.. Har faktiskt saknar att skriva här :)

• jenads

kommer att göra ett nytt vul på måndag så dom hinner växa tills sig lite till.

• jenads
    Snöflinga skrev 2013-08-15 18:46:27 följande:
    Kvinna32: Kul! Lycka till på måndag!

jenads: Hoppas på bra tllväxt!
    tack det hoppas jag oxå
  • äralltupptaget
    Snöflinga skrev 2013-08-14 22:37:36 följande:
    drömmer om ett barn: Jag har väntat och väntat på att få mens så att vi kan börja med behandling inför FET, men den verkar inte vilja komma. Så ikväll kör jag igång med Provera för att framkalla en blödning och köra igång! Tack för omtanken!
    Det ska bli skönt att få detta försök gjort känner jag! Och allra helst med positivt resultat så klart
    Jag körde också med provera och det funkade utmärkt!! :)