• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • äralltupptaget
    santa86 skrev 2013-08-15 12:54:59 följande:
    Hej tjejer.. Nu har min kropp kommit igång igen efter mf. Jag har idag varit på koll och vi ska köra igång redan nu :) vi kommer att få göra de korta, så få se om vi åker ner nästa helg för insättning..

Jag ser att de har hänt mycke här.. Kul att vi har nya ansikten här :)
    Åh vad bra för er  att köra igång igen! denna gången kommer det funka för er ! !
    Spännande med insättningen , du hade frysta va ? Så det blir bara ett FET för er ?
  • äralltupptaget
    Kvinna32 skrev 2013-08-15 17:09:07 följande:
    Resultatet av vul blev äggplock på måndag! 11 ägg på vänster och 3 på höger...
    plockade också på en måndag så det vådar gott!! :) Hoppas du får ut massa ägg !! :)
    Är du nervös för äggplocket ?

• Snöflinga
    äralltupptaget skrev 2013-08-15 19:43:46 följande:
    Jag körde också med provera och det funkade utmärkt!! :)

Tyvärr har inte Provera fungerat så bra för mig de senaste gångerna så jag hade tänkt vänta in en vanlig mens, men nu har jag gett upp och hoppas ändå på Proveran

• micke78

Tack drömmer om ett barn!! Det är andra gången jag gör långa. 
    I morgon har jag UL och då avgörs det om det blir någon plockning eller om det avbryts igen. Då är ju nästa äggdonation, så jag hoppas verkligen att de ser några stora folliklar. Hoppas man får sova i natt... Tycker det är så jobbigt med denna väntan. Ska på UL kl. 10 i morgon och sen brukar ju inte Umeå ringa före vid kl.16.

Lycka till alla, båda med plock, UL och insättning:) 

• jenads
    micke78 skrev 2013-08-15 20:46:43 följande:
    Tack drömmer om ett barn!! Det är andra gången jag gör långa. 
    I morgon har jag UL och då avgörs det om det blir någon plockning eller om det avbryts igen. Då är ju nästa äggdonation, så jag hoppas verkligen att de ser några stora folliklar. Hoppas man får sova i natt... Tycker det är så jobbigt med denna väntan. Ska på UL kl. 10 i morgon och sen brukar ju inte Umeå ringa före vid kl.16.

Lycka till alla, båda med plock, UL och insättning:) 
    lycka till i morgon
  • äralltupptaget
    Snöflinga skrev 2013-08-15 20:39:42 följande:
    Tyvärr har inte Provera fungerat så bra för mig de senaste gångerna så jag hade tänkt vänta in en vanlig mens, men nu har jag gett upp och hoppas ändå på Proveran

När jag var i " pergotime-svängen" innan IVF så fick jag en annan sorts medicin för att framkalla mens.. men nu kommer jag inte ihåg vad den hette... Kanske du borde fråga om den istället ?
  • Snöflinga

äralltupptaget: Ja, för länge sedan. Det skumma är att Provera (precis som Primolut) fungerade utmärkt innan jag fick barn. Men nu efter så har jag ätit Provera flera gånger (inför syskonförsök) och bara fått små fjuttblödningar. Väldigt märkligt faktiskt. Men jag hoppas att det ändå ska gå bra nu. Känns ju bättre att få en rejäl blödning så att man vet att kroppen verkligen får en nystart inför behandlingen.

• äralltupptaget

Minns inte riktigt hur det var när jag åt primolut men får för mig att det var väldigt lite mens när jag åt provera , men det funkade iaf :)

• supernova99

Hej på er! Märks att kliniken öppnat, nu har det blivit fart i tråden kul :) Min kropp är igång som vanligt nu efter missfallet i juni. Så vi kör i gång med korta metoden om ca 2 veckor!