• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Stargazers
    Snöflinga skrev 2013-08-12 20:28:08 följande:
    Stargazers: När jag var på vårt första besök våren 2010 upplevde jag det som att doktorn förutsatte att vi skulle köra långa protokollet. Jag hade dock läst om korta och undrade om vi inte kunde få prova det istället och det gick hur bra som helst. Vet inte varför han först föreslog långa dock. Korta var ju väldigt lindrigt tycker jag (om man bortser från antagonistsprutorna!).
    Tror dock att korta är vanligare nu än det var då, kanske har det blivit mer utprovat. Så vet ej om de generellt sett förordar någon viss metod...
    Okej tack så mycket för ditt svar! Kommer också lägga fram det korta som vår önskan, men sen får man ju se vad läkaren säger. I och med att jag har regelbunden ägglossning + bra AMH-värde så känns det korta som vettigare, men får som sagt var se vad läkaren säger. Hade varit skönt om det blev det korta för det innebär att vi kan starta i september med behandlingen + att det låter inte så trevligt med de biverkningar som det långa kan ge. 

Blev du gravid när ni körde det korta? 
  • Snöflinga

Stargazers: Ja, det blev jag Har en nu ett barn på drygt två år här hemma   Fick också tre långtidsodlade embryon till frysen.

• Stargazers
    Snöflinga skrev 2013-08-13 15:26:11 följande:
    Stargazers: Ja, det blev jag Har en nu ett barn på drygt två år här hemma   Fick också tre långtidsodlade embryon till frysen.
    Va kul att höra! Hoppas det går vägen för oss också Glad
  • Kvinna32

Sprutdag 8 och inplanerat vul imorgon, hoppas på många och stora blåsor!! jenads och trex2013 har ni oxå vul imorgon? Hoppas på detsamma för er!

• jenads
    Kvinna32 skrev 2013-08-14 09:35:56 följande:
    Sprutdag 8 och inplanerat vul imorgon, hoppas på många och stora blåsor!! jenads och trex2013 har ni oxå vul imorgon? Hoppas på detsamma för er!

jajamen jag har vul i morgon
  • drömmer om ett barn
    Stargazers: Vad skönt att ni fått tid för ert första besök, äntligen är bollen i rullning! Solig Vi följde läkarens rekommendationer och började därför med långa protokollet. Det blev tre behandlingar varav en av dessa fick avbrytas pga för få blåsor. Sedan kände jag att jag ville prova något nytt och på första försöket med korta metoden lyckades det.

Kvinna32 och jenads: Lycka till med era VUL imorgon, hoppas på många fina blåsor! Skrattande

micke78: Välkommen hit! {#emotions_dlg.flower} Har du kört långa metoden vid samtliga försök? Håller tummarna för att det går vägen denna gång! Glad

Mitte: Härligt att höra att ni fick er dotter med hjälp av IVF. Har ni många embryon sparade i frysen? Hoppas självklart att ni inte behöver använda någon av dessa utan får ett plus på stickan redan denna/nästa månad. Lycka till! Solig

Snöflinga: Hur går det för dig, blir det någon FET denna månad eller nästa? Nu är det er tur! {#emotions_dlg.flower} 
  • jenads
    drömmer om ett barn skrev 2013-08-14 21:25:47 följande:
    Stargazers: Vad skönt att ni fått tid för ert första besök, äntligen är bollen i rullning! Solig Vi följde läkarens rekommendationer och började därför med långa protokollet. Det blev tre behandlingar varav en av dessa fick avbrytas pga för få blåsor. Sedan kände jag att jag ville prova något nytt och på första försöket med korta metoden lyckades det.

Kvinna32 och jenads: Lycka till med era VUL imorgon, hoppas på många fina blåsor! Skrattande

micke78: Välkommen hit! {#emotions_dlg.flower} Har du kört långa metoden vid samtliga försök? Håller tummarna för att det går vägen denna gång! Glad

Mitte: Härligt att höra att ni fick er dotter med hjälp av IVF. Har ni många embryon sparade i frysen? Hoppas självklart att ni inte behöver använda någon av dessa utan får ett plus på stickan redan denna/nästa månad. Lycka till! Solig

Snöflinga: Hur går det för dig, blir det någon FET denna månad eller nästa? Nu är det er tur! {#emotions_dlg.flower} 
    tack så mycket. ja det hoppas jag oxå
  • Snöflinga

drömmer om ett barn: Jag har väntat och väntat på att få mens så att vi kan börja med behandling inför FET, men den verkar inte vilja komma. Så ikväll kör jag igång med Provera för att framkalla en blödning och köra igång! Tack för omtanken!
    Det ska bli skönt att få detta försök gjort känner jag! Och allra helst med positivt resultat så klart