• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • micke78

Hej alla. Jag gör också IVF i Umeå. Mitt 3:e försök nu. Kliniken avbröt mina 2 första pga få ägg. Nu gör jag mitt kanske sista försök innan ev ÄD. Gör ett lång protokoll, är på 3:e sprutdag i dag med Fostimon. På dag 6 går jag över till Menopur. Håller tummarna för oss alla Glad

• micke78
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet 
    * Emki    
    * Nektar 
    * Mirage (4:e IVF)  
    * Snöflinga 
    * Santa86
    * Stargazers

{#emotions_dlg.flower} Sprayar 
    * trex2013 25/6 
    * jenads 18/7

{#emotions_dlg.flower} Sprutar 
    * trex2013 7/8
    * jenads  7/8
    * kvinna 32 7/8
    * micke78 8/8

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET/FET  
    * Ws mamma  
    * VackerBlomma

{#emotions_dlg.flower} Ruvar 

Gravid Gravida   
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari    
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli  
    * Freja150 BF 20 aug 
    * 3villbli4 (1:a IVF)  
    * Norris (FET) BF 28 aug   
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10  
    * drömmer om ett barn (4:e återföringen) BF 29/10  
    * Petto 83 (BF 8/11, syskonförsök)   
    * Äralltupptaget (1:a IVF) 
    * Hela85 (1:a IVF) BF 26/1
    * Lappgeten (1:a IVF), BF 29/12 

Baby Födda   
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december  
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari  
    * Emilotta (1:a IVF) Pojke, 12 februari 
    * Heli78 (1:a IVF) Pojke Uno, 13 maj 
    * EbbaGrön (1:a IVF) Pojke Alrik, 21 maj 
    * Mammaidamaria (1:a IVF) Pojke, 23 maj 
    * EEJ (4:e IVF) Pojke, 9 juli
    * jennyz (3:e IVF för syskon) Flicka, 5 augusti
  • Mitte

Hej! Vi gjorde ivf i Umeå i april 2011. Allt gick jätte bra och nu har vi en underbar liten tjej. Personalen på ivf-kliniken ät fantastisk! Vi böev väl omhändertagna och de var mkt professionella och förklarade allt de gjorde. Jag har endometrios och jag hade nyligen innan ivf:n opererat mig för detta vilket förmodligen ökade chanserna. De är ingen direkt väntetid vad jag vet för att få tid till ivf kliniken. Det som tar tid är utredningen innan, dvs hitta vad som är fel. Vi är redo för ett syskon nu och har försökt själva i några månader. Vi har sagt att om det inte fungerar på naturlig väg denna månaden så ringer vi kliniken och bokar en tid för att göra ett frysförsök. Kanske vi ses där! :) Lycka till med allt! Kram

• jenads
    Kvinna32 skrev 2013-08-11 20:18:35 följande:
    Nu är 5:e sprutan tagen, tiden går fort!! Hur går det för er andra som sprutar?
    för mig går det bara bra. jo tiden bara springer men det är bra

• Stargazers

Någon här som vet om Umeå generellt sett föredrar långa eller korta protokollet?

Ni som gjort IVF: varför fick ni göra långa respektive korta protokollet?

Har äntligen fått en tid i slutet av aug för ett första besök på IVF-kliniken i Umeå (pga att mannen har för få spermier)
  • Stargazers

Jennyz: ok " tur" i oturen att ni redan fått två fina barn och inte tänkt skaffa några fler. Ta hand om er och kom ihåg du inger hopp åt oss andra - att man kan få t.o.m. två barn fastän man inte ens vet om man kan få ett :)

• jennyz

Ja jag är så glad att vi fått turen att lyckas två ggr...evigt tacksam över det!!! Det är väl därför jag inte ojat så mycket över operationen eller värken jag har nu, jag tänker mer på våra döttrar och hur glad jag är över det, läkare och BM blir lite förvånade tydligen hur vi kan vara så positiva, min läkare har bokat in ett återbesök om en månad och väntar sig massor med frågor och känslor...vi får väl se om mer känslor kommit då, men tror inte det, nu är ju hormonerna åt fanders men jag har bara gråtit lite ännu...

Hoppas verkligen att ni alla här lyckas och får uppleva den underbara känsla!!!

• Snöflinga

Stargazers: När jag var på vårt första besök våren 2010 upplevde jag det som att doktorn förutsatte att vi skulle köra långa protokollet. Jag hade dock läst om korta och undrade om vi inte kunde få prova det istället och det gick hur bra som helst. Vet inte varför han först föreslog långa dock. Korta var ju väldigt lindrigt tycker jag (om man bortser från antagonistsprutorna!).
    Tror dock att korta är vanligare nu än det var då, kanske har det blivit mer utprovat. Så vet ej om de generellt sett förordar någon viss metod...