• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • jenads
    santa86 skrev 2013-08-19 19:04:17 följande:
    Vad roligt att de går bra för er :) håller tummarna för fina ägg :)
    Själv så fick jag tråkigt nyhet idag :( dom avbryter behandlingen :/ jag som vart så glad för att jag fick utslag på äl testet :( dom kommer inte att göra återföring denna gång eftersom dom har stängt på söndagar :(( jag är så ledsen, jag var så hoppfull och glad att vi fick börja om så snabbt igen och så blir de inget :( och jag lyckas ju tajma in bra med tråkigheter när jag ska jobba.. De gör ont att försöka vara trevlig när men igentligen bara vill krypa under täcket :,(
    fy vad tråkigt
  • supernova99

Santa: nej va tråkigt! När man är inställd på att få göra det och allt!! Hände mig en gång också att det blev söndag vi fick avbryta. Jättetrist.

• Nektar

Hej igen på er alla gamla och nya!

Vill börja med att gratta Jennyz för den lilla prinsessa ni nu har att lägga till den tidigare sessan Jag beklagar komplikationerna du fått gå igenom och hoppas att du fortsatt finns med oss i tråden, så många erfarenheter har du att bidra med och alltid positiv! Njut nu ett tag hemmavid först…

Santa86: Beklagar missfallet, vet hur ni måste ha haft det. Så oturligt med avbrutet försök, måste verkligen kännas tråkigt! Tycker också det borde gå bra att föra tillbaka lördag istället, men är väl bara att lyssna på dem om vad som ger bäst chanser… Har du haft en normal cykel utan mellanblödningar osv sedan mf?

Stargazers: Kul att ni får köra igång, så segt att vänta. Stort lycka till!

Snöflinga: Vad menas med att Proveran inte fungerat så bra på sistone? Hur lång tid brukar det ta för dig att få blödningen? För mig har det varit så olika att jag har svårt att planera när jag ska starta för att det ska passa bäst in i övrig planering…Håller tummarna för er massor vid nästa försök! Har dem sagt att det är ok att börja med stimuleringen även om blödningen blir mer sparsam än önskat av Proveran?

Supernova99: Känner med er också, missfall är hemskt! Hur länge blödde du efter och har du fått en naturlig blödning efter eftersom du vet när du ska börja spruta i september?

Drömmer om ett barn: Hur går det för er, mår du bara bra och jobbar på?

Kvinna32: Grattis till äggskörden, nu är det er tur!!

För vårt lag har det varit kämpigt sedan missfallet, men skönt med sommarlov. Blödde i ca 1 månad efter. Framkallade sedan en blödning på ca 4 dagar genom Proveratabletter i endast 2 dagar (detta ca 7 veckor efter mf). Nu på cd 22 har jag istället småstrimmor av brunt, vet ej vad det är som spökar. Hade hemskt gärna velat börja med Femanesten snart för att vara igång igen. Tanken är ju ett stimulerat FET i september. Vi har 5 ägg kvar om jag minns rätt. Blir Trombyl återigen. Någon som minns om man tar dem från återförandet eller från cd 1?? Fortsätter denna miniblödning blir det väl ett samtal till kliniken snart. Less på att tiden springer iväg. Vill nu nu nu!

Btw, har talat med kliniken om hur det fungerar med 3-packet egentligen. Man KAN betala för 1 ET och får man då bara frysta embryon så kan de resterande 2 försöken räknas som fyra FET. Eller har man väldigt många frysta embryon redan så kan man alltså välja att skippa ET överhuvudtaget och betala 60 000 kr för 6 st FET. Bara så ni vet.

• Snöflinga

Nektar: Hoppas det löser sig med dina blödningar m.m. Det är jobbigt när man inte vet vad man ska förvänta sig av sin kropp.
    För mig har Prover tidigare gett ordentliga mensblödningar, men under detta år med syskonförsök har det blivit väldigt sparsamma blödningar. Kliniken har egentligen inte sagt att det har varit dåligt, men jag har upplevt det så. Det har kommit blod väldigt länge och även börjat om att blöda efter ett tag under stimuleringen. Samtliga försök där jag ätit Provera innan (tror tre stycken) har avbrutits pga slemhinnan. Men när jag fick en spontan mens i januari blev slemhinnan tillräckligt bra och vi fick äntligen göra FET! (Började med Femanest första gången i oktober). Så därför är jag skeptisk till Provera nu, men hoppas så klart att denna gång ska vara bättre (äter ju det just nu).

• Micro

Kul att det är så många som är igång nu efter sommaruppehålletGlad För mig känns det dock segt just nu, jag o sambon har lämnat blodproverna som är det sista innan vår remiss kan skickas till Umeå men vi har inte fått svar på dem än, känner mig lite nervös för AMH-värdet. Vi försöker givetvis själva under tiden men tyvärr uteblev ägglossningen förra månaden och verkar inte bättre än att den uteblir även denna gångRynkar på näsan synd då vi verkligen har prickat in mys på dagarna innan och på förväntad ÄL. Kör med äl-monitor o dessa 2 ggr har den inte ens visat ngn stegring alls. Jag har regelbunden mens och brukar har relativt regelbunden ÄL. Har endast hänt en gång på 2 år att jag inte haft ÄL 2 gånger i rad. Känns som att det är långt bort med IVF, har börjat bli otålig. Har mer o mer börjat ställa in mig på IVF även om det inte hittat ngt som gör att vi inte skulle kunna bli gravida självmat. Tack för att jag fick skriva av mig känns bättre nu.... hoppas på provsvar snart  å remiss. Steg i rätt riktning iaf.     

• drömmer om ett barn
    micke78: Hur gick VUL:et i fredags? Hoppas det fanns flera fina folliklar. Är verkligen tungt att tvingas avbryta när man genomgått flera veckors behandling så håller tummarna för att det blir ÄP för er denna gång.

supernova99: Skönt att höra att din kropp har återhämtat sig efter ditt mf och att ni snart är igång på nytt. Skönt med korta metoden, det är ju så mycket smidigare när man slipper nedregleringen. Lycka till! {#emotions_dlg.flower}

santa86: Nej, vad tråkigt att höra att er FET fick avbrytas! Rynkar på näsan Tycker det är tokigt att dom inte har öppet alla veckans dagar som på vissa andra kliniker i landet. Tungt att behöva vänta ytterligare en månad.

Kvinna32: Grattis till ett toppenresultat! Hoppas ni får tillbaka en riktig superblasto på lördag som hänger kvar i 9 månader! Solig

Nektar: Kan tänka mig att det har varit en jättejobbig tid efter ert mf.. hoppas att sommaren trots detta fört med sig något gott. Måste du haft två omgångar blödningar innan ni kan köra igång med stimulerat FET? Jag har ätit Trombyl sedan ET, men vet inte om det är lika för alla.

Det går bra för oss. Får inte utföra mina vanliga arbetsuppgifter längre så nu efter semestern blev jag omplacerad. Kommer förmodligen att jobba till nästa vecka och sedan blir det havandeskapspenning.

Snöflinga: Besvärligt när blödningarna blir så pass olika under stimuleringen. Vi får hoppas att det blir en ordentlig blödning denna gång för dig.

Micro: Håller tummarna för att provsvaren på blodprovet ser bra ut. Det kan nog vara ganska bra att ställa in sig på IVF även om inget fel har hittats och man kämpar på där hemma, då känns det inte lika tungt att påbörja behandling (om man kommer så långt vill säga). Tråkigt att ÄL-monitorn inte visat på någon stegring de senaste två månaderna.. Rynkar på näsan

jenads: Grattis till ett lyckat ÄP, 24 ägg är verkligen superbra! {#emotions_dlg.flower} Jag hoppas att allt gick bra och att du inte är alltför öm nu efteråt.

trex2013: Väntar med spänning på ditt resultat! Solig