• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Hela85
    Kvinna32 skrev 2013-08-18 17:25:01 följande:
    ÄP imorgon, spännande!

Lycka till idag! Kommer garanterat gå jättebra. Tyckte personalen var så duktig där.
  • trex2013
    Kvinna32 skrev 2013-08-18 17:25:01 följande:
    ÄP imorgon, spännande!

Lycka till och hoppas allt går bra! Skriv gärna hur det gick sen när du har tid. Om hur det kändes vid uttaget osv.. Jag hoppas på att få komma för ÄP också denna vecka. :)
  • Kvinna32

Kul att ni fått tid för äggplock!! Lycka till!!

För oss har det gått bra, trodde det skulle vara mindre ägg den här gången få läkaren på KK i övik sa det... Men men lika många som förra gången runt 30 blåsor och hela 23 ägg.....

Äggplocket gjorde ont, så ont gjorde det inte de två tidigare gångerna!! Men det är juh övergående smärta...

Nu är det lugnare men fortfarande öm.

Återföring förhoppningsvis på lördag!!

• jenads
    Kvinna32 skrev 2013-08-19 17:51:47 följande:

För oss har det gått bra, trodde det skulle vara mindre ägg den här gången få läkaren på KK i övik sa det... Men men lika många som förra gången runt 30 blåsor och hela 23 ägg.....

Äggplocket gjorde ont, så ont gjorde det inte de två tidigare gångerna!! Men det är juh övergående smärta...

tack. vad kul att det har gått bra. har dom återförande på lördagar?

• äralltupptaget
    Kvinna32 skrev 2013-08-19 17:51:47 följande:

stort grattis!
    Vi fick också återförande  på lördagen efter, bra dag ! *hi hi*

• santa86

Vad roligt att de går bra för er :) håller tummarna för fina ägg :)

Själv så fick jag tråkigt nyhet idag :( dom avbryter behandlingen :/ jag som vart så glad för att jag fick utslag på äl testet :( dom kommer inte att göra återföring denna gång eftersom dom har stängt på söndagar :(( jag är så ledsen, jag var så hoppfull och glad att vi fick börja om så snabbt igen och så blir de inget :( och jag lyckas ju tajma in bra med tråkigheter när jag ska jobba.. De gör ont att försöka vara trevlig när men igentligen bara vill krypa under täcket :,(

• äralltupptaget
    santa86 skrev 2013-08-19 19:04:17 följande:
    Vad roligt att de går bra för er :) håller tummarna för fina ägg :)
    Själv så fick jag tråkigt nyhet idag :( dom avbryter behandlingen :/ jag som vart så glad för att jag fick utslag på äl testet :( dom kommer inte att göra återföring denna gång eftersom dom har stängt på söndagar :(( jag är så ledsen, jag var så hoppfull och glad att vi fick börja om så snabbt igen och så blir de inget :( och jag lyckas ju tajma in bra med tråkigheter när jag ska jobba.. De gör ont att försöka vara trevlig när men igentligen bara vill krypa under täcket :,(
    men kan dom inte sätta in det på lördagen då?

• jennyz

Santa86: så typiskt!!! Synd att de ändrat, när vi var igång så hade de öppet även söndagar för återföringar...det går ju inte att bestämma när ÄLtestet ska ge utslag!!

Kvinna32: wow vad många ägg, grattis!! Jag hade så många på mitt första ÄP och var också öm ett tag efteråt, men det är värt allt om det lyckas vilket vi hoppas på!!!