• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Hela85

Här händer de saker för många. Håller tummarna för er alla att de ska gå vägen! :)

• santa86

Supernova: så du ska också göra korta, jag med :) jag började med äl testerna idag :) så de borde hända nått i helgen :)

• supernova99

Santa: när fick du missfallet? Blev lite fundersam eftersom Solensten nekade mig att köra i augusti för han tyckte det va förtidigt efter missfallet! Fick vänta ytterligare en cykel till september. Tyckte mig minnas att du fick senare än mig. Märkligt Isåfall. Kanske är skillnad om det är FET

• santa86

Supernova: jaha okej, jag ska använda de vi har i frysen.. ( hoppas bara de klarar upptidning)

Den 6 juli var vi in på akuten och fick veta att jag hade ett pågående missfall.. Så jag har hunnit ha mens igen.

De vart en lite annorlunda semester under sommaren. Mycke tårar och tankar.. Men nu vill jag bara gå vidare med nya tag.

När ska du börja med sprutorna?

• supernova99

Santa: ok, ja det blir tvära vändningar. Först gravid och sedan vänder allt... Mycket tankar som du säger. Ja men nu är det nya tag!! :) vi börjar med sprutorna ca 2/9

• jenads
    micke78 skrev 2013-08-15 20:46:43 följande:
    Tack drömmer om ett barn!! Det är andra gången jag gör långa. 
    I morgon har jag UL och då avgörs det om det blir någon plockning eller om det avbryts igen. Då är ju nästa äggdonation, så jag hoppas verkligen att de ser några stora folliklar. Hoppas man får sova i natt... Tycker det är så jobbigt med denna väntan. Ska på UL kl. 10 i morgon och sen brukar ju inte Umeå ringa före vid kl.16.

Lycka till alla, båda med plock, UL och insättning:) 
    hur gick det på vul?
  • äralltupptaget

Kvinna32- spännande !! Hoppas ni får ut massa fina ägg !:) och du ett tips, ta med någon frukt eller nåt att äta. Dom har fika som man får ta efteråt , men när vi var klara fanns det inte så mycket kvar :/ så vi gick direkt och käkade lunch på restaurang

• jenads
    Kvinna32 skrev 2013-08-18 17:25:01 följande:
    ÄP imorgon, spännande!
    lycka till i morgon