• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Micro

Någon som vet... Vi har fått en tid hos BM för info om injektionsteknik o ivf den 30 sept. Glad för att d händer ngt då vi lämnade sista blodproven i aug, men jag trodde att remiss skulle ha gått iväg till Umeå nu men det har bm inte skickat. Hur var gången för er? Otålig m remiss då jag vet att d är flera mån väntetid. Tror ni att hon väntar till efter infoträffen?

• jenads
    Micro skrev 2013-09-10 23:44:38 följande:
    Stora grattis till er, Kvinna32 och Jenads!
    tack så mycket
  • YoCheri

Första sprutan togs igår :) På jobbet dessutom.
    Det sved och brände lite men sedan fick jag så mycket att göra att jag hann inte känna efter.
    Fett blåmärke har jag fått. På kvällen fick jag en knasigt svullen mage som smärtade lite.
    Hoppas det inte blir värre för var spruta. Som det är nu kan jag hantera det. 

• Stargazers

Hade ÄP igår och fick ut 22(!) ägg. Tyvärr fick jag nyss veta att endast 5 av dessa har blivit befruktade (det var många av äggen som var omogna) så det blir återföring redan imorgon. Hade hoppats på långtidsodling (vilket även de på kliniken ställt in oss på) men tyvärr blir det inte så. Och kanske blir det inte ens några till frysen. Känner mig grymt besviken nu :(

• jennyz

Stargazers: förstår dig, men det kan lika väl bli så att dessa fem utvecklas kanonfint!! Jag har haft allt från 20 befruktade ägg till 5, och de ggr det lyckats så hade jag inte så många... Hoppas bara att guldpyret myser på bra till imorgon!!

• Petto 83

Förstår hur du känner. Har sj haft så men vårt bästa resultat blev när vi fick 5 befruktade, är gravid i v.32 med ett av dom och fick en blasto till frysen så tappa inte hoppet :) Håller tummar och tår att ni får tillbaka ett guldgryn i morgon.

Stargazers skrev 2013-09-12 11:39:19 följande:
    Hade ÄP igår och fick ut 22(!) ägg. Tyvärr fick jag nyss veta att endast 5 av dessa har blivit befruktade (det var många av äggen som var omogna) så det blir återföring redan imorgon. Hade hoppats på långtidsodling (vilket även de på kliniken ställt in oss på) men tyvärr blir det inte så. Och kanske blir det inte ens några till frysen. Känner mig grymt besviken nu :(

• Hela85
    Stargazers skrev 2013-09-12 11:39:19 följande:

Här är en till som förstår hur du känner men var inte orolig. Jag fick också relativt få ägg men nästan alla delade sig bra. Satte tillbaka ett på dag 2 och är nu gravid i vecka 21 så tappa inte hoppet :) Har 3 st i frysen som dom odlade till dag 5. Som jag förstod de på den läkaren jag hade så är de inte antalet man ska haka upp sig på utan de kan snarare bli bättre ägg om de är färre. Håller tummarna imorgon!
  • Stargazers

Jennyz, Hela och Petto! Tack för era uppmuntrade ord!! Det betyder massor för mig, inser nu att loppet inte är kört! Tacktacktack för att ni tog er tid att svara <3

Håller tummar och tår för att iaf 4 klarar sig till imorgon! (Att alla ska ge upp hoppas jag är i stort sett omöjligt?!) Kram på er :)

• Nypan84

Hej!
    Jag hoppar in här om det är okej?! Spännande att läsa hur det går för alla här. Vi gjorde ÄP igår och fick ut 11 ägg. Har tid i morgon om dom inte ringer och att vi tar det på måndag istället, doktorn sa att han ville satsa på måndag. Så nu sitter vi på nålar och hoppas att dom ringer i morgon och ger oss en tid på måndag ist. Skrattande

Stargazers: Jag håller tumma och tår för er.